Suzuki SV 650 med eller uden S
Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 24-03-06 21:33

Hej

Jeg har fået lidt kig på en Suzuki SV 650

Skal man gå efter modellen med kåbe eller den uden .. er det den eneste
forskel på dem, eller er der forskel på kørestilling osv..

Hvad siger folket ellers tak det motorcykel valg, som førstegangskøber

Thomas

Fra : Peter

Dato : 24-03-06 23:18

"Thomas marq Hansen" <9135588m001@stofanet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har fået lidt kig på en Suzuki SV 650
>
> Skal man gå efter modellen med kåbe eller den uden .. er det den eneste
> forskel på dem, eller er der forskel på kørestilling osv..

Der er forskel på kørestillingen. Du sidder mere opret på den uden kåbe.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 24-03-06 23:14

"Thomas marq Hansen" <9135588m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskel på dem, eller er der forskel på kørestilling osv..
>
> Hvad siger folket ellers tak det motorcykel valg, som førstegangskøber

Jeps. Der er forskel på kørestillingen. S'eren har clip-on styr så
håndtagene befinder sig noget længere nede og fremme. Jeg købte af denne
årsag en N'er og gav den en lille styrkåbe. Det er der rigeligt råd til, for
du sparer en pæn sjat penge ved at købe den nøgne. Men det er jo nok et spm
om temperament - og måske alder. Jeg tør godt anbefale SV'eren som
1.gangskøb.

Mvh. Tommy

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 25-03-06 00:00

Thomas marq Hansen skrev:
> [...]
> forskel på dem, eller er der forskel på kørestilling osv..
>
> Hvad siger folket ellers tak det motorcykel valg, som førstegangskøber

Jeg vil tillade mig at anbefale dig den uden kåbe-
Dette vil jeg ud fra at det er et førstegangskøb, og du må forvente (i
lighed med alle os andre) at smide cyklen et par gange. Så er det alt
andet lige billigere ikke at akulle erstatte smadrede/ridsede kåbedele

Yderligere er N'ens kørestilling noget mere "begyndervenlig" forstået på
den måde at kørestillingen giver mere "magt" ove tingene.

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 25-03-06 09:08

det vel sige det er kuin styret og kåben til forskel, stort set.. så hvis
jeg vil have den lige mere sportslig, så sætter jeg bare et styr på fra en
S´er ??

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-06 09:35

Thomas marq Hansen <9135588m001@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
<4424fa5c$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>det vel sige det er kuin styret og kåben til forskel, stort set.. så hvis
>jeg vil have den lige mere sportslig, så sætter jeg bare et styr på fra en
>S´er ??

Stortset ja, der er en del detaljer der også er anderledes, så der skal
eventuelt flyttes instrumenter, kontaktsæt mm. Jeg har ladet mig fortælle,
at fodhvilerne også sidder lidt længere fremme på den "oprejste" N-model.
Det giver mening af hensyn til "regelsættet for god kørestilling", at styr
og fodhvilere ændres samtidig.

Nu har Du skrevet med her på gruppen nogen tid, så lige et lille hint. Vil
Du ikke nok svare _under_ det at Du citerer, og skære den tekst væk som Du
ikke svarer på. Det gør livet lettere for os allesammen at læse "nedad" på
skærmen. Og for os modem/ISDN brugere er det stadigt rart at indlægene ikke
gentager den samme tekst i hele tråden.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 25-03-06 10:01

Thomas marq Hansen skrev:
> det vel sige det er kuin styret og kåben til forskel, stort set.. så hvis
> jeg vil have den lige mere sportslig, så sætter jeg bare et styr på fra en
> S´er ??

Arrrrh Næææ ikke helt

Krønrørsvinkel og dermed efterløb er ikke det samme.
Bagsvingeren er længere på N end på S
Øverstebro er også forskellig.

vejledning
Det er almindeligt at svare under den tekst man vil reflktere på, og
fjerne overflødig tekst fra tidligere indlæg

Fra : Armand

Dato : 25-03-06 12:53

J.C.Kløve wrote:

> ............Øverstebro er også forskellig.

Det må nødvendigvis være begge broer der er forskellige :-|
Øverste bro er blot dén man er i stand til at se det på.

Iflg. det sædvanligvis upålidelige MC-Revy er kronrør og efterløb
forøvrigt det samme på de to modeller!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-06 15:19

Armand skrev i meddelelsen ...

>Det må nødvendigvis være begge broer der er forskellige :-|
>Øverste bro er blot dén man er i stand til at se det på.

Nej da, det er da kun for at holde på et traditionelt styr

mvh
Orla, som ikke tror på en ændret styregeometri på SV-N

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 25-03-06 15:41

Orla Pedersen skrev:

> Nej da, det er da kun for at holde på et traditionelt styr

Jup

> mvh
> Orla, som ikke tror på en ændret styregeometri på SV-N

/¤#%#¤ 65 grader / 100mm for såvel S som N

De første data jeg fande sagde 65,5 og 102 for S, men det holder ikke :-/
Sorry

Fra : Armand

Dato : 25-03-06 23:38

Orla Pedersen wrote:

> Nej da, det er da kun for at holde på et traditionelt styr

Lort, hvor jeg er ensporet

--
Armand.
(der nok egentlig troede N'en for at have høje clip-on'er; men derfor

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 25-03-06 15:34

Det var smuk og solrig dag da J.C.Kløve skrev
news:442506e5$0$27566$edfadb0f@dread11.news.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> Arrrrh Næææ ikke helt
>
> Krønrørsvinkel og dermed efterløb er ikke det samme.
> Bagsvingeren er længere på N end på S
> Øverstebro er også forskellig.

Samt en tand mindre på bag(?)tandhjulet, hvilket giver en bedre
acceleration og mindre topfart.

--
Rune D. Jørgensen
SV650S '02

Fra : Knud Dam

Dato : 25-03-06 17:06

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse

> Samt en tand mindre på bag(?)tandhjulet, hvilket giver en bedre
> acceleration og mindre topfart.

En tand mindre på det bagerste tandhjul giver en højere gearing.

; - )

KD

Fra : Armand

Dato : 25-03-06 12:58

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> lighed med alle os andre) at smide cyklen et par gange. Så er det alt
> andet lige billigere ikke at akulle erstatte smadrede/ridsede kåbedele

Jup!
Lige en af mine mantra'er!
Jeg havde en GPZ900R der i to tilfælde blev tiltet af sidestøttebenet -
begge gange kostede det 10.000,- hvilket for det meste skyldtes
beskadigede kåbedele

> Yderligere er N'ens kørestilling noget mere "begyndervenlig" forstået på
> den måde at kørestillingen giver mere "magt" ove tingene.

Et argument jeg hidtil ikke har tænkt over i samme forbindelse er
hvorledes jeg i sin tid blev nærmest fartblind da jeg satte en styrkåbe på
min 2. motorcykel - En kåbeløs motorcykel vil således gavne en newbie's
fartopfattelse hvilket ikke er en dårlig egenskab selvom der er meget
komfort i selv den mindste kåbe!

--
Armand.