Forskel på Saito og Optimate ladere hos Lo~
Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 21-03-06 09:34

Hej Ng!

Nu er jeg ikke super stærk ud i det tyske/elektroniske.

Er der nogen der kan fortælle hvilke reelle forskelle der er på

http://www.louis.de/?partner=katpdf&topic=artnr_gr&artnr_gr=10003695

og

http://www.louis.de/?partner=katpdf&topic=artnr_gr&artnr_gr=10003659

Pfht,
/VV

Fra : KS

Dato : 21-03-06 15:25

Hej - du kan installere google toolbar og så højreklikke på en hvilken
somhelst side og trykke translate into english - hvis det kan hjælpe ;) det
er sku smart...

/Ken
Hornet '04

Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 21-03-06 20:47

Ok. Det løser halvdelen af mit problem. Nu mangler jeg bare det elektriske
forklaring.

Umiddelbart læser jeg det, som om de 2 modeller begge kan vedligeholde et
batteri - men har jeg forstået korrekt hvis Saito'en også kan motionere
batteriet?

Pfht, VV

Fra : KS

Dato : 21-03-06 23:13

"Verner Jensen, Ålborg" <knold@x.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Umiddelbart læser jeg det, som om de 2 modeller begge kan vedligeholde et
> batteri - men har jeg forstået korrekt hvis Saito'en også kan motionere
-------------------

ja det er forstået rigtig. Men den anden kan også aflade akkuen og det er
mindst lige så godt, hvis ikke bedre...men det er der mange meninger om.
faktum er at alle i mange mange år har kunnet nøjes med at aflade batteriet
en enkelt gang hen over vinteren for så at lade det op igen. eller
simpelthen bare lade det stå og så har det nok også klaret det... så det går
nok hvis man sparer sine penge på fancy ladere og så gør som man har gjort i
40 år...det har gået indtil nu. forhandlere har jo hellere ikke 40
vedligeholdelsesladere til at stå...det går også.

så mit råd; køb den røde hvis du vil spilde din penge. eller køb en billig
lader et eller andet sted og aflad det en enkelt gang og lad op.

/Ken
Hornet '04