|
| Andre/bedre bremser til GPX750R Fra : Thomas Løjmann Jørge~ |
Dato : 21-03-06 21:24 |
|
Hej,
Er der nogle der har prøvet at sætte nogle andre (bedre) bremser på en
gammel GPX750R og ved hvad der passer til den, hvad det koster og hvordan???
De er nu ok dem der sidder på den, men kunne godt tænke mig at den bed
noget bedre og sådan...
Håber nogle kan hjælpe :)
--
Kind Regards,
Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö C
Cell. +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12
http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://RateMySite.dk - Er dit website hot eller not?
http://freelance4u.dk - CV and referances
http://ITX-forum.dk - Forum for ITX/embedded computers freaks
http://NerdLab.dk - Webudvikling
| |
Armand (21-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-03-06 23:10 |
|
Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> Hej,
> Er der nogle der har prøvet at sætte nogle andre (bedre) bremser på en
> gammel GPX750R og ved hvad der passer til den, hvad det koster og hvordan???
> De er nu ok dem der sidder på den, men kunne godt tænke mig at den bed
> noget bedre og sådan...
Det er spild af penge at investere i andre hvis du også misvedligeholder
dém så de også mister gnisten :-|
Sagt med andre ord: GPX'erens to-stemplede bremscalibre skal kunne bremse
tilnærmelsesvis ligeså godt som de fleste moderne motorcykler, og en
grundig rengøring af såvel stempler som caliberens føring (med begge
stempler på kun den ene side, skal caliberen kunne trækkes sidelæns så den
bageste bakke også bruges - Derfor er der en glidelejring mellem caliber
og monteringspladen til forgaflen!) vil sikkert kunne give dig det bid du
mener at mangle.
Andre bremseklodser kan også gøre sit - Kender du overhovedet kvaliteten
(fabrikatet) af de gamle? Og hvor gamle er de hhv. hvilket brug har de
været udsat for (de kunne tænkes at være "glaserede" på overfladen og
derfor uden bid!)
Frem med værktøjet og konverter knofedt i besparelse på indkøb af andre
stumper :-|
--
Armand.
| |
Eg Egemarke (22-03-2006)
| Kommentar Fra : Eg Egemarke |
Dato : 22-03-06 17:57 |
| | |
Ukendt (22-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-03-06 19:36 |
|
Eg Egemarke wrote:
> Hvis det går helt galt Thomas ku jeg måske overtales til at hjælpe !!
>
>
Okay, tak for det - det skal jeg huske på ;)
Har haft bremserne af foran og motioneret calibrene lidt, de havde sat
sig nemlig - det var ikke noget problem.
Eneste jeg ikke lige ved, er hvordan med påfyldning af bremsevæske igen
og så få luften ud af systemet - hvis nu man skulle pille dem helt af og
tage med inden for for at nuller dem...
Nogle som kan fortælle mig det? :)
/Thomas
| |
AP Skovsen (23-03-2006)
| Kommentar Fra : AP Skovsen |
Dato : 23-03-06 10:15 |
|
> Eneste jeg ikke lige ved, er hvordan med påfyldning af bremsevæske igen
> og så få luften ud af systemet - hvis nu man skulle pille dem helt af og
> tage med inden for for at nuller dem...
>
> Nogle som kan fortælle mig det? :)
Nu har jeg ikke prøvet det et par hundrede gange, som Armand sikkert
har, men jeg har lige skiftet bremseslanger og dermed påfyldt
bremsevæske. Der findes temmelig mange gode beskrivelser af, hvordan
man bedst får luften ud af systemet.
Ved ikke helt om dette link virker:
news://news.tele.dk:119/dvkefh$erq$1@abbeden.bunk.cc
Men d. 19-3-05 skrev jeg et indlæg der hed "Bremseventilation" og fik
mange kyndige svar.
Det er ikke så svært, bare besværligt, tidskrævende og røvirriterende,
men når det hele spiller bagefter bliver man lidt glad for selv at have
gjort det og sparet de penge!
--
/Skovsen
1998 GSX600F
| |
Mikkel Christensen (23-03-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 23-03-06 10:33 |
|
AP Skovsen <aps541@nospam.hotmail.com> writes:
> Det er ikke så svært, bare besværligt, tidskrævende og røvirriterende,
> men når det hele spiller bagefter bliver man lidt glad for selv at
> have gjort det og sparet de penge!
Heh, det er vel egentlig DIY mandens (M/K) motto. Jeg synes ihvertfald
det passer på meget af min værkstedstid :)
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard
| |
Ukendt (23-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-03-06 16:25 |
|
Mikkel Christensen skrev i meddelelsen ...
>Heh, det er vel egentlig DIY mandens (M/K) motto. Jeg synes ihvertfald
>det passer på meget af min værkstedstid :)
Må jeg henlede opmærksomheden på CBMMA
I never intended the CBMMA to be an elitist organization. To ensure
that everyone understands the Rules of Membership, you must fall
into one of these catagories:
(1) Must own a Yamaha Triple, either 750 or 850, or any Yamaha
model, including but not limited to XS1100, RD250, RZ400, or have
previously owned a Yamaha or are related to someone who owns a
Yamaha or live next door to someone who owns a motorcycle or know a
friend of a friend who used to talk about owning a motorcycle.
(2) Must adhere to the mantra of the membership: Cheaper, Better is
Much More Acceptable; (I always thought it was the Cheap Bastards
Motorcycle Maintenance Association, ed.) must never let a Yamaha
dealer do work on your bike that you are quite capable of doing
yourself. Yea, verily I say unto you, a job worthwhile is a job
worth doing your self and done right. You practice this by
consulting with your fellow CBMMA members using the Ytriples
reflector, for example.
(3) Must be a frugal, penny-pinching tightwad or exhibit those
traits whenever possible and pratical; call upon the name of The
Lone Geologist of the Apocolypse, patron saint of Thriftyness and
Ham Radio, (because we all know what cheap bastards those Hams are)
when faced with a cost/value decision that could potentially affect
your beer money.
In return for your loyalty and thrifty nature, the CBMMA member
enjoys some of the following perks:
While dining at any Denny's restaurant, receive free refills of ice
water! (must show proof of CMBBA membership)
Stay at Mother Morrison's Bed & Breakfast and Ham Radio Shack in The
Colony USA for free! (must make advance reservations - contact
dmorrison2@ti.com or wmorr1@jcpenney.com)
..... and others as announced.
I hope this help clear the air. Meanwhile, I will be helping Mother
Morrison with tonights meal which will include home made
Southern-style pinto beans, which will be served at Mother
Morrison's B&B&HRS, where no clear air is neither expressed nor
implied.
mvh
Orla
| |
Torben Scheel (24-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 24-03-06 08:39 |
|
Orla Pedersen wrote:
>
> Må jeg henlede opmærksomheden på CBMMA
>
*LOL* - jeg stiller op som præsidentkandidat
--
vh
Torben "mineyamahaerkommerikkepåværksted" Scheel
| |
Jes Vestervang (24-03-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 24-03-06 14:11 |
|
Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:
> Orla Pedersen wrote:
>> Må jeg henlede opmærksomheden på CBMMA
>>
> *LOL* - jeg stiller op som præsidentkandidat
Så skal jeg være vicepræsident
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og DT125R der aldrig har været på værksted
i deres tid hos mig, kun mit eget "værksted"
| |
Torben Scheel (24-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 24-03-06 14:47 |
|
Jes Vestervang wrote:
> Så skal jeg være vicepræsident
OK - kuppet er aftalt - vi opkræver skatter i valutaerne øl og
ventilbrikker (hvorfor er der ikke noget der hedder ebaypunkte?)
--
vh
Torben - præz CBMMA
| |
Mikkel Christensen (24-03-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 24-03-06 08:58 |
|
"Orla Pedersen" writes:
> Mikkel Christensen skrev i meddelelsen ...
> >Heh, det er vel egentlig DIY mandens (M/K) motto. Jeg synes ihvertfald
> >det passer på meget af min værkstedstid :)
>
>
> Må jeg henlede opmærksomheden på CBMMA
*LOL*
Det lyder som en værdig forening at søge medlemsskab i!
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard
| |
|
|