Godt brugt mc sælges .... ... nej ikke hel~
Fra : Anders Majland

Dato : 21-03-06 21:35

- men lige nu er jeg ved at være lidt træt af den. Det hjalp ikke nok at
sætte et nyt batteri på - faktisk hjalp det ikke spor så jeg mistænker
faktisk det batteri jeg har fået for at være defekt eller ihvertfald ringe.
For bruger jeg start-hjælper (12v blyakku i plastkasse) starter den ok, mens
det om morgenen kniber gevaldigt og i praksis kun kan lade sig gøre med
bosteren.

Nå det er er jo noget jeg skal have fejlfundet på ....

Sidst på eftermiddagen på vej hjem fra arbejde begyndte forlygten så at
blinke. Stikket sidder bare direkte bag på h4 pæren og er derfor udsat for
mange vibrationer så tidligere har der være lidt dårlig forbindelse i
stikket der nemt afjkælpes ved at bukke benene lidt på pæren så de spændte
mere i stikket. Det var så ikke galt idag - da jeg rørte stikket faldt 2 af
ledningerne af

Fejl fundet - ledningsnet skal renoveres ...

Desuden opdagede jeg i aftes at koplingskablet er ved at flænse ved grebet.
Det er 2,5år gammelt

Fejl fundet - kabel bestilt. Fåes kun originalt da jeg jeg kører med en "ny"
motor.

Den rundede idag 840000km, men kun de 47000km er med den nye motor. 84000 er
jo også deleligt med 6000 så det er igen tid til olieskift og ventilkontrol.
Men det bliver så lidt mere omfattende end jeg havde regnet med - Det er
lige før jeg får brug for en forlænget weekend....

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988

Fra : Bo Nielsen

Dato : 21-03-06 22:49

> Den rundede idag 840000km.....

Jeg er imponeret!

ScooterBo

Fra : Anders Majland

Dato : 21-03-06 23:29

> Jeg er imponeret!

Det er jo ikke engang på samme motor - det kom en ny i ved 37000 (og så har
jeg kørt ca 1000km uden for nummer da et frosset speedokabel kvadrede
sneglen ved forhjulet)

/Anders - der netop har siddet og kigget i DBA efter en "sommercykel".
Listen blev ikke så lang med kriterierne >500ccm <100kkr og maks 2år. En
fabriksny transalp lokker meget, men jeg har ikke hørt på forsikring endnu
og kun prøvet en defekt transalp rundt i Bünde (Havde lejet den for en del
år siden, men speedokablet var knækket og styret sad løst, så byttede den
til en Honda Varadero istedet - men sådan en er jo ikke til at betale i dk)

Fra : Bo Nielsen

Dato : 21-03-06 23:44

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44207ec4$0$183$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det er jo ikke engang på samme motor - det kom en ny i ved 37000 (og så
> har jeg kørt ca 1000km uden for nummer da et frosset speedokabel kvadrede
> sneglen ved forhjulet)

- men alligevel 840.000 km..............

Fra : Anders Majland

Dato : 21-03-06 23:52

> - men alligevel 840.000 km..............

ok så faldt 10øren - Det er nok en rund til at "finansfolk" gerne sætter en
tusindadskiller

Så 84Mm da - det er nemmere at læse ...

/A

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 08:04

> Så 84Mm da - det er nemmere at læse ...

HuH ?? kun 84milimeter ?!?!? du går da også fra den ene yderlighed til den
anden !

Mvh
Morten

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-06 08:59

> HuH ?? kun 84milimeter ?!?!? du går da også fra den ene yderlighed til den
> anden !

Lige pæcis der tror nok at jeg har styr på det

http://en.wikipedia.org/wiki/SI_units < Så skulle det være slået fast at vi
måler afstande i meter forkortet m

http://en.wikipedia.org/wiki/Mega < Og her kan du så at 'M' er prefix for
en million

Derfor er 84Mm 84.000.000m Eller 84.000km

Fra : Tommy Fer

Dato : 22-03-06 09:35

Juel skrev:

> HuH ?? kun 84milimeter ?!?!? du går da også fra den ene yderlighed til den
> anden !
>
> Mvh
> Morten

Morten smid mig lige en mail.

Denne her er gangbar. fjern ikke noget.. NOSPAM@fotofer.dk

mvh Tommy Fer

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-06 09:43

> En fabriksny transalp lokker meget, men jeg har ikke hørt på forsikring
> endnu

Det med enheder er ikke nemt. Klippet fra tilbudet fra forsikringen :" Hvis
MC har 650 M3 (ikke over 999 m3 ..."

Mvh
Anders Majland

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-06 13:48

> Fejl fundet - ledningsnet skal renoveres ...

Thansen har en H4fatning med ledning til 20,- - Bare sådan til oplysning

Fra : Anders Majland

Dato : 28-03-06 18:05

> [...]
> gøre med bosteren.
>
> Nå det er er jo noget jeg skal have fejlfundet på ....

Idag gav jeg den et nyt ngk platinium tændrør og den startede i først hug
efter at have stået stille siden i torsdags. Det kan faktisk lade sig gøre
at skifte tændrør på sådan en fyr uden at fjerne tanken men "kun" fjerne
hornet. Dvs med en tændrørsnøgle tilpasset på "korrekt" længe og en
polygriptang og så dreje 1/32 omgang ad gangen ...

Ja grin bare, men apriliaen kørte gerne 18000-24000km på et tændrør og det
der alm ngk der sad der så slet ikke slidt ud. Men sidste vinter har jeg
vist også kørt med et ngk platinum rør .... (Tændrøret var fra august 2005
og har siddet der 8000km) Det platinium der sad der før udskiftede jeg efter
~10000kr på mistanke, men det var en løs forbindelse ved tændspolen.

Så hvis der er nogen der mangler har jeg et godt batteri til en billig penge
..... VARTA YB/FB12A-A 51211