Isle of Man
Fra : Peter

Dato : 18-03-06 08:18

En af mine venner har overtalt mig til at vi tager en tur til Isle of Man i
starten af juni.

Vi har foreløbigt fundet ud af at køre op til Gøteborg og sejle derfra til
Newcastle. Fremfor DFDS har vi fundet aferry (www.aferry.dk), der er
væsentlig billigere.

Men inden vi bestiller billetterne vil jeg lige høre om I havde nogle andre
bud ?

Peter

Fra : Perminator

Dato : 18-03-06 10:15

> [...]
> væsentlig billigere.
>
> Men inden vi bestiller billetterne vil jeg lige høre om I havde nogle

Jeg har undersøgt det grundigt, for at finde en rejsevej hjem fra Skotland.
Der er ikke ret mange muligheder, og hvis du bor på Sjælland er det den
bedste.
Da jeg bor i Jylland vælger jeg formentlig Newcastle - Stavanger med Fjord
Line, og kører 256 meget smukke kilometer til Kristianssand og sejler til
Hirtshals med Color Line.
På grund af afgangsdagene vinder jeg også en dag mere i Skotland.
God tur!
Perminator
CX500E

Fra : F.Sander

Dato : 18-03-06 12:49

Hos Steam-Packet færge selvskab, får i billeter til IOM, det er lidt dyrt da
det er her de tjerner på gyngerne hvad de midster på kausellerne iløbet af
året. Og man skal ikke vente for længe, vi bestilte 1/2 år i forvejen. Da
man ikke ønsker at komme sidst på ugen, de bedste løb lægges i start og
slutning af racer ugen ( uge 1 træning )

MEN i kan også tage afsted uden billeter også tage hen til afgangen og vente
på "afbud" men det er rareste at have billeter..

FS- IOM 95'

--
Mvh. Finn Sander.
Honda RC30 fordi livet er for kort til Suzuki,

Fra : Henrik

Dato : 20-03-06 20:01

Peter wrote:

> [...]

> væsentlig billigere.

> Men inden vi bestiller billetterne vil jeg lige høre om I havde nogle andre

Hej Peter.

Jeg var på Isle Of Man sidste år sammen med mine Engelske venner som guide
. . . KANON !!!
Det var bare godt, især Madsunday som ligger mellem træningsuge og løbuge.
Isle Of Man TT kan fås på Playstation, så Playstation-træning kan
anbefales

http://www.iomguide.com/tt.php
http://www.iomtt.com/

Mvh
Henrik

Fra : Perminator

Dato : 24-03-06 23:10

> [...]
> væsentlig billigere.
>
> Men inden vi bestiller billetterne vil jeg lige høre om I havde nogle

Hvad vælger du?
A-ferry er en bookingportal, og ikke et selskab. Så vidt jeg kan se er det
de samme priser som man finder på de respektive færgeselskabers hjemmesider.
Nogen er billigere, og nogen er lidt dyrere. Men pas på, for Aferry har
ikke alle afgange med i portalen!! Fx set på Colorline fra Kristianssand
til Hirtshals.
Desuden kan man ikke booke 2 MCer og 2 personer, men kun een ekvipage ad
gangen. Det giver problemer når man efterfølgende skal booke obligatorisk
kahytsplads til 2 personer.
Jeg vil råde til at bruge A-ferry til ruteoversigt, og orienterende tider og
priser. Hvis A-ferry har en billigere pris end selskabet på en given
overfart, kan man jo bare konfrontere færgeselskabet med den annoncerede
pris.
Venlig hilsen Perminator
Bound for Hanstholm, Shetlands, Orkneys, Scotland (Skye, Talisker), Norge
og retur til Hirtshals i august.

Fra : Peter

Dato : 28-03-06 17:20

"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Venlig hilsen Perminator
> Bound for Hanstholm, Shetlands, Orkneys, Scotland (Skye, Talisker), Norge

Det er min kammerat, der har bestilt, men jeg er overbevist om, at han har
booket via a-ferry. Vi surfede rundt en aften og umiddelbart mener jeg at vi
sparede ca. 2.000 på a-ferry fremfor DFDS. Men tak for tippet, jeg snakker
lige med ham.

Peter