?Kåbeglas til BMW k100 RT
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 26-03-06 21:05

Hej.
Jeg har købt en K100rt fra 86 - er i færd med at "shine" det sidste.
Jeg mangler en lille vindafviser øverst på kåbeglasset.
ENTEN skal jeg købe en sådan ny -
eller så skal jeg købe et nyt glas, da det gamle er ret ridset.

Gode råd . . . . nåé ja de er jo heldigvis gratis herinde

Kender i nogen af de uoriginale kåbeglas?
Det må gerne være lidt højere end det org. da jeg er 192 høj.
Gerne erfaringer med støj/turbolens osv.
Evt. køb af brugt, hvis du har et på lager.
Evt. gerne link til leverandører.

vh
Jørn

Fra : Peter Sjong

Dato : 27-03-06 05:47

Jørn N. Andersen wrote:

> [...]

> Det må gerne være lidt højere end det org. da jeg er 192 høj.
> Gerne erfaringer med støj/turbolens osv.
> Evt. køb af brugt, hvis du har et på lager.

Hej
Har sat et ca. 8 cm højere vindskærm på min K 100 RS fra 1990, det
hjælper lidt men er ikke optimalt til min højde 172 cm. og Schuberth
hjelm. Det er straks bedre når viseret står ½ åbent,
Der er mange faktorer der har indflydelse på vindstøj.
http://www.kok-mc.dk/
ttp://www.krhandel.dk/
Mvh. Sjong

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-03-06 09:44

"Peter Sjong" <sjong@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> hjelm. Det er straks bedre når viseret står ½ åbent,
> Der er mange faktorer der har indflydelse på vindstøj.

Hejsa.

K&R Handel har skiftet navn til Xpedit. Se http://www.xpedit.dk/.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Gorba

Dato : 02-04-06 18:15

Hej Jørn,

Jeg faldt for nylig over noget der måske kunne hjælpe dig.
Jeg har endnu ikke selv sådan en, men overvejer det til min FJR 1300

http://www.motocom.dk/default.asp?Action=Details&Item=441
http://www.motocom.dk/default.asp?Action=Details&Item=440

Hilsen Gorba
Yamaha FJR 1300 (vi ses derude)

Fra : Peter

Dato : 02-04-06 18:29

"Gorba" <gorba@ofir.dk> wrote in message

> Jeg faldt for nylig over noget der måske kunne hjælpe dig.
> Jeg har endnu ikke selv sådan en, men overvejer det til min FJR 1300

> [...]

Har du overvejet et originalt forhøjet kåbeglas. Det er henholdsvis 10 og 5
cm højere end standard kåbeglasset på generation I og generation II.

Jeg har ikke prøvet at køre med det forhøjede kåbeglas, men jeg har prøvet
både generation I og II med standard kåbeglasset. Og der er stor forskel på
vindbeskyttelsen.

--
Peter
FJR1300A & NTV650