Motorcykel med kardantræk
Fra : Per Vesterby

Dato : 29-03-06 06:58

Hej
Jeg er på udkig efter en Motorcykel med kardantræk
Det er en cykel som bare skal bruges som et sekundært transportmidel
og til at nyde naturen ,så den skal ikke være alt for dyr.
Har overvejet at importerer en fra tyskland.
Men jeg ved ikke helt hvilke mærker/model der har kardantræk
Jeg forestiller mig en mc med en min 600 motor på. Alder er ikke så
vigtigt.
Er der nogle forslag.
Send gerne links med info
Mvh
Vesterby

Fra : Bjarne

Dato : 29-03-06 07:13

In article <11436121170.991597877291383@dtext.news.tele.dk>,
   Per Vesterby <per.vesterby@9MUV6mail.dk> (slet 9MUV6) writes:
> [...]
> Men jeg ved ikke helt hvilke mærker/model der har kardantræk
> Jeg forestiller mig en mc med en min 600 motor på. Alder er ikke så
Alle Moto Guzzi og BMW har kardantræk. De findes i mange prisklasser
afhængig af alder.

Der er også ældre yamaha'er med kardan til ikke så høje priser.
Ellers er der honda goldwing.

Masser af muligheder, bare find ud af hvad det skal koste og hvor meget
du vil skrue :
ældre = billigere = jo mere skal der skrues.
nyere = dyrere = og jo mindre skal der skrues.

mvh,
Bjarne

Fra : Jørgen Winther

Dato : 29-03-06 07:17

"Bjarne " <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse
> [...] Alle Moto Guzzi og BMW har kardantræk. De findes i mange prisklasser
> afhængig af alder.
>
> Der er også ældre yamaha'er med kardan til ikke så høje priser.
> Ellers er der honda goldwing.

BMW's F-modeller har dog kæde eller tandrem.

Desuden har Ural/Dnepr kardantræk, og Honda NTV 650 (med eller uden
Deauville).

--
Jørgen

Fra : Anders Majland

Dato : 29-03-06 08:14

> Honda NTV 650 (med eller uden Deauville).

Det var lige den jeg tænkte på med kravene om "ikke alt for dyr" - Jeg har
set en hos http://www.schrammbiler.dk i Viborg. Han importerer sydfra så
skal du spare noget skal du under hans priser excl afgift. Regn med 200euro
for at få transporteret en hjem til hoveddøren.

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 29-03-06 10:35

Yamaha XJ 900 kører barer godt, god til langtur!

Suzuki VX 800 lidt mere speciel, kort aktionsradius! Billig!

Lige de to eneste jeg har prøvet med kardantræk!

Fra : tb

Dato : 29-03-06 17:52

> Yamaha XJ 900 kører barer godt, god til langtur!

og et lidt billigere bud, men rigelig stor og stort set ens at se :

XJ750

Fra : Rikke Petersen

Dato : 29-03-06 12:36

Per Vesterby <per.vesterby@9MUV6mail.dk> (slet 9MUV6) skrev:
>Hej
>Jeg er på udkig efter en Motorcykel med kardantræk
SNIP
>Jeg forestiller mig en mc med en min 600 motor på. Alder er
ikke så vigtigt.
SNIP

Hej Per

Honda lavede i slut-70'erne og begyndelsen af 80'erne CX-serien,
som er med kardan. Der findes 500 cccm og 650 ccm modeller. De
har ry for at være stabile maskiner, men måske har de
efterhånden alderen lidt imod sig.
Til gengæld er der en stor cx-club, hvor man kan hente gode råd
og hjælp til reservedele og reparationer hos, hvis det bliver
nødvendigt.

Se mere på www.cxclub.dk

Med venlig hilsen
Rikke, Bonneville 2004

Fra : Perminator

Dato : 29-03-06 22:04

> [...]
> Til gengæld er der en stor cx-club, hvor man kan hente gode råd
> og hjælp til reservedele og reparationer hos, hvis det bliver

Hej Per
Jeg er CX fan og ejer en dejlig CX500E 82 med stor Pichler kåbe. Jeg
forstår (måske) slet ikke at Rikke skriver så varmt om CX, når hun kører
Bonneville, men okay - gammel kærlighed måske?

Nogle facts: CX 650 er vaksere, men skrøbelig, og reservedelene færre. CX
500 er stabil, driftsikker, hyggelig, men ikke til ræs. Oprejst
kørestilling, og konservativ i sving. Qua CX klubben med mere end 800
medlemmer er der masser af service og opbakning. Alderen tynger, men ingen
tvivl om at rigtig mange CXer er i udmærket stand,og bliver holdt vedlige.
Hvis du falder for CXerens karisma, som bør koste mellem 25 og 30 kkr for et
ordentligt eksemplar, skal du vide, at der for hver 60.000 km bør laves en
tridobbelt By-Pass, hvilket vil sige: Skift af keramisk pakning til
vandpumpe, skift af knastkæde mm, og skift af stator. En reparation til ca
kr 5.000 i CX klub regi. Købspris er fuldkommen styret af afstanden til
By-Pass. CX-klubbens tekniske eksperter vil være en god hjælp i en
købssituation.
Hvis du er til mere tilbagelænet kørsel, vil CX-Custom eller GL-SilverWing
være en mulighed. Ellers skal du over i Virago 535 el. lign., men det er
der helt sikkert andre der ved mere om.
Venlig hilsen
Per Misser
Perminator
CX500E82

Fra : Lars

Dato : 29-03-06 12:57

BMWs Rmodeller
"Per Vesterby (slet 9MUV6)" <per.vesterby@9MUV6mail.dk> skrev i en
meddelelse news:11436121170.991597877291383@dtext.news.tele.dk...

Fra : Snuske

Dato : 29-03-06 13:08

hej
jeg har begået en lille database over kardantrukne mc'er på:
http://itet.mine.nu/kardanbase/ som du kan finde links på.
/mvh erik

Fra : Armand

Dato : 29-03-06 17:43

Snuske wrote:

> hej
> jeg har begået en lille database over kardantrukne mc'er på:
> http://itet.mine.nu/kardanbase/ som du kan finde links på.

Rart at nogen gider lave slige sites.
Men hvis du spørger mig, så er det en fælde at bevæge sig ud i alle
amerikaner-versionerne som man kun ser som specielimport herhjemme.
Jobbet er næsten umuligt at overskue (min tidligere GPZ900R findes i en
kardantrukket "interceptor", og dén har du ikke fået med!) og derfor
bliver resultatet ikke nær så komplet som du eller angiver !

--
Armand.

Fra : J. Jørgensen

Dato : 29-03-06 13:20

> [...]
> Men jeg ved ikke helt hvilke mærker/model der har kardantræk
> Jeg forestiller mig en mc med en min 600 motor på. Alder er ikke så

Hej Per

Yamaha's Virago modeller har jeg kun hørt godt om.
Jeg har selv en Virago XV 535 og er yderst tilfreds.
De findes fra først i 90'erne og er først udgået forrige år - derfor mange
priser alt er km og årgang.

Hilsen
Jørgen

Fra : KT

Dato : 29-03-06 16:42

"Per Vesterby (slet 9MUV6)" <per.vesterby@9MUV6mail.dk> wrote in message
> [...]
> Men jeg ved ikke helt hvilke mærker/model der har kardantræk
> Jeg forestiller mig en mc med en min 600 motor på. Alder er ikke så

Jeg har netop købt en Suzuki VX800 i tyskland.
Den står mig i 45K, klar til at køre på.
Incl. service i DK
16K km
1991

61 heste
800 cc V2 motor

Billeder:
http://www.vx800.de/bilder_bikes.php

Mvh Kim

Fra : Jens U

Dato : 30-03-06 01:09

Per Vesterby skrev ...
> Hej
> Jeg er på udkig efter en Motorcykel med kardantræk
> Har overvejet at importerer en fra tyskland.
Det er NTV landet, der har jeg selv hentet.

> Er der nogle forslag.
Honda NTV 600/650 Revere 1988-1996

> Send gerne links med info
Se min signatur

--
Hilsen Jens, HONDA Revere til d.d. 138.535 Km
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Per Vesterby

Dato : 30-03-06 07:19

Hej Allesammen
Tusind tak for jeres indlæg
Tak til jens for hans gode historie

Jeg må nok sige at lige nu hælder jeg mest til at få en honda
ntv
Er der nogle som har gode erfaringer med import ??
Faldgruber og hvad skal man være specielt ops på.
Er der overhovedet noget at spare ??
Eller skal jeg bare købe den her i DK ???
Mvh
Per Vesterby
www.kastanievej14.dk

Fra : Gert Schlæger

Dato : 30-03-06 17:13

Per Vesterby wrote:

> Hej Allesammen
> Tusind tak for jeres indlæg
> Tak til jens for hans gode historie

> Jeg må nok sige at lige nu hælder jeg mest til at få en honda
> ntv

Det er et fint valg, men det afhænger jo meget af, hvilket type MC, du
ønsker dig.

NTV'en siger mig ikke ret meget - derfor har jeg valgt XJ900'eren. Som
sagt - smag og behag.

Mch Schlaeger

Fra : Anders Majland

Dato : 30-03-06 23:25

> Er der nogle som har gode erfaringer med import ??
> Faldgruber og hvad skal man være specielt ops på.
> Er der overhovedet noget at spare ??

Der kan være lidt eller noget at spare men fordelen er primært at udbudet er
meget større. Prøv at sammenligne priser på www.mobile.de til dem der står
med og uden afgift herjhemme. Medmindre du er meget heldig med at finde en i
usædvanlig god stand meget billigt tror jeg højest du vil kunne
spare3-5000kr - og derfra skal så trækkes dine udgifter til at hente den og
usikkerheden...

Fra : Buffi

Dato : 31-03-06 05:52

Jeg har importeret en NTV for et par år siden.
I Tyskland skal du generelt lede et stykke tid
for at finde mindre cykler i rigtig god stand,
som er mere end 10 år gamle. Brugte MC'ere koster jo
rundt 1/3 af priserne i DK, derfor er tilskyndelsen
tilsvarende mindre til opbevaring, vedholdelse osv

NTV'en er en bundsolid MC, men har ( for mig ) 2
ulemper: ikke til lange ben og et (for) kort efterløb.

mvh Erik
--------

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 30-03-06 15:30

> [...]
> Men jeg ved ikke helt hvilke mærker/model der har kardantræk
> Jeg forestiller mig en mc med en min 600 motor på. Alder er ikke så

Er det kardantræk så er det Per Emborg fra skanderborg mc du skal spørge.
Han har eksperimenteret en del med dette på sine egen dragracing-cykel...

MVH Peter

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 31-03-06 12:20

Hej Peter

"Peter Jakobsen" <this-email-is-not@valid.nu> writes:
> Er det kardantræk så er det Per Emborg fra skanderborg mc du skal spørge.
> Han har eksperimenteret en del med dette på sine egen dragracing-cykel...

He he he - det berømte indlæg

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/a19ef4058a8a3141/f03b6dbb25893e7b

PS. Ser vi dig til nogle træf i år? Vi har slet ikke sparket dæk
sammen siden jeg fik Zixxeren - nu er jeg jo med på "holdet"

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Gert Schlæger

Dato : 30-03-06 17:10

Per Vesterby wrote:

> Hej
> Jeg er på udkig efter en Motorcykel med kardantræk

Yamaha XJ900 ?

Gennemprøvet teknologi og en reel slider.

Mch Schlaeger

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 20:26

> [...]
> Men jeg ved ikke helt hvilke mærker/model der har kardantræk
> Jeg forestiller mig en mc med en min 600 motor på. Alder er ikke så

Hej Per,

En kammerat har en Yamaha XJ900F til salg- den er nyserviceret med nye
dæk osv.. Skriv hvis jeg skal formidle kontakt.

--
Squish
VFR750F