Udstødning R1 1999
Fra : Kasperkk_nielsen@hot~

Dato : 27-03-06 08:07

Hejsa
På trods jeg belemrer jer med spørgsmål om min EXUP ventil tillader
jeg mig lige at kaste endnu et par spørgsmål i ringen...

Såfremt at jeg skulle blive ekstrem træt af den der EXUP ventil er
løsningen jo egentlig ligetil. Jeg kan se Louis sælger den komplette
akrapovit titanium udstødning til 1199 euro og jeg må indrømme den
har en eller anden magisk effekt på mig. Den virker jo super dragende
og lokkende

Men vil det virke uden jeg smadrer hele bunden og mellemområdet?

Selvfølgelig bliver det kørt ind på rullefelt og med en dygtig
mekaniker burde man kunne hente noget effekt eller er det min livlige
fantasi der snakker??

Nå der var vist det for denne gang...

Kasperkk

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-03-06 18:02

Kasperkk_nielsen@hotmail.com writes:

> [...]
> og lokkende
>
> Men vil det virke uden jeg smadrer hele bunden og mellemområdet?

Du taber selvfølgelig noget i bund og mellemområde, men der burde være
ganske meget træk tilbage. En 4-2-1 giver normalt bedre
bund/mellemområde end en 4-1.

> Selvfølgelig bliver det kørt ind på rullefelt og med en dygtig
> mekaniker burde man kunne hente noget effekt eller er det min livlige
> fantasi der snakker??

Joda, der bliver skræmt et par ponyer ud af motoren på den måde. SJVH
gik min Retter fra 136 til 143 bhp med en PC3 og en Akrapovic slip-on.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : ihjelkeld

Dato : 27-03-06 18:07

EXUP ventilen gør et godt stykke arbejde, hvad angår moment området i de
lavere omdrejninger.
Et komplet system giver sikkert flere heste, men du skal op i omdrejningerne
for at hente dem + du sparrer nogle kilo, EXUP'en vejer jo lidt
Da jeg havde en R1'er, var det bl.a. bundtrækket jeg var mest glad for. Det
er da fedt at kunne lave en hurtig overhaling uden at skulle skifte gear.
Noget andet er selvfølgelig, at cyklen vil få en helt anden lyd, EXUP'en
dæmper jo lidt, indtil den er helt åben.
Men en død cykel bliver det jo nok ikke, ej heller i de lave omdrejninger,
der er trods alt 1 kilo kubik bag.

Keld
Z1000 - mere vind - færre heste - flere kilo - men
sjovt