Gori sprøjte
Fra : Lars Ninn

Dato : 05-06-06 20:04

Hej Gruppe
Jeg påtænker at investere i den elektriske sprøjte til træbeskyttelse som
Gori i øjeblikket markedsfører, dog vil jeg gerne inden jeg tager den
endelige beslutning, høre om andres erfaringer med udstyret.
Hilsen
Lars

Fra : LarsJ

Dato : 05-06-06 20:18

Lars Ninn skrev:
> [...]
> Gori i øjeblikket markedsfører, dog vil jeg gerne inden jeg tager den
> endelige beslutning, høre om andres erfaringer med udstyret.

Jeg har prøvet den - og fandt ingen forskel mellem Goris model (der dog
er på tilbud til 210 kr. i Silvan i næste uge) og en til 100 kr. fra
Aldi. Det går dejlig hurtigt, men træet skal til gengæld have nogle
flere gange.
Er ikke så anvendelig, hvis det blæser bare en lille smule - i hvert
fald ikke hvis du vil undgå at male alt muligt andet end det du sigter
på (har hørt om folk, der uvidende har plettet deres egen bil godt og
grundigt.)

Lars

Fra : Sidse

Dato : 07-06-06 20:51

"Lars Ninn" <lars_ninn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gori i øjeblikket markedsfører, dog vil jeg gerne inden jeg tager den
> endelige beslutning, høre om andres erfaringer med udstyret.

Svarer lidt til at dyppe en opvaskebørste i maling og prøve at stinke det
på.

Henrik

Fra : LarsJ

Dato : 07-06-06 20:59

Sidse skrev:
> "Lars Ninn" <lars_ninn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Svarer lidt til at dyppe en opvaskebørste i maling og prøve at stinke det
> på.

Så er du enten meget dygtig med en opvaskebørste - eller elendig med en
sprøjtepistol

Fra : Sidse

Dato : 08-06-06 21:30

"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Så er du enten meget dygtig med en opvaskebørste - eller elendig med en
> sprøjtepistol

Dårlig både med en opvaskebørste og pågældende 120kr's sprøjtepistol.
Men det gik noget bedre med en normal sprøjtepistol til trykluft, det støver
dog tilgengæld en hel del.

Henrik

Fra : Uni Bull

Dato : 13-06-06 21:34

> [...]

> Gori i øjeblikket markedsfører, dog vil jeg gerne inden jeg tager den
> endelige beslutning, høre om andres erfaringer med udstyret.

Maler i disse dage træværk med nævnte pistol og jeg kan konstatere at
det går *meget* hurtigere end med pensel - uden tvivl pengene værd
efter min mening!
Jeg malede og ca. 22kvm plankeværk - det tog mindre end 20 minutter!
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Carsten Keller

Dato : 14-06-06 10:09

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in message

> [...]
> efter min mening!
> Jeg malede og ca. 22kvm plankeværk - det tog mindre end 20 minutter!

Det hele afhænger nok af hvad man skal male. På et plankeværk behøver man
ikke at passe så meget på stænk som hvis det var træværket på huset. Jeg kan
dårligt forestille mig at den er præcis nok til at male udhæng og sådan
noget.

Keller

Fra : Uni Bull

Dato : 14-06-06 21:30

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke at passe så meget på stænk som hvis det var træværket på huset. Jeg
> kan dårligt forestille mig at den er præcis nok til at male udhæng og

Der har jeg også været i gang, men det kræver naturligvis afdækning.
Jeg dækkede af med "tape-med-indbygget-2.6m-plast" og gik i gang.
Efter afdækning tog et udhæng på 14 meter omkring 25 minutter - og
så kommer der også maling op mellem lægterne på undersiden af
udhænget...

Største ulemper: Du bør af hensyn til egen bil og naboer mv. have
godt vejr. Desuden er malingen vandbaseret - egentlig er jeg mest
tilhænger af oliebaseret træbeskyttelse, men jeg har ikke det store
beløg for den holdning...

--
Uni Bull
Vallensbæk