XT 350 til hobbit???
Fra : stephangam@yahoo.dk

Dato : 27-03-06 22:19

Hej,

jeg er 172 cm høj (med sko på ;) og vil høre, om jeg kan klare en XT
350 fra 1989. Den virker fed, men vil også gerne høre, om det er en
god mc. Jeg er nybegynder. Den har kun gået 20000.

Kan den sænkes sådan en?

Mange hilsener, Stephan

Fra : stephangam@yahoo.dk

Dato : 28-03-06 08:30

Lige en ting mere: Den har en mislyd, efter sigende grundet en slidt
knastkæde. Er det hurtigt og billigt skiftet på værksted, eller skal
jeg holde mig væk?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-03-06 08:42

stephangam@yahoo.dk writes:

> Lige en ting mere: Den har en mislyd, efter sigende grundet en slidt
> knastkæde. Er det hurtigt og billigt skiftet på værksted, eller skal
> jeg holde mig væk?

Jeg ville holde mig væk, for Yamaha XT350 (og vist også Honda XL350)
har ry for at spise topstykker i stor stil. En renovering koster
svjv. mindst 4-5k,-. Skulle jeg købe noget i den klasse tror jeg
næsten at jeg ville gå efter en Suzuki DR350, dem har jeg ikke hørt så
meget skidt om. Desværre er der ikke så mange af dem, men det gælder
jo de fleste offroadere :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Anders Majland

Dato : 28-03-06 09:52

> [...]
> næsten at jeg ville gå efter en Suzuki DR350, dem har jeg ikke hørt så
> meget skidt om. Desværre er der ikke så mange af dem, men det gælder

Hvad forlanger sælger for den XT350 - jeg ville også gå udenom en med
mislyde medmindre den var _meget_ billig ?
Måske der er ide i at kigge på en XT600 for at blive i stilen ?

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 28-03-06 07:07

> [...]
> 350 fra 1989. Den virker fed, men vil også gerne høre, om det er en
> god mc. Jeg er nybegynder. Den har kun gået 20000.

Det kan en XT600 så hvorfor ikke - spørgsmålet er om det findes et standard
sæt til det
Mhs til km og stand - passer det sammen , eller er de 20000km efter
motorrenovering ?

Får du det ikke afklaret her så prøv evt at smide dit indlæg på forummet på
www.tenere.dk

/A

Fra : stephangam@yahoo.dk

Dato : 28-03-06 10:29

Hej, tak for feedback!

Jeg har skrevet på tenere.dk.

Den står pt. til 16.000 medregnet et års ansvarsforsikring (ca.4000
kr). Den skal dog synes, og det går nok ikke før fejlen er rettet. Er
det ellers en god pris, altså skulle jo nok kunne trække den lidt...

Stephan

Fra : Anders Majland

Dato : 28-03-06 10:54

> Den står pt. til 16.000 medregnet et års ansvarsforsikring (ca.4000
> kr). Den skal dog synes, og det går nok ikke før fejlen er rettet. Er
> det ellers en god pris, altså skulle jo nok kunne trække den lidt...

Er det hos en forhandler ? For du kan ikke køre videre i en anden mands
forsikring ....
Hvis det er hos en forhandler så ville jeg betinge handlen at den er iorden
og leveres nysynet. Han kan jo fixe den til en lidt anden timepris når det
foregår i huset ...

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-03-06 10:59

stephangam@yahoo.dk wrote:

> Kan den sænkes sådan en?

Der har været en tråd om præcist dét for en månedstid eller halvanden
siden - find den på http://groups.google.dk.

Åhr - jeg er for flink..
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/thread/986862d76232a0de/822aca236bb7a61a?tvc=1&q=xt350+begynder#822aca236bb7a61a

--
vh
Torben - der droppede at købe en XT350 til fruen som jeg kunne bruge som

Fra : Gert Schlæger

Dato : 28-03-06 19:56

Torben Scheel wrote:

"vh Torben - der droppede at købe en XT350 til fruen som jeg kunne bruge
som vinterlegetøj."

....... og vi lader det indre billede stå et øjeblik ....

Mch Schlæger

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-03-06 20:16

Gert Schlæger wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
> "vh Torben - der droppede at købe en XT350 til fruen som jeg kunne bruge
> som vinterlegetøj."
>
> ...... og vi lader det indre billede stå et øjeblik ....

...og nu er det vår