Serviceinterval på Bandit 600 og ca. pris?
Fra : MortenP

Dato : 28-03-06 10:18

Hej..

Står og NÆSTEN har købt en Bandit 600 fra 2004.

Hvad er service interval på sådan en fætter, og hvad kan man regne med af
pris på et sådanne i Århus området.

På forhånd tak.

Mvh.
Morten P

Fra : Bo Nielsen

Dato : 28-03-06 11:53

"MortenP" <mpannen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Står og NÆSTEN har købt en Bandit 600 fra 2004.
> Hvad er service interval på sådan en fætter, og hvad kan man regne med af

I servicebogen til min '99er står service til hver 6000 km.
Jeg har lige købt min, så jeg ved faktisk ikke hvad det kan koste. Har en
arbejdsseddel for et 12.000 km eftersyn i Ålborg lydende på godt 5k, men det
er inkl. vinteropbevaring og medflg. klargøring.

ScooterBo

Fra : MortenP

Dato : 28-03-06 13:39

Bo Nielsen wrote:

> [...]
> arbejdsseddel for et 12.000 km eftersyn i Ålborg lydende på godt 5k, men det
> er inkl. vinteropbevaring og medflg. klargøring.

ok.. tak indtil nu.. Hører gerne fra andre.

Mvh.
MortenP

Fra : Molnit

Dato : 28-03-06 14:53

MortenP skrev:

> ok.. tak indtil nu.. Hører gerne fra andre.

   3,5L olie, et luft filter, og 2-3 timers hyggen om ens kværn ;) for
hver 6000km ;) og så lige 4 nye tændrør ved 12.000km.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Knud Dam

Dato : 28-03-06 16:17

"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> 3,5L olie, et luft filter, og 2-3 timers hyggen om ens kværn ;) for hver
> 6000km ;) og så lige 4 nye tændrør ved 12.000km.

Et oliefilter .... ellers er jeg enig !

; - )

KD

Fra : MortenP

Dato : 28-03-06 20:52

Knud Dam wrote:

Hvad så med Ventil justering?.. det skal vel også til.. Olie osv. regner
jeg også selv med at gøre.

Mvh.
MortenP

Fra : Knud Dam

Dato : 29-03-06 16:43

> Knud Dam wrote:
>
> Hvad så med Ventil justering?.. det skal vel også til.. Olie osv. regner
> jeg også selv med at gøre.

Hej Morten.

Ventil justering er meget overkommeligt på en Bandit, så det kan man Leth
selv klare.

Skal egentligt stilles for hver 6.000 km. Jeg stiller dog kun på min Bandit
for hver 12.000 km, og der skal justeres meget lidt.

; - )

KD

Fra : MortenP

Dato : 30-03-06 07:27

Knud Dam wrote:

> [...]

> Skal egentligt stilles for hver 6.000 km. Jeg stiller dog kun på min Bandit
> for hver 12.000 km, og der skal justeres meget lidt.

Så er det bare det at mine hænder vender forkert til sådan noget .. Men
man kan vel lære.. Jeg må finde en i nærheden af Århus, der vil lære mig
det ... Anyone

-Morten

Fra : Knud Dam

Dato : 31-03-06 23:04

> Så er det bare det at mine hænder vender forkert til sådan noget .. Men
> man kan vel lære.. Jeg må finde en i nærheden af Århus, der vil lære mig
> det ... Anyone

Hej Morten.

Jeg vil gerne; men det passer ikke rigtigt geografisk.

; - )

KD Sydfyn.

Fra : MKS - 74

Dato : 31-03-06 23:07

On Sat, 1 Apr 2006 00:03:38 +0200, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:

>Jeg vil gerne; men det passer ikke rigtigt geografisk.

Meeeen man kan vel altid køre en lille tur, og der _er_dejligt på
Sydfyn, specielt om sommeren Morten!

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Knud Dam

Dato : 01-04-06 09:00

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Meeeen man kan vel altid køre en lille tur, og der _er_dejligt på
> Sydfyn, specielt om sommeren Morten!

Jeps !

PS: Ventiler på Banditten skal justeres med kold motor, så turen kan endda
kombineres med et ophold i dette smukke område.

; - )

KD

Fra : MortenP

Dato : 01-04-06 23:34

Knud Dam wrote:

> [...]

> PS: Ventiler på Banditten skal justeres med kold motor, så turen kan endda
> kombineres med et ophold i dette smukke område.

tænk sig.. HVOR ellers kan man føle sig SÅ velkommen ...

Der er længe til endnu, men jeg vil da helt sikkert spørge igen .. nu
skal der først lige pudses, og køres en masse km

MortenP

Fra : Knud Dam

Dato : 02-04-06 00:52

> Der er længe til endnu, men jeg vil da helt sikkert spørge igen

Det kan du roligt gøre ...

; - )

KD

Fra : Molnit

Dato : 30-03-06 15:15

MortenP skrev:
> Knud Dam wrote:
>
> Hvad så med Ventil justering?.. det skal vel også til.. Olie osv. regner
> jeg også selv med at gøre.

   de 2-3 timer er incl. ventil justering :)

   Yepsen, min fejl... luftfilter renser skifter man til KN en gang, og så
lige renser det 1 gang om året, under forårs klargøring :) og med min
kørsel, skiftes der tændrør hvert forår, aner ik hvorfor, men
stilstanden gør noget ved de rør, jeg når aldrig mere end 14 dage ind i
marts, før de dør :)

Fra : MortenP

Dato : 30-03-06 23:01

Molnit wrote:

> [...]

> kørsel, skiftes der tændrør hvert forår, aner ik hvorfor, men
> stilstanden gør noget ved de rør, jeg når aldrig mere end 14 dage ind i

Nogle der kunne have lyst til at hjælpe mig med en ventiljustering når jeg
engang kommer dertil? i nærheden af århus evt.?

Mvh.
MortenP

Fra : Peter

Dato : 31-03-06 15:02

"MortenP" <mpannen@gmail.com> wrote in message

> Nogle der kunne have lyst til at hjælpe mig med en ventiljustering når jeg
> engang kommer dertil? i nærheden af århus evt.?

Lad os tage det til den tid. Men du skal lige være opmærksom på at
ventiljusteringen skal følges op med en synkronisering, som kræver et
måleinstrument (vacuummetre) som der ikke er ret mange der ligger inde med.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-03-06 15:15

"Peter" <fiktiv@invalid> writes:

> Lad os tage det til den tid. Men du skal lige være opmærksom på at
> ventiljusteringen skal følges op med en synkronisering, som kræver et
> måleinstrument (vacuummetre) som der ikke er ret mange der ligger inde med.

Næh, men det kan fås for omkring 550,- i alt fra
<http://www.carbtune.com/>. Jeg fik selv min i postkassen igår
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 22:16

Peter skrev i meddelelsen <442d365f$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>...

>Lad os tage det til den tid. Men du skal lige være opmærksom på at
>ventiljusteringen skal følges op med en synkronisering, som kræver et
>måleinstrument (vacuummetre) som der ikke er ret mange der ligger inde med.

Ahva ?! Ingen sammenhæng overhovedet :-/ Kun hvis at det falder sammen
med serviceinterval, hvad det ihvertfald ikke gør på en "fie".

mvh
Orla

Fra : Peter

Dato : 01-04-06 00:00

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:442d9e16$0$924$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Ahva ?! Ingen sammenhæng overhovedet :-/ Kun hvis at det falder sammen
> med serviceinterval, hvad det ihvertfald ikke gør på en "fie".

Det er ikke korrekt.
Ventiljustering skal altid efterfølges af synkronisering. Årsagen er at
justering af f.eks. en indsugningsventil ændrer den mængde luft/benzin
blanding, der kommer ind i cylinderen. Dette bevirker at den kommer ud af
synkronisering.

Hvis du ser på serviceskemaet på f.eks. en Honda VTR1000F (er "fie" ikke
sådan en) vil du se, at der skal justeres ventiler for hver 24.000 km og
synkroniseres for hver 12.000 km. Dvs. at der _altid_ skal synkroniseres
samtidig med ventiljustering.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-06 08:18

Peter skrev i meddelelsen <442db47f$0$15783$14726298@news.sunsite.dk>...

Lad mig sige det på den måde, at hvis 6 hundrededele misjusteret ventil,
(hvilket er maximal udsving, og må formodes at holdes inden for
serviceinterval, hvad det i praksis også gør), giver anledning til
missynkronisering, så har Du større problemer andetsteds i motoren :-/

Teoretisk ja, det kunne flytte marginalt, men i praksis, de o,x° *
kortere/længere åbningstid kan aldrig blive årsagen. Når service falder
sammen må det vist være ud fra en praktisk betragtning, (når man nu
alligevel er "derinde").

> [...]
>sådan en) vil du se, at der skal justeres ventiler for hver 24.000 km og
>synkroniseres for hver 12.000 km. Dvs. at der _altid_ skal synkroniseres

Jeg bøjer nakken, jeg tog det på hukommeren, og det slipper jeg ikke altid
godt fra :-|

* Tror lige at jeg ved lejlighed vil modelere knast og følger for at få et
gradtal :-/

mvh
Orla