Ejerskiftesyn
Fra : Bo Christensen

Dato : 20-03-06 09:34

Hej derude,
jeg har solgt min Suzuki, og har i den forbindelse lovet at omsyne den
til den nye ejer. Den er over 10 år, og det er 1 år og 1 måned siden den
sidst blev synet.
Mit spørgsmål, ved synet udfyldes en blanket med den nye ejer så vidt
jeg forstod, jeg får først pengene efter den er synet. Rent juridisk,
er cyklen så hans i det tidsrum indtil jeg modtager betaling ?
mvh bo

Fra : Siavash T.

Dato : 20-03-06 10:16

Hej Bo

Hvorfor laver I ikke den aftale, at købskontrakten/aftalen er betinget
af MC'ens omsyn og efter overtagelsen kan køberen selv få den synet?
Eller bare få MC'en synet på dit eget navn, herefter aflever du
syns-beviset til køberen?

vh
Siavash T.

Fra : Bo Christensen

Dato : 20-03-06 10:37

Siavash T. wrote:
> [...]
> af MC'ens omsyn og efter overtagelsen kan køberen selv få den synet?
> Eller bare få MC'en synet på dit eget navn, herefter aflever du
Hej,
hvis jeg syner i eget navn, kan han så uden videre indregistrere i sit
navn ?
/bo

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 20-03-06 11:49

Bo Christensen wrote:
> Mit spørgsmål, ved synet udfyldes en blanket med den nye ejer så vidt
> jeg forstod, jeg får først pengene efter den er synet. Rent juridisk,
> er cyklen så hans i det tidsrum indtil jeg modtager betaling ?

Registringsattesten er IKKE et juridisk bevis på ejerskab af cyklen - og
den "syns/registreringsformular" du får på motorkontoret, og som du og
synsmanden skal udfylde er slet ikke.

Jeg tror faktisk synsmanden er ligeglad med hvilket navn der står på
"syns/registreringsformularen", og hvilket navn cyklen pt er registreret
i - det er jo cyklen og ikke ejeren der skal synes ;).

Jeg vil mene at du bare skal:
1. hente en syns/registreringsformular på motorkontoret.
2. skrive købers navn på formularen
3. kører til syn
4. overdrage cykel, nøgler og formularen til køber når du får pengene.
5. købe en ny og større cykel :)

Så ingen problem i det.

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT
Yamaha XJ 600, 1986

Fra : Bo Christensen

Dato : 20-03-06 12:26

> [...]
> 2. skrive købers navn på formularen
> 3. kører til syn
> 4. overdrage cykel, nøgler og formularen til køber når du får pengene.
1-4 vil jeg gøre,
5 er allerede gjort :D (kawasaki zx-6r fra 99)
vi ses derude

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 20-03-06 13:49

Bo Christensen wrote:
> 1-4 vil jeg gøre,

Ved nærmere eftertanke, er det sikkert ikke nødvendigt at der står navn
på formularen ved synet, det kommer alligevel ikke til at fremgå af
synsrapporten (det ved de sikkert på motorkontoret), men som sagt gør
det ingen juridisk forskel.

> 5 er allerede gjort :D (kawasaki zx-6r fra 99)

Tillykke!

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 16:55

"Bo Christensen" <bo@bcconsult.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forstod, jeg får først pengene efter den er synet. Rent juridisk,
> er cyklen så hans i det tidsrum indtil jeg modtager betaling ?

Har du også lovet ham at omregistrere den? hvis nej så syn den i dit navn,
og så stikker du ham papirerne når du får pengene.

Husk nu at få lavet en slutseddel med navn, adresse, CPR-nr., med videre,
så du kan dokumentere at den er solgt hvis det bliver nødvendigt,
umiddelbart
efter ringer du til dit forsikringsselskab og fortæller, at den er solgt så
afmelder
de den automatisk efter 3 uger.

Tillykke med din nye KAWA

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk

Fra : Bo Christensen

Dato : 21-03-06 10:57

Alt gik vel,
jeg synede den (uden problemer) over i hans navn,
det var der ikke problemer med ifølge synsmanden,
og jeg fik en bankcheck senere på dagen, og udfyldte
en privat salgsaftale.
Vi ses derude på det grønne lyn (som stadigt mangler
værdiansættelse fra told/skat)
/bo

Fra : Armand

Dato : 21-03-06 17:30

Bo Christensen wrote:

> Alt gik vel,
> jeg synede den (uden problemer) over i hans navn,
> det var der ikke problemer med ifølge synsmanden,

Godt at høre!

No harm done; men det med navnet er egalt eftersom køber kun skal bruge
synet til at omregistrere i sit navn.

--
Armand.