Scottoiler, god eller skidt idé?
Fra : Ronni Jensen

Dato : 26-03-06 12:48

Hej

Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en scottoiler til Vifferen.. må jeg høre
jeres for- og modargumenter, da jeg er lidt i tvivl om det er mere hjælp
end bøvl?

Og hvad med olie? Vedligeholdelse? Priser?

Det skal måske lige siges, at jeg bruger MC'en til både korte og lange
ture, dagligt 25km på arbejde osv, i al slags vejr (på nær vinter og salt).

På forhånd tak..

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Honda VFR 750 RC36

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-03-06 14:23

Ronni Jensen skrev den 26 mar 2006 i

> [...]
> hjælp end bøvl?
>
> Og hvad med olie? Vedligeholdelse? Priser?

Scottoiler virker fint og "leverer varen" - kædens levetid forlænges
væsentligt, har og er stadig rigtig tilfreds med den.

Et dyrere og (siges det) noget mere handy produkt er
http://www.cls200.de/index_e.htm som jeg dog ikke har prøvet selv.

Har du prøvet en googling?

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/search?group=dk.fritid.mot
orcykel&q=scottoiler&qt_g=1&searchnow=S%C3%B8g+i+denne+gruppe

og:
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/search?group=dk.fritid.mot
orcykel&q=cls200&qt_g=1&searchnow=S%C3%B8g+i+denne+gruppe

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
http://www.justfuckinggoogleit.com

Fra : Anders Majland

Dato : 26-03-06 19:31

> Et dyrere og (siges det) noget mere handy produkt er
> http://www.cls200.de/index_e.htm som jeg dog ikke har prøvet selv.

Og jeg vil gerne anbefale GDS løsningen i www.mccoi.de - Jeg har kørt
35000km med det indtil videre. Enete problem har været saltvand i min
samling af ledningerne til reed relæet ved forhjulet, men nu er det fixed
med en krympemuffe med lim. Og jeg har brugt under en liter kædeolie så
selvom det har kostet lidt at købe stumperne så vil det heller ikke være
småpenge i kædespray på samme distance

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=655 siden billederne har
jeg skiftet kanylerne ud med en dual injector fra scottoiler.

/A

Fra : Allan

Dato : 26-03-06 14:35

> [...]
> end bøvl?
>
> Og hvad med olie? Vedligeholdelse? Priser?

Har selv en scottoiler på yamaha'en - jeg er ganske godt tilfreds, når man
først har fået den "trimmet", husker op/ned justering ved vådt føre og ikke
mindst få den fyldt, så er jeg alt i alt ganske godt tilfreds med
investeringen. Ja, olien er noget dyere end normalt, men intet er vel for
godt til fars legetøj

/ Allan
www.mcinternet.dk - nu med 1800 motorcykler til salg

Fra : Bjarnep

Dato : 26-03-06 15:08

"Ronni Jensen" <ronnij@nejvel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> end bøvl?
> Og hvad med olie? Vedligeholdelse? Priser?
Find lidt inspiration her:
http://www.vfr.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5445&get=last#54916
mvh
BjarneP

Fra : Thomas

Dato : 26-03-06 20:11

> [...]
>
> Det skal måske lige siges, at jeg bruger MC'en til både korte og lange
> ture, dagligt 25km på arbejde osv, i al slags vejr (på nær vinter og

Bruger denne: http://www.chainoiler.co.uk/ Low Tech - kan bruge alm.
motorolie og virker!
Kan købet i Danmark f.eks. hos http://dinmc.dk/catalog/index.php

Venlig hilsen
Ths.

Fra : Sune

Dato : 27-03-06 09:13

"Thomas" <t@pp.se.invalid> skrev i en meddelelse
[klip]
> Bruger denne: http://www.chainoiler.co.uk/ Low Tech - kan bruge alm.
> motorolie og virker!
> Kan købet i Danmark f.eks. hos http://dinmc.dk/catalog/index.php

Hvor lang tid tager det at montere den ? Er det nemt ?

vh Sune

Fra : Anders Majland

Dato : 27-03-06 11:13

> Hvor lang tid tager det at montere den ? Er det nemt ?

Afhænger vel helt af maskinen og antal tommelfingre. På en kåbemaskine kan
det vel godt drille at få ført slangen skjult ... Men ja jeg vil sige at det
er nemt og kan sikkert gøres af de fleste på under en time medmindre noget
driller ....

Fra : Sune

Dato : 30-03-06 17:11

Jamen det kunne være man så skulle prøve den. Prisen ser ud til at være ok.

vh Sune

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4427bb30$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Thomas

Dato : 27-03-06 20:40

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Thomas" <t@pp.se.invalid> skrev i en meddelelse
> [klip]
>
> Hvor lang tid tager det at montere den ? Er det nemt ?

Jeg har samme oplevelse som Anders Majland.

/Thomas

Fra : Ronni Jensen

Dato : 30-03-06 22:18

> Bruger denne: http://www.chainoiler.co.uk/ Low Tech - kan bruge alm.
> motorolie og virker!
> Kan købet i Danmark f.eks. hos http://dinmc.dk/catalog/index.php

Det giver ikke mening i mit lille hovede :o/

Hvis man bare skal klemme den et par secs for at fylde slangen, vil den vel
bare stå og spytte olie ud i eet væk, indtil slangen er tømt, også selvom
man holder stille?

Og hvad med en tur på X hundrede km? Skal man så holde ind og give den et
klem igen for at være sikker på kæden bliver smurt?

Eller er det mig der helt har misset brugen af den?

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Honda VFR 750 RC36
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Anders Majland

Dato : 30-03-06 22:57

> Eller er det mig der helt har misset brugen af den?

Nope - men det er stadig nemmere lige at holde og give den et klem end at
stå af, finde dåsen med kædespray og udføre
kædesprays-uden-centerstøttefod-akrobatikken.

Men når man først ser lyset i nem kædesmøring så tør jeg godt anbefale
www.mccoi.de - Det må være omkring 35000km jeg har kørt med sådan en

Fra : Ronni Jensen

Dato : 30-03-06 23:15

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in

> www.mccoi.de

Udelukkende og alene af den grund, at de ikke har en engelsk version af
deres hjemmeside, udelukker mig fra at købe en mccoi - jeg er så ringe til
tysk og fatter næsten ikke en brik af hvad der står på deres side.

Men det er vel noget i stil med http://www.cls200.de/index_e.htm ?
Bedre/dårligere/forskel?

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Honda VFR 750 RC36
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Anders Majland

Dato : 30-03-06 23:35

> Men det er vel noget i stil med http://www.cls200.de/index_e.htm ?
> Bedre/dårligere/forskel?

Lidt i samme boldgade.

CLS2000 er "bare" en elektrisk ventil der styrer hvormeget tyngdekraften får
lov at lade løbe igennem.

McCoi er også microprocesserstyret men der har man en pumpe til doseringen
så denne bliver næsten uafhængig af oliens viskositet. Så doseringen er
stort set den samme når man starter hjemmefra ved 5grader som ved 30grader
sidst på eftermiddagn når solen har bagt på solen hele dagen.

Der er også nogle få commercielle løsninger med en pumpe, men mccoi er et
opensource så du selv kan ændre på programeringen og du er også velkommen
til at lave det hele selv fra bunden. Fra McCoi siden kan bare på en nem
måde købe stumperne og en færdigprogrammeret PIC. Btw så er 1/2delen af
prisen på ca 100euro alene for pumpen.

Ja jeg ved at McCoi er overkill og at scottoileren og andre simplere
konstruktioner har bevidst at de virker ganske fortræffeligt.

/A

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 26-03-06 20:20

Ronni Jensen <ronnij@nejvel.com> wrote:

>Og hvad med olie? Vedligeholdelse? Priser?

Original Scottoiler-olie er ret dyr, men jeg har gode erfaringer med
bruge Texaco ClingTech 125 kædesavsolie i stedet. Fire liter af det
kan ofte fåes billigere end en halv liter scottoiler-olie!

--
Kåre

Fra : Knud Dam

Dato : 26-03-06 21:08

"Kåre Nejmann" <nospam@kan.dk> skrev i en meddelelse

> Original Scottoiler-olie er ret dyr, men jeg har gode erfaringer med
> bruge Texaco ClingTech 125 kædesavsolie i stedet. Fire liter af det
> kan ofte fåes billigere end en halv liter scottoiler-olie!

Omvendt så rækker en halv liter (kr. 125) til ca. 25.000 km.

; - )

KD Bandit 600 S (98.000 km med Scottoiler)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-03-06 23:02

Knud Dam skrev den 26 mar 2006 i news:FwCVf.171$6n1.73@news.get2net.dk:

--

> KD Bandit 600 S (98.000 km med Scottoiler)

På samme kæde?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Knud Dam

Dato : 27-03-06 17:22

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> På samme kæde?

Næ, desværre .... så skal der vist en lukket kædekasse til.

Jeg talte med en gut på en Kawasaki 1000 med lukket kædekasse. Han havde
haft den fra ny og kørt 180.000 km med den originale kæde.

; - )

KD

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 11-04-06 20:17

hvor køber man det orig scottoiler olie .. og hvad koster det .. hvordan
virker systemet, det sidder på en mc jeg har købt for nylig, har bare ikke
lige fået sat mig ind det endnu

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-04-06 20:39

Thomas marq Hansen skrev den 11 apr 2006 i

> hvor køber man det orig scottoiler olie .. og hvad koster det .. hvordan
> virker systemet, det sidder på en mc jeg har købt for nylig, har bare ikke
> lige fået sat mig ind det endnu

Se et indlæg om lige det her:
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/msg/fa2f208d1c60b2a8?dmode
=source

Prøv i det hele taget med søgning her:
http://www.justfuckinggoogleit.com

Få oplysninger om takt og tone på news her:
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 11-04-06 20:59

men er det så lige så godt .. tør man

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-04-06 23:43

> men er det så lige så godt .. tør man

Brug margarine.

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 22:29

Thomas marq Hansen <9135588m001@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
<443c0a93$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>men er det så lige så godt .. tør man

Jeg tør godt http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html Hvis at Du
fortsat forventer svar på dine spørgsmål.....

mvh
Orla

Fra : Jens

Dato : 14-04-06 13:30

Thomas marq Hansen wrote:

> [...]
> virker systemet, det sidder på en mc jeg har købt for nylig, har bare ikke

Er 699,00 Kr. ikke billigt for en ny Scottoiler ???
Så vidt jeg husker,plejer de at koste noget mere . . . ( 900 kr ??? )

Mvh.
Jens