Godkendelse af stel????
Fra : Thomas & Camilla

Dato : 21-03-06 10:52

Hej med jer.

Jeg har et spørgsmål ang. min kærestes mc.

Det er en gammel Honda 750 som han har bygget om til chopper, (uden at
betale afgift) efter ombygningen blev han stoppet og kaldt til syn, hvilket
han ikke mødte op til. Han fik så girokort på afgift samt bøde, som er
betalt.

Hvordan kommer han nu videre, da der jo er betalt det der skal betales??

Stellet er ikke godkendt i Dk, men er i Sverige, som jo desværre ikke er med
i EU.

Hvor henvender han sig for at få det godkendt??

Mange hilsner, Camilla

Fra : Nicolaj C.

Dato : 21-03-06 11:12

"Thomas & Camilla" <ccxxvejrupskov@tiscali.dk(fjern ccxx)> wrote in message
> [...]
> med i EU.
>
> Hvor henvender han sig for at få det godkendt??

Sverige er EU medlem.

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 21-03-06 15:21

Fra : Armand

Dato : 21-03-06 17:20

Thomas & Camilla wrote:

> "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse

> Nå ja, det er jo Norge der ikke er medlem

- - - - - Og derfor skulle der ikke være de store problemer:
Meld den til syn; syn den; indregistrer den.
Skulle der være komplikationer skal det nok blive oplyst i synshallen!

--
Armand.

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 22-03-06 08:25

Nu er det sådan at der ikke er stelnr. på, så kan den jo ikke køres til syn.
Camilla

Fra : Armand

Dato : 26-03-06 00:36

Thomas & Camilla wrote:

> Nu er det sådan at der ikke er stelnr. på, så kan den jo ikke køres til syn.
> Camilla

Nej, det er rigtigt.
Og derved er den ged barberet :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 08:31

Armand skrev i meddelelsen ...

>Nej, det er rigtigt.
>Og derved er den ged barberet :-|

Nemlig, godt at skrotjernsprisen er høj for tiden :-| Hvad jeg ikke forstår
en brik af, er hvorfor at "man" har fjernet stelnummeret.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 26-03-06 12:41

Orla Pedersen wrote:

> Nemlig, godt at skrotjernsprisen er høj for tiden :-| Hvad jeg ikke forstår
> en brik af, er hvorfor at "man" har fjernet stelnummeret.

- - - For slet ikke at tale om hvordan "man" regner med at kunne greje den
ved en konfrontation med det offentlige :-/

Er det en motorcykel på danske plader skal man tillige være tilfreds med
at have redet bølgen af ved at droppe synet: Betjenten på landevejen kunne
ligesåvel have øjnet det manglende stelnummer og så er det ikke blot et
syns-problem men også Skattefar man er i klemme ved - Og hán er "bad boy
of the 'hood" som kun taler og ikke lytter =

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 15:03

Armand skrev i meddelelsen ...

> [...]
>syns-problem men også Skattefar man er i klemme ved - Og hán er "bad boy
>of the 'hood" som kun taler og ikke lytter =

Læs lige tilbage i tråden, :-| Det er vist lige nøjagtigt hvad der er sket
Ikke at det hjælper noget som helst. Cyklen ér en bunke overbeskattet
reservedele.... :-|

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 26-03-06 15:14

Orla Pedersen wrote:

> Læs lige tilbage i tråden, :-| Det er vist lige nøjagtigt hvad der er sket
> Ikke at det hjælper noget som helst. Cyklen ér en bunke overbeskattet
> reservedele.... :-|

Av, av, av
Den lille detalje havde jeg misset i løbet af tråden

Hvis ikke der er et stelnummer så den kán indregistreres kan jeg ikke
forstå at der er forelagt afgift?
Mon ikke det drejer sig om skattebøde á svarende til afgifts størrelse,
hvortil kommer samme afgift hvis man vil holde køretøjet på gaden.
Det sidste er så ikke tilfældet hvilket også må omfatte afgiften??

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 26-03-06 15:28

> [...]
> på gaden.
> Det sidste er så ikke tilfældet hvilket også må omfatte afgiften??

Det kan jo være et specielt stel af een eller anden uoriginal slags,
der er købt. Fås f.eks. til HD.
Jeg ved egentlig ikke om de bliver leveret nummereret.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Armand

Dato : 26-03-06 15:47

Hekto wrote:

> Det kan jo være et specielt stel af een eller anden uoriginal slags,
> der er købt. Fås f.eks. til HD.
> Jeg ved egentlig ikke om de bliver leveret nummereret.

Hvis der ikke er stelnummer på kan man heller ikke have nogen form for
dokumentation på stellet. Derfor vil det heller ikke kunne godkendes af
bilinspektionen, som i situationen ikke kan vide om det er en tilpasset
havelåge eller et stel fra en af markedes førende fabrikanter

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 17:22

Armand skrev i meddelelsen ...

>Av, av, av
>Den lille detalje havde jeg misset i løbet af tråden
>
>Hvis ikke der er et stelnummer så den kán indregistreres kan jeg ikke
>forstå at der er forelagt afgift?

Hvis det følger det GTI cirkus der var her på egnen for efterhånden mange år
siden, så forfalder både bøde, og afgiftsforskel. Dette til trods for at
statens bilinspektion nægtede at acceptere det ekstra påsvejsede
motorophæng. Dvs. GTI udstyr, men ingen motor. :-|

>Mon ikke det drejer sig om skattebøde á svarende til afgifts størrelse,
>hvortil kommer samme afgift hvis man vil holde køretøjet på gaden.
>Det sidste er så ikke tilfældet hvilket også må omfatte afgiften??

Nej, desværre, "man" har kørt, "man" betaler. Lovligheden rager Skat en
høstblomst.

mvh
Orla