Hvilken havevander!
Fra : Thomas

Dato : 05-06-06 22:49

Hej

Jeg står og skal have fat i en god havevander. Men hvilken model skal man
købe, og hvor?

Mvh. Thomas

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 05-06-06 23:13

"Thomas" <fjernes_thjacobsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:tF1hg.130$AX4.111@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Jeg står og skal have fat i en god havevander. Men hvilken model skal man købe, og hvor?

Det lyder da utroligt

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-06-06 07:28

On Mon, 5 Jun 2006 23:49:12 +0200, "Thomas"
<fjernes_thjacobsen@hotmail.com> wrote:

>Jeg står og skal have fat i en god havevander. Men hvilken model skal man
>købe, og hvor?

Det kommer vel an på hvad du vil vande... En klassisk vippevander er
god til det meste; den dækker et stort område og fungerer både i
køkkenhave og græsplænen. Men er det bede du skal vande ville jeg
måske nok mere se efter noget sive-noget eller nogen af de små
sprinklere bl.a. Gardena laver. På vores terasse hvor vi har en
hulens masse krukker med diverse vækster forsøger vi os her i går med
MicroDrip fra Gardena hvor man har små dryp-dimser i krukkerne og du
vander så hele baduljen ved at tænde for hanen.

** Lars

Fra : Thomas

Dato : 06-06-06 08:53

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> MicroDrip fra Gardena hvor man har små dryp-dimser i krukkerne og du
> vander så hele baduljen ved at tænde for hanen.

Ja det er sgu utroligt Morten, men ikke desto mindre rigtigt!

Men tak for tippet Lars. Det letteste er nok bare at købe en ganske alm.
vippevander i det lokale byggemarked. Jeg fandt ellers noget hos Agrometer,
som så ud til at være i orden. Så skal jeg bare lige finde ud af hvem der
forhandler deres produkter.

Thomas

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-06-06 09:02

On Tue, 6 Jun 2006 09:52:30 +0200, "Thomas"
> [...]

>som så ud til at være i orden. Så skal jeg bare lige finde ud af hvem der

Næh.. Jeg var nede i den lokale alt-mulig-biks for en måneds tid siden
hvor jeg ifm vi har fået køkkenhave skulle bruge en vander. Endte med
en vippevander til vist 129 kroner som klart var blandt det billigste
"vandingsudstyr" og den klarer opgave til UG. Nu har vi så ikke lige
haft så meget brug for den de sidste uger for at sige det mildt - men
det lader da til at sommeren nu endelig har fundet herop!!!

** Lars