Uoriginalt O-ringssæt til Yamahas
Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-03-06 21:03

Hej,

Sidste år led Fazerens forgaffel af en utæthed i den ene side, hvilket
betyder at der er rendt olie ned over den ene kaliper så de yderste
støvskraberinge har udvidet sig.

Det viser sig så at der skal købes to sæt O-ringe, et til de tykke
huller og et til de lidt tyndere. Et sæt består så af to af de tykke
inder-O-ringe som jeg ikke skal bruge og to støvskraberinge. Det til
de tykke huller koster 308+moms og det til de tynde 289+moms, altså
746,- i alt med moms for at have til en enkelt kaliper (tak til
Special MC for at undersøge sagen). Max' MC Import har tilsyneladende
ikke noget uoriginalt renoveringssæt.

Kender I nogle leverandører af billige (u)originale sæt? Jeg har
allerede fundet to komplette kalipere på ebay for 75£
(buy-it-now-pris), så det bliver ihvertfald ikke de originale sæt jeg
ender med at købe.

*GRR* Sgu og h*lvede, lusede vandal-Yamaha med sindssyg prispolitik!
Sorry, det skulle lige med... *grr*
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 21-03-06 22:28

Jes Vestervang wrote:
> [...]
> 746,- i alt med moms for at have til en enkelt kaliper (tak til
> Special MC for at undersøge sagen). Max' MC Import har tilsyneladende

Øh.......havde TunderAce (YZF 1000 R) ikke samme kalibere ?, det mener
jeg ihvertfald. Og den har Mac Mc rep-kit til., dog med komplet med
stempler, men så har du jo lavet en komplet renovering, se
http://mcnyckeln.maxmc.se/
side 91

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : Armand

Dato : 21-03-06 22:53

Dan "748" Dethlefsen wrote:

> [...]
> jeg ihvertfald. Og den har Mac Mc rep-kit til., dog med komplet med
> stempler, men så har du jo lavet en komplet renovering, se

Jeg tror at Max' snubler dér: De blå calibre som "esset" rigtigtnok også
har, er med to forskellige størrelser stempler, hvilket tabellen ikke
skelner mellem.
Varenummeret på "esset's" rep-kit er fint sammenfaldende med Fazer 1000
men også med FJ1100, der ikke har de blå firepot's! :-/

'06-kataloget fra Max må snart være på gaden. Måske at dé detaljer er
ændret til i år, og rette sæt måske ligefrem kommet på listen :-/

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-03-06 23:38

armand@mc-chaufforerne.dk (Armand) writes:

> '06-kataloget fra Max må snart være på gaden. Måske at dé detaljer
> er ændret til i år, og rette sæt måske ligefrem kommet på listen :-/

Hmm. Der er jo også en tidsfrist på, men telefonen er jo også opfundet
Alternativt må jeg købe de to kalibere på e-bugten, selvom jeg nu
gerne vil lidt billigere omkring o-ringssagen.

Jeg har i øvrigt postet et indlæg omkring gen-krympning af O-ringene i
sci.polymers, så må vi se om jeg bare bliver til grin derinde eller
hvad
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 22-03-06 07:26

Armand wrote:

> '06-kataloget fra Max må snart være på gaden. Måske at dé detaljer er
> ændret til i år, og rette sæt måske ligefrem kommet på listen :-/

Kataloget er kommet jeg har haft mit en ugens tid, og et hurtigt kig
viser at nu kan man fra i år får rep. kit til Fazeren.

MC Nøglen 06` side 132
- FZS 600
- årg. 98-03
- Rep kit for, varenr. 076313, Ref.nr. BCF-421, pris. 352 kr.-
- Rep kit bag, varenr. 076351, Ref.nr. BCR-202, pris. 286 kr.-

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-06 10:02

"Dan \"748\" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> writes:

> [...]
> varenr. 076313, Ref.nr. BCF-421, pris. 352 kr.- - Rep kit bag,
> varenr. 076351, Ref.nr. BCR-202, pris. 286 kr.-

Mange tak. Ved du hvor meget et rep. kit omfatter? Er det med
stempler? Jeg går ud fra det kun er til en enkelt kaliber.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 22-03-06 18:30

Jes Vestervang wrote:

> Mange tak. Ved du hvor meget et rep. kit omfatter? Er det med
> stempler? Jeg går ud fra det kun er til en enkelt kaliber.

Jeg tro ikke der stempler med, og de andre rep.kit der af billedet i
MC-nøglen består et rep.kit af "gummi-ting" komplet til 2 kalibere i et
kit til 352 kr.-, men ring og hør ved din lokale pusher.

--
Dan "748" Dethlefsen
(som fik sine nye Brembo P4 34/34 kalibere i dag)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-03-06 12:41

> [...]

> varenr. 076313, Ref.nr. BCF-421, pris. 352 kr.- - Rep kit bag,
> varenr. 076351, Ref.nr. BCR-202, pris. 286 kr.-

Jeg fik Jan fra special til at ringe og krydsreferere med hvilke
originale stumper de skulle passe med. Hvis jeg forstod ham ret skulle
o-ringene til bagbremsen passe med noget fra 80'erne, mens Max' mc
import ikke kunne oplyse hvilke orig-dele det fra forenden skulle
passe med. Det virker lidt som noget rod, så hvis ikke jeg har held
med at genkrympe de gamle o-ringe køber jeg nok nogle komplette
kalibere på ebay.

Mht. genkrympning, så blev jeg i sci.polymers foreslået at smide dem i
opløsningsmiddel, f.eks. benzin, for at fortynde olien der var trængt
ind i gummiet. Efter en nat i benzin havde o-ringene udvidet sig
meget, så nu ligger de til tørre. Efter 10 min var de allerede begyndt
at krympe, og så bliver det jo spændende at se om de krymper nok og om
gummiet stadig er intakt.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-03-06 08:14

Armand wrote:

> Varenummeret på "esset's" rep-kit er fint sammenfaldende med Fazer 1000
> men også med FJ1100, der ikke har de blå firepot's! :-/

FJ1100 har de samme forbremser (hovedcylinder og kalibre) som XJ600
('86-'91) *suk* - de er "meget langt" fra de blå..

--
vh
Torben FJ11 og XJ6 (ikke jaguaren)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-03-06 18:02

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

Hej igen,

> Sidste år led Fazerens forgaffel af en utæthed i den ene side,
> hvilket betyder at der er rendt olie ned over den ene kaliper så de
> yderste støvskraberinge har udvidet sig.

Efter en forespørgsel i sci.polymers fik jeg et tip til hvordan de
kunne krympes igen. Det var godt nok ledsaget af et spørgsmål om, om
jeg var sikker på at det var en god idé, når nu det er bremserne, det
drejer sig om. Siden det jo 'bare' er støvskraberinge gør jeg mig et
forsøg.

Det viste sig at tricket var at bade dem i benzin natten over og lade
dem tørre idag. De er krympet til oprindelig størrelse, er fri for
revner selvom de strækkes og virker derudover ganske bløde og fine. Så
det lader til at jeg slipper for at skulle ud og investere i dyrt
gummi

Her starter tråden, selvom jeg vist har fået det hele med her:
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-03-06 08:09

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> revner selvom de strækkes og virker derudover ganske bløde og fine. Så
> det lader til at jeg slipper for at skulle ud og investere i dyrt

Det var vist ugens tip det dér - jeg ville have forsvoret at det kunne
gøre godt at smide gummi i benzin

Thank's for sharing

> Her starter tråden, selvom jeg vist har fået det hele med her:

Æh .. huh?

--
vh
Torben