Disk optimizer
Fra : Ole

Dato : 07-01-01 23:08

Tak for diverse svar - måske har jeg ikke udtrykt mig præcist nok. Når
man læser om disk optimering (defragmentering) mener nogle det er
unødvendigt andre at det er strengt nødvendigt. Der findes udentvivl
mange forskellige apps. man kan bruge:

HardDisk Toolkit, DiskOptimizer, TeechTool Pro, Norton, Harddisk
Speedtols etc.

Inden jeg evt. investerer kunne jeg godt tænke mig at høre for og imod
de forskellige tools.

PFT

Ole

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-01-01 23:32

Ole <otn@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Speedtols etc.
>
> Inden jeg evt. investerer kunne jeg godt tænke mig at høre for og imod

Well, der er mange meninger om den slags programmer, men _mine_
erfaringer er, at Norton Utilities er stort set uundværligt, hvis man
skal administrere mere end bare 3-4 Mac'er. Der vil på et eller andet
tidspunkt ske et eller andet på disse maskiner, hvor Norton Disc Doctor
vil kunne hjælpe. Når man skal administrere flere Mac'er kan det godt
blive lidt træls i længden, hvis man skal formatere hver gang...

Norton Speed Disk er SVJV det eneste program (hmmm... TechTool Pro kan
vist nok også...) som defragmenterer _og_ optimerer filerne på ens
harddisk. Jeg vil altså klart anbefale Norton Utilities, men hold væk
fra Norton CrashGuard og DiskLight!!

DiskWarrior fra AlSoft er også rigtigt godt; det har reddet en harddisk
for mig, som selv ikke Norton kunne fikse. Om dette program er godt nok
som det eneste disk-repareringsprogram, skal jeg ikke kunne sige, men
sammen med Norton er man godt sikret.

Harddisk Toolkit og Harddisk SpeedTools er begge programmer til at
formatere og partionere diske med og leverer begge en anden
harddiskdriver end Apple's. Jeg vil ikke anbefale at bruge disse
programmer, hvis man har en nyere Mac (nyere end iMac rev. A), det er
der simpelthen ikke grund til.

TechTool Pro har jeg kun prøvet i en ikke helt legal udgave (erhmmm!),
men det var ikke rigtigt noget for mig, så den er pist væk igen. Der er
sikkert nogen som sværger til programmet, men jeg så ikke rigtigt nogen
brug for det.

--
René