n.stoustrup@stofanet.dk wrote:
>
> Jeg er ret sikker på at sælger insistere på at afmelde den og tage
> pladerne i forbindelse med handlen. Grunden herfor er jeg ikke helt
> sikker på, men formentlig noget med at han ikke ønsker at en anden
> fræser rundt på hans forsikring, hvilket er forståeligt nok.
Det er en noget fis
Bed sælger kigge sine betingelser igennem. Der
skal være noget om ejerskifte og de dertil beregnede 3 ugers dækning,
som iøvrigt er uden risiko for sælger. Sælger kan , hvis han ikke tror
på'ed, kontakte sin forsikring og bede dem afmelde forsikringen efter de
3 uger.
Du får ekstra omkostninger hvis sælger afmelder og afleverer
nummerpladen. Hvis han insisterer, så bed ham også afholde
omkostningerne
Hvis sælger hverken er til at hugge eller stikke i, så kig efter en
anden cykel
Der er masser derude
Husk at lave en købsaftale, brug en af de kontrakter der ligger på
nettet. Jeg kan anbefale bmw klubbens mc kontrakt. Se i dk.binaer.motor
> Men er det sværere at få en cykel synet for en ny ejer (læs mig)
> uden plader, end for den oprindelige ejer, hvilket måske kan betegnes
> som et "gensyn"? Det jeg mener er om de vil gå mere grundigt til
> værks når cyklen ikke har plader på, end hvis man triller den ind
> med plader på og den gamle ejers navn på registreringsattesten.
>
Det er vist ligegyldigt for omhyggeligheden af synet
Du slipper for besværet med afhentning af prøveplade når pladen sidder på.
--
Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70