> Hej Per
>
> Honda lavede i slut-70'erne og begyndelsen af 80'erne CX-serien,
> som er med kardan. Der findes 500 cccm og 650 ccm modeller. De
> har ry for at være stabile maskiner, men måske har de
> efterhånden alderen lidt imod sig.
> Til gengæld er der en stor cx-club, hvor man kan hente gode råd
> og hjælp til reservedele og reparationer hos, hvis det bliver
> nødvendigt.
>
> Se mere på
www.cxclub.dk
>
> Med venlig hilsen
> Rikke, Bonneville 2004
Hej Per
Jeg er CX fan og ejer en dejlig CX500E 82 med stor Pichler kåbe. Jeg
forstår (måske) slet ikke at Rikke skriver så varmt om CX, når hun kører
Bonneville, men okay - gammel kærlighed måske?
Nogle facts: CX 650 er vaksere, men skrøbelig, og reservedelene færre. CX
500 er stabil, driftsikker, hyggelig, men ikke til ræs. Oprejst
kørestilling, og konservativ i sving. Qua CX klubben med mere end 800
medlemmer er der masser af service og opbakning. Alderen tynger, men ingen
tvivl om at rigtig mange CXer er i udmærket stand,og bliver holdt vedlige.
Hvis du falder for CXerens karisma, som bør koste mellem 25 og 30 kkr for et
ordentligt eksemplar, skal du vide, at der for hver 60.000 km bør laves en
tridobbelt By-Pass, hvilket vil sige: Skift af keramisk pakning til
vandpumpe, skift af knastkæde mm, og skift af stator. En reparation til ca
kr 5.000 i CX klub regi. Købspris er fuldkommen styret af afstanden til
By-Pass. CX-klubbens tekniske eksperter vil være en god hjælp i en
købssituation.
Hvis du er til mere tilbagelænet kørsel, vil CX-Custom eller GL-SilverWing
være en mulighed. Ellers skal du over i Virago 535 el. lign., men det er
der helt sikkert andre der ved mere om.
Venlig hilsen
Per Misser
Perminator
CX500E82