Hvilken sportscykel til en kortbenet :o)
Fra : Robert Andersen

Dato : 27-03-06 10:17

Er så småt begyndt at lure på at anskaffe motorcykel igen efter en længere
pause med familie

Kigger efter ZX9R, YZF1000R og cykler i den kategori.
Hvilken bambusraket i den klasse kan anbefales til kortbenede ? For det er
jo ikke kun sædehøjde der afgør om man kan nå jorden, bredden på cyklen har
jo også noget at sige....
Regner ikke med at man kan få sænkningssæt til dem

Desværre er det småt med tid, så at tage rundt til forhandlere og prøvesidde
er ikke en mulighed i øjeblikket, og de rigtige eksperter er jo herinde

Pft.

Robert Andersen

Fra : Orla Pedersen

Dato : 27-03-06 10:54

Robert Andersen wrote:

> Hvilken bambusraket i den klasse kan anbefales til kortbenede ?

Honda VTR-F, passende kørestilling til små mennesker (<175cm)

mvh
Orla

Fra : Sune

Dato : 27-03-06 12:21

"Robert Andersen" <rowand@get(to)net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har jo også noget at sige....
> Regner ikke med at man kan få sænkningssæt til dem

Og dog. Jeg har bl.a. set en der har fået sænket sadlen og de bagerste
støddæmpere på en Kawasaki ER5. Det samme har jeg hørt om på en Virago 535.
Så mon ikke det kan lade sig gøre til andre ?

vh Sune

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 27-03-06 13:08

Hej

"Sune" <formel999@hotmail.com> writes:
> [...]
> støddæmpere på en Kawasaki ER5. Det samme har jeg hørt om på en Virago 535.
> Så mon ikke det kan lade sig gøre til andre ?

En i klubben har fået sænket sin ZX9R, så det kan helt sikkert lade
sig gøre. Man kan købe sig fra det

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Robert Andersen

Dato : 27-03-06 13:30

> En i klubben har fået sænket sin ZX9R, så det kan helt sikkert lade
> sig gøre. Man kan købe sig fra det

Ja, jeg tænkte at det er da "bare" en lidt kortere (og måske hårdere)
bagdæmper, og så ellers bare løsne gaffelbroen og hive gaffelbenene lidt op
?

Tror jeg bliver nød til at trille en tur til en forhandler og se hvor grelt
det er... Havde en GS750 for mange år siden og der var ikke de store
problemer

/Robert

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 27-03-06 13:53

Hej Robert

"Robert Andersen" <rowand@get(to)net.dk> writes:

> Ja, jeg tænkte at det er da "bare" en lidt kortere (og måske hårdere)
> bagdæmper, og så ellers bare løsne gaffelbroen og hive gaffelbenene lidt op
> ?

Man kan købe sådan nogle "kødben" som erstatter det "link" der er
mellem svinger og dæmper. Det burde være til at finde til alle MCer...

> Tror jeg bliver nød til at trille en tur til en forhandler og se hvor grelt
> det er... Havde en GS750 for mange år siden og der var ikke de store
> problemer

Det er da en løsning Jeg er 172cm "høj", og synes ikke jeg har
problemer med nogen sports-MCer.

Fra : Armand

Dato : 27-03-06 18:49

Robert Andersen wrote:

> Tror jeg bliver nød til at trille en tur til en forhandler og se hvor grelt
> det er... Havde en GS750 for mange år siden og der var ikke de store
> problemer

Dén er da ellers ikke ligefrem lav!

Ens højde behøver ikke at hænge tæt sammen med benlængden, som er den
faktor man bruger til at nå jorden fra sadlen. Mine jeans benlængde er
32"! og dét er ikke ligefrem langt; men jeg har da aldrig følt mig
voldsomt generet (á umuligt at køre givne motorcykler) af dét.
Hvad siger dine jeans??

--
Armand.

Fra : Bo Christensen

Dato : 27-03-06 13:08

en pocketbike ?
(hehe)
/bo

Fra : Robert Andersen

Dato : 27-03-06 13:19

> en pocketbike ?
> (hehe)
> /bo

De er sq svære at få med 130+ hk.... ellers et godt bud

Det skal lige siges at jeg var værnepligtig havde tjansen som Ordonnans og
tøffede rundt på en R65GS, og det gik nu meget godt

/Robert

Fra : Psypher

Dato : 27-03-06 13:28

> De er sq svære at få med 130+ hk.... ellers et godt bud
>
> Det skal lige siges at jeg var værnepligtig havde tjansen som Ordonnans og
> tøffede rundt på en R65GS, og det gik nu meget godt
>
> /Robert

En Honda Fireblade er fin fin, kender en der er 165 der har sådan
en og det duede fint.

Har evt en tilsalg hvis det var noget, mail mig for billeder og flere
oplysninger.

Den er fra 2002.
l-poulsen@mail.dk
Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 17:17

Ja min kones ZX9R fra 2001 er sænket så den passer hende (Jesper mon ikke
det er den du tænker på :) ) hun er 165 cm og hun når jorden med halv fod

Og den er faktisk til salg hvis det var noget

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=4855

Alle orginale dele følger med

Her er model foto

--
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Frank

Dato : 27-03-06 18:19

Robert Andersen wrote:

En Gsxr400r er en passende mc til kortbenet mennesker. Har min til salg
hvis det er noget. Mail for billeder

Fra : JimR

Dato : 27-03-06 19:21

Yamaha SZR 660 Super Single er en suveræn 'kællingekrydser' for folk under
180 cm men kun hvis man vil nøjes med fantastiske køreegenskaber og kan
undvære de sidste 40 HK

JimR
SZR660

Fra : AW på ZRX

Dato : 27-03-06 20:07

"Robert Andersen" <rowand@get(to)net.dk> wrote in message
> [...]
> har jo også noget at sige....
> Regner ikke med at man kan få sænkningssæt til dem

Alle cykler med link-affjedring kan man hæve/sænke som man har lyst til. Det
kræver bare nogle andre "Dog-bones"
Dog-bones kan købes mange steder, og hvis man ikke kan finde nogen til den
cykel man vil have, eller ikke kan finde nogen med den rette sænkning, så er
det en meget simpel ting at lave selv/få fremstillet. Det er jo bare to
stykker plade med et hul i hver ende.

<http://www.google.dk/search?hl=da&q=dog-bone+suspension+motorcycle&meta>

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 20:46

AW på ZRX skrev i meddelelsen
<442837f1$0$6849$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>...

>Alle cykler med link-affjedring kan man hæve/sænke som man har lyst til.
Det
>kræver bare nogle andre "Dog-bones"

Ikke alle :-| Nogle cykler har faconstøbt link med lejerne indbygget, ikke
sådan lige at lave om på.

mvh
Orla

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-03-06 10:33

Orla Pedersen wrote:
> [...]
> Det
>

> Ikke alle :-| Nogle cykler har faconstøbt link med lejerne indbygget, ikke

Nemlig - sådan er FJ'eren med alusvinggaffel - ikke at jeg har behov for
at sænke den

En mand med en TIG svejser burde dog kunne klare problemet - hvis man
stoler på ham.

--
vh
Torben

Fra : Robert Andersen

Dato : 28-03-06 15:33

Takker for de mange gode og konstruktive svar jeg har fået på mit spørgsmål.

Desværre dumpede der et brev ind ad brevsprækken fra "kære" trold og skvat,
med en kæmpe restskat igår....

Så motorcykleriet er udsat til sensommeren eller næste år, hvis ikke jeg
skal ende på fattiggården

/Robert

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-04-06 16:03

Der var en artikel om netop det emne i bladet Bike (tror jeg det hedder).
for ganske kort tid siden.

Både om hvilke cykler der var små, og om hvordan man kunne sænke, skifte
sæde osv.

Så smut en tur på biblioteket.

/jim