Hej
Det gælder om ikke at knække fastgroede stempelringe.
Tændrør afmonteres og et meget lille strint WD40 pustes ind vha den lange
spraydyse.
Lad virke i ca. 3 tuborgs tid (1,5 timer) og skru tændrør i igen.
Kværnen sættes i 4 gear vha. lidt frem og tilbage på sutterne (uden
tænding).
Uden tænding , vel og mærket , skubber du maskinen til at tage een eller 2
kompressioner via en fremskubning af mcén.
Blokerer baghjulet er stemplerne groet fast ,så prøv så evt. 5 eller 6 gear,
stadig uden tænding .
Du skal kunne skubbe mcén i gear samtidig med at motor roterer, så kan du
som regel osse starte via selvstarter. Hvis ikke , næste punkt.
Endnu et lille pift WD40 i tændrørshullerne og lad virke 24 timer.
Efter denne behandling starter en Honda altid efter vinterhiét
Hilsen Hondahansen som bare venter på saltfrie veje og højere temperaturer
(stålstel)
<Kasperkk_nielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1143400905.523452.27400@g10g2000cwb.googlegroups.com...
Hejsa
Sagen er den jeg kommer hjem til min knallert om under 10 dage og nu
kom jeg til at spekulere lidt på min exup...
Man hører jo altid om de der problemer med de sidder fast osv og her
melder mine spørgsmål sig
Kommer cyklen selv med en eller anden fejlmelding eller opdager man det
først når den mangler trækkraft?
Hvor er den lige placeret helt præcist?
Mit eget gæt ville være i forrøret lige efter samlingen fra
cylinderne, men er det rigtigt?
Ydermere hvis svinet sætter sig fast hvordan får man den så vækket
til live igen?
Mange spørgsmål hehe
På forhånd tak
Kasperkk