|
| Serviceinterval på Bandit 600 og ca. pris? Fra : MortenP |
Dato : 28-03-06 10:18 |
|
Hej..
Står og NÆSTEN har købt en Bandit 600 fra 2004.
Hvad er service interval på sådan en fætter, og hvad kan man regne med af
pris på et sådanne i Århus området.
På forhånd tak.
Mvh.
Morten P
| |
Bo Nielsen (28-03-2006)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 28-03-06 11:53 |
|
"MortenP" <mpannen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:e0av0k$nlg$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej..
> Står og NÆSTEN har købt en Bandit 600 fra 2004.
> Hvad er service interval på sådan en fætter, og hvad kan man regne med af
> pris på et sådanne i Århus området.
> På forhånd tak.
>
> Mvh.
> Morten P
I servicebogen til min '99er står service til hver 6000 km.
Jeg har lige købt min, så jeg ved faktisk ikke hvad det kan koste. Har en
arbejdsseddel for et 12.000 km eftersyn i Ålborg lydende på godt 5k, men det
er inkl. vinteropbevaring og medflg. klargøring.
ScooterBo
| |
MortenP (28-03-2006)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 28-03-06 13:39 |
|
Bo Nielsen wrote:
> I servicebogen til min '99er står service til hver 6000 km.
> Jeg har lige købt min, så jeg ved faktisk ikke hvad det kan koste. Har en
> arbejdsseddel for et 12.000 km eftersyn i Ålborg lydende på godt 5k, men det
> er inkl. vinteropbevaring og medflg. klargøring.
> ScooterBo
ok.. tak indtil nu.. Hører gerne fra andre.
Mvh.
MortenP
| |
Molnit (28-03-2006)
| Kommentar Fra : Molnit |
Dato : 28-03-06 14:53 |
|
MortenP skrev:
> Bo Nielsen wrote:
>
>> I servicebogen til min '99er står service til hver 6000 km.
>> Jeg har lige købt min, så jeg ved faktisk ikke hvad det kan koste. Har
>> en arbejdsseddel for et 12.000 km eftersyn i Ålborg lydende på godt
>> 5k, men det er inkl. vinteropbevaring og medflg. klargøring.
>
>> ScooterBo
>
> ok.. tak indtil nu.. Hører gerne fra andre.
3,5L olie, et luft filter, og 2-3 timers hyggen om ens kværn ;) for
hver 6000km ;) og så lige 4 nye tændrør ved 12.000km.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87, til salg for 4000Kr. eller fornuftige bud.
" www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
| |
Knud Dam (28-03-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 28-03-06 16:17 |
|
"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:44293fbc$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> 3,5L olie, et luft filter, og 2-3 timers hyggen om ens kværn ;) for hver
> 6000km ;) og så lige 4 nye tændrør ved 12.000km.
Et oliefilter .... ellers er jeg enig !
; - )
KD
| |
MortenP (28-03-2006)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 28-03-06 20:52 |
|
Knud Dam wrote:
Hvad så med Ventil justering?.. det skal vel også til.. Olie osv. regner
jeg også selv med at gøre.
Mvh.
MortenP
> "Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:44293fbc$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>> 3,5L olie, et luft filter, og 2-3 timers hyggen om ens kværn ;) for hver
>> 6000km ;) og så lige 4 nye tændrør ved 12.000km.
> Et oliefilter .... ellers er jeg enig !
> ; - )
> KD
| |
Knud Dam (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 29-03-06 16:43 |
|
"MortenP" <mpannen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:e0c44g$9sr$1@abbeden.bunk.cc...
> Knud Dam wrote:
>
> Hvad så med Ventil justering?.. det skal vel også til.. Olie osv. regner
> jeg også selv med at gøre.
Hej Morten.
Ventil justering er meget overkommeligt på en Bandit, så det kan man Leth
selv klare.
Skal egentligt stilles for hver 6.000 km. Jeg stiller dog kun på min Bandit
for hver 12.000 km, og der skal justeres meget lidt.
; - )
KD
| |
MortenP (30-03-2006)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 30-03-06 07:27 |
|
Knud Dam wrote:
> Hej Morten.
> Ventil justering er meget overkommeligt på en Bandit, så det kan man Leth
> selv klare.
> Skal egentligt stilles for hver 6.000 km. Jeg stiller dog kun på min Bandit
> for hver 12.000 km, og der skal justeres meget lidt.
> ; - )
> KD
Så er det bare det at mine hænder vender forkert til sådan noget .. Men
man kan vel lære.. Jeg må finde en i nærheden af Århus, der vil lære mig
det ... Anyone
-Morten
| |
Knud Dam (31-03-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 31-03-06 23:04 |
|
"MortenP" <mpannen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:e0ftn4$p11$1@abbeden.bunk.cc...
> Så er det bare det at mine hænder vender forkert til sådan noget .. Men
> man kan vel lære.. Jeg må finde en i nærheden af Århus, der vil lære mig
> det ... Anyone
Hej Morten.
Jeg vil gerne; men det passer ikke rigtigt geografisk.
; - )
KD Sydfyn.
| |
MKS - 74 (31-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 31-03-06 23:07 |
|
On Sat, 1 Apr 2006 00:03:38 +0200, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:
>Jeg vil gerne; men det passer ikke rigtigt geografisk.
Meeeen man kan vel altid køre en lille tur, og der _er_dejligt på
Sydfyn, specielt om sommeren Morten!
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Knud Dam (01-04-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 01-04-06 09:00 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:3s9r22l2rpqrh08obpps88hsi095af4auu@4ax.com...
>
> Meeeen man kan vel altid køre en lille tur, og der _er_dejligt på
> Sydfyn, specielt om sommeren Morten!
Jeps !
PS: Ventiler på Banditten skal justeres med kold motor, så turen kan endda
kombineres med et ophold i dette smukke område.
; - )
KD
| |
MortenP (01-04-2006)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 01-04-06 23:34 |
|
Knud Dam wrote:
> Jeps !
> PS: Ventiler på Banditten skal justeres med kold motor, så turen kan endda
> kombineres med et ophold i dette smukke område.
> ; - )
> KD
tænk sig.. HVOR ellers kan man føle sig SÅ velkommen ...
Der er længe til endnu, men jeg vil da helt sikkert spørge igen .. nu
skal der først lige pudses, og køres en masse km
MortenP
| |
Knud Dam (02-04-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 02-04-06 00:52 |
|
"MortenP" <mpannen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:e0mv5b$h71$1@abbeden.bunk.cc...
> Der er længe til endnu, men jeg vil da helt sikkert spørge igen
Det kan du roligt gøre ...
; - )
KD
| |
Molnit (30-03-2006)
| Kommentar Fra : Molnit |
Dato : 30-03-06 15:15 |
|
MortenP skrev:
> Knud Dam wrote:
>
> Hvad så med Ventil justering?.. det skal vel også til.. Olie osv. regner
> jeg også selv med at gøre.
de 2-3 timer er incl. ventil justering :)
>> Et oliefilter .... ellers er jeg enig !
Yepsen, min fejl... luftfilter renser skifter man til KN en gang, og så
lige renser det 1 gang om året, under forårs klargøring :) og med min
kørsel, skiftes der tændrør hvert forår, aner ik hvorfor, men
stilstanden gør noget ved de rør, jeg når aldrig mere end 14 dage ind i
marts, før de dør :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87, til salg for 4000Kr. eller fornuftige bud.
" www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
| |
MortenP (30-03-2006)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 30-03-06 23:01 |
|
Molnit wrote:
> de 2-3 timer er incl. ventil justering :)
>>> Et oliefilter .... ellers er jeg enig !
> Yepsen, min fejl... luftfilter renser skifter man til KN en gang, og så
> lige renser det 1 gang om året, under forårs klargøring :) og med min
> kørsel, skiftes der tændrør hvert forår, aner ik hvorfor, men
> stilstanden gør noget ved de rør, jeg når aldrig mere end 14 dage ind i
> marts, før de dør :)
Nogle der kunne have lyst til at hjælpe mig med en ventiljustering når jeg
engang kommer dertil? i nærheden af århus evt.?
Mvh.
MortenP
| |
Peter (31-03-2006)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 31-03-06 15:02 |
|
"MortenP" <mpannen@gmail.com> wrote in message
news:e0hke2$jle$1@abbeden.bunk.cc...
> Molnit wrote:
>
>
>> de 2-3 timer er incl. ventil justering :)
>
>>>> Et oliefilter .... ellers er jeg enig !
>
>> Yepsen, min fejl... luftfilter renser skifter man til KN en gang, og så
>> lige renser det 1 gang om året, under forårs klargøring :) og med min
>> kørsel, skiftes der tændrør hvert forår, aner ik hvorfor, men stilstanden
>> gør noget ved de rør, jeg når aldrig mere end 14 dage ind i marts, før de
>> dør :)
>
> Nogle der kunne have lyst til at hjælpe mig med en ventiljustering når jeg
> engang kommer dertil? i nærheden af århus evt.?
Lad os tage det til den tid. Men du skal lige være opmærksom på at
ventiljusteringen skal følges op med en synkronisering, som kræver et
måleinstrument (vacuummetre) som der ikke er ret mange der ligger inde med.
--
Peter
FJR1300A & NTV650
| |
Jes Vestervang (31-03-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 31-03-06 15:15 |
|
"Peter" <fiktiv@invalid> writes:
> Lad os tage det til den tid. Men du skal lige være opmærksom på at
> ventiljusteringen skal følges op med en synkronisering, som kræver et
> måleinstrument (vacuummetre) som der ikke er ret mange der ligger inde med.
Næh, men det kan fås for omkring 550,- i alt fra
< http://www.carbtune.com/>. Jeg fik selv min i postkassen igår
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Ukendt (31-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-03-06 22:16 |
|
Peter skrev i meddelelsen <442d365f$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>...
>Lad os tage det til den tid. Men du skal lige være opmærksom på at
>ventiljusteringen skal følges op med en synkronisering, som kræver et
>måleinstrument (vacuummetre) som der ikke er ret mange der ligger inde med.
Ahva ?! Ingen sammenhæng overhovedet :-/ Kun hvis at det falder sammen
med serviceinterval, hvad det ihvertfald ikke gør på en "fie".
mvh
Orla
| |
Peter (01-04-2006)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 01-04-06 00:00 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:442d9e16$0$924$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Peter skrev i meddelelsen <442d365f$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>...
>
>>Lad os tage det til den tid. Men du skal lige være opmærksom på at
>>ventiljusteringen skal følges op med en synkronisering, som kræver et
>>måleinstrument (vacuummetre) som der ikke er ret mange der ligger inde
>>med.
>
>
> Ahva ?! Ingen sammenhæng overhovedet :-/ Kun hvis at det falder sammen
> med serviceinterval, hvad det ihvertfald ikke gør på en "fie".
Det er ikke korrekt.
Ventiljustering skal altid efterfølges af synkronisering. Årsagen er at
justering af f.eks. en indsugningsventil ændrer den mængde luft/benzin
blanding, der kommer ind i cylinderen. Dette bevirker at den kommer ud af
synkronisering.
Hvis du ser på serviceskemaet på f.eks. en Honda VTR1000F (er "fie" ikke
sådan en) vil du se, at der skal justeres ventiler for hver 24.000 km og
synkroniseres for hver 12.000 km. Dvs. at der _altid_ skal synkroniseres
samtidig med ventiljustering.
--
Peter
FJR1300A & NTV650
| |
Ukendt (01-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-04-06 08:18 |
|
Peter skrev i meddelelsen <442db47f$0$15783$14726298@news.sunsite.dk>...
Lad mig sige det på den måde, at hvis 6 hundrededele misjusteret ventil,
(hvilket er maximal udsving, og må formodes at holdes inden for
serviceinterval, hvad det i praksis også gør), giver anledning til
missynkronisering, så har Du større problemer andetsteds i motoren :-/
Teoretisk ja, det kunne flytte marginalt, men i praksis, de o,x° *
kortere/længere åbningstid kan aldrig blive årsagen. Når service falder
sammen må det vist være ud fra en praktisk betragtning, (når man nu
alligevel er "derinde").
>Hvis du ser på serviceskemaet på f.eks. en Honda VTR1000F (er "fie" ikke
>sådan en) vil du se, at der skal justeres ventiler for hver 24.000 km og
>synkroniseres for hver 12.000 km. Dvs. at der _altid_ skal synkroniseres
>samtidig med ventiljustering.
Jeg bøjer nakken, jeg tog det på hukommeren, og det slipper jeg ikke altid
godt fra :-|
* Tror lige at jeg ved lejlighed vil modelere knast og følger for at få et
gradtal :-/
mvh
Orla
| |
|
|