Nogen der har prøvet en Triumph Thruxton?
Fra : Jimmi Bram

Dato : 22-03-06 10:19

Jeg er meget tæt på at erhverve mig sådan en Thruxton, helt uden at have
prøvet den er jeg blevet vild med dens retro look, og lyd.
Men hvordan er den at køre på, her tænker jeg også på en lidt længere tur,
ikke til italien, men måske lige et smut til tyskland. Er det noget der kan
lade sig gøre, eller er man helt færdig i arme og ben?

Mvh
Jimmi
(Ingen cykel pt.)

Fra : CL

Dato : 22-03-06 11:37

"Jimmi Bram" <jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke til italien, men måske lige et smut til tyskland. Er det noget der
> kan lade sig gøre, eller er man helt færdig i arme og ben?

Har desværre aldrig prøvet den, men deler din begejstring for den
mht. til lange ture, er der imho ikke mange Mc`er der er behagelige
(måske Goldwing og deslige),der vil altid være nogen steder
som vil gøre ondt efter længere tids kørsel.
Så køb du den bare og brug den også på længere stræk. .

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Rikke Petersen

Dato : 22-03-06 14:33

Hej Jimmi

Jeg fik en ½-times prøvetur på den sidste år ude ved Brødrene
Kordovsky i København NV (www.triumphcity.dk).
De er ret flinke derude og jeg tror ikke du vil få noget problem
med at overtale dem til at lade dig køre en tur på den - hvis
ellers deres geografiske beliggenhed passer dig.

I mine øjne er det en pragtfuld motorcykel - skøn lyd (især med
eftermarkedspotter er lyden ret "opsigtsvækkende") og flot
retroudseende, men nu er jeg også i forvejen smittet af Triumph-
disease og sikkert ret let at begejstre

Jeg blev dog noget overrasket over hvor foroverbøjet man
egentlig sidder på den og vil ikke mene den er egnet til lange
ture. Du får meget vægt på håndleddene og dette kan ikke rigtig
afhjælpes ved bare at køre stærk nok, for uden kåbe er det
begrænset hvor længe man orker at køre hurtigt.

Rikke
Triumph Bonneville, 2004

Fra : Jimmi Bram

Dato : 22-03-06 19:06

Hej Rikke,

Det lyder rigtig godt. Jeg var ude og kigge hos Triumph Copenhagen, det var
der jeg hørte den. Men der er jo desværre stadig salt på vejene, så jeg
måtte ikke prøve.

Men fedt, at du synes den var god at køre på.
Der er nok ikke så meget andet at gøre end at hive pengene ud af banken

/Jimmi
(Snart Triumph ejer)

Fra : Lyrik

Dato : 23-03-06 10:25

> [...]
>
> Men fedt, at du synes den var god at køre på.
> Der er nok ikke så meget andet at gøre end at hive pengene ud af banken

++++++++++++++++++++++++++++++++++
Sig mig kan du ikke læse indenad?
Rikke:
"Jeg blev dog noget overrasket over hvor foroverbøjet man
egentlig sidder på den og vil ikke mene den er egnet til lange
ture. Du får meget vægt på håndleddene ."

Jimmi:
"Men fedt, at du synes den var god at køre på."

????

Hilsen
Jens

Fra : Jimmi Bram

Dato : 23-03-06 10:51

> Sig mig kan du ikke læse indenad?
Læse indenad?

/Jimmi

Fra : Peter

Dato : 23-03-06 11:14

"Jimmi Bram" <jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> wrote in message
> Læse indenad?

Jeg tror Jens mener "Læs og forstå"

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Peter

Dato : 23-03-06 14:06

"Peter" <fiktiv@invalid> wrote in message

> "Jimmi Bram" <jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> wrote in message
>
> Jeg tror Jens mener "Læs og forstå"

Det er tydeligt at du har læst Rikkes indlæg med hjertet og ikke med
hjernen

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Jimmi Bram

Dato : 23-03-06 14:22

Du har nok ret
Fandt også denne side i mellemtiden:
http://www.newthruxton.com

Alt hvad der evt. er ubehageligt kan udskiftes hvis man senere ikke kan leve
med det.
Jeg mener det ekstremt lave clip on styr osv.

/Jimmi

Fra : Jørgen Winther

Dato : 23-03-06 15:52

"Rikke Petersen (slet J112V)" <rikke_petersen@J112Vmail.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
> afhjælpes ved bare at køre stærk nok, for uden kåbe er det
> begrænset hvor længe man orker at køre hurtigt.

Nu har jeg ikke den store erfaring med de modeller, men jeg har da haft
fornøjelsen af at låne en Scrambler i dag, og dén er bestemt ikke nogen
dårlig maskine! Så vidt jeg ved er det den samme motor som i Bonneville og
Thruxton m.fl., og netop motoren er jeg imponeret over - den har jo to
cylindre og en tilsvarende lyd, men mere vigtigt, den har også et solidt
træk ved alle omdrejninger og i alle gear.

Scrambler har slet ingen vindbeskyttelse, og man sidder ret op og ned på
den, så nogen fornøjelse på motorvejen kan man ikke kalde den. Men måske
kunne en vindskærm hjælpe? Op til omkring 100 er den bestemt en fornøjelse,
og det virker som om det er helt ligegyldigt, hvilket af de fem gear man
kører i, for den trækker lige godt uanset. Lyden er dog bedst ved lave
omdrejninger :)

Stel mm. er af god kvalitet og håndterbarheden er god, vel delvist fordi den
er noget høj i det, samtidigt med at den virker meget let. Den føles i det
hele taget let og sikker at have med at gøre, men motorens karakteristik
gør, at man skal være forsigtig med koblingen og gasgivningen, hvis
underlaget er løst, ellers risikerer man at miste vejgrebet (men dét er der
måske nogen, der netop vil sætte pris på?).

Sædet er af gammeldags flad facon, og det bidrager til at man føler, at man
er ved at blive blæst af cyklen ved motorvejsfart. Men måske noget andet tøj
end mit glatte Rukka kunne ændre på det?

Som sagt, jeg kender ikke de andre i serien særlig godt, og hvis stel, sæde,
siddestilling og vindbeskyttelse er anderledes på Thruxton, så kunne den da
meget vel være et godt bud på en maskine også til lange ture. De øvrige
kvaliteter er der i hvert fald, indbygget i den fede motor.

--
Jørgen
Sprint ST (og éndags-Scrambler-kører)

Fra : Jørgen Winther

Dato : 23-03-06 15:57

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jørgen
> Sprint ST (og éndags-Scrambler-kører)

Nå ja, jeg skulle nok tilføje, at affjedringen er noget hård i det, og man
mærker alle ujævnheder i vejen, men på sin vis ikke på en negativ måde. Det
giver bare en rigtig god føling med både vej og cykel.

--
Jørgen

Fra : Jimmi Bram

Dato : 22-03-06 19:07

> [...]
> som vil gøre ondt efter længere tids kørsel.
> Så køb du den bare og brug den også på længere stræk. .

Du har nok ret. Selv min forrige Yamaha XV1000 gav ømme baller trods kæmpe
sæde

/Jimmi

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-03-06 10:43

"Du har nok ret. Selv min forrige Yamaha XV1000 gav ømme baller trods
kæmpe
sæde "

Du kan have et sæde på størrelse med en Branderup trailer, det er
ikke det der betyder noget. Det du får ondt i røven af, er at have
vægten fordelt på et lille sted, nemlig lige på rygsøjlen når det
gælder cruisere/choppere - især når man kører med fremflytter sæt.

På moderne touringcykler er vægten typisk også distribueret ud på
dine inderlår. Det giver mindre ondt i røven, eller det tager lidt
længere ture i hvert fald.

Mødte en gut i Frankrig på en MZ 250'er han var kørt fra Holland, og
klagede ikke over komforten. Alt kan lade sig gøre, det er bare et
spørgsmål om hvad man forventer. Tror nu også at rystelser er din
værste fjende. Kørte en en-dagstur til Hamburg med en gut på en
gammel XT'er. Hans hænder var hævet til det dobbelte da vi var hjemme
igen pga. af rystelserne.

Det længste jeg har kørt på Hornet'en på en dag er ca.1000km (lidt
over). Det var ikke rigtigt noget problem, og den piver folk sikkert
også over at man ikke kan køre langt på fordi den ikke har kåbe.
Man sidder tilgengæld ekstremt godt. Ingen ondt i røven, selv efter
12 timer i sadlen.

The point beeing:
Køb det du synes er fedt og kør til sydafrika på den hvis du vil.
Der vil altid være en anden cykel der lige løser en specifik opgave
bedre end din. Men who cares, så længe du selv synes det er en svine
fed cykel.

/Jesper
CB900F '03

Fra : Jimmi Bram

Dato : 23-03-06 11:00

[snip]
Men who cares, så længe du selv synes det er en svine
fed cykel.
[/snip]

Well spoken

/Jimmi