Afmelding af tysk registreret bil på dansk~
Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 05-06-06 20:02

Hej,

hvilke papirer skal jeg have med når jeg afmelder en tysk bil på et dansk
motorkontor?

Skal jeg aflevere de tyske plader (har hørt, at pladerne i Tyskland
"tilhører" bilen og de ikke skal afleveres ved afmelding - i stedet kradses
godkendelses klistermærket af fra pladerne), men vil være sikker

mvh

JV

Fra : Holten

Dato : 06-06-06 19:55

"Jens Vejmand & Holger Danske" <holger@danske.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kradses
> godkendelses klistermærket af fra pladerne), men vil være sikker

Da gange jeg har gjort det, har jeg kun skulle aflevere nummerpladen på
motorkontoret, så afmelder de via en fax til Flensborg.

Det kommer nok an på hvilken skrankepave du møder på det danske motorkontor,
for dem er der mange af, altså skrankepaver.

Husk af få en kopi af afmeldingsblanketten.

MVH

Holten

Fra : Svend

Dato : 06-06-06 19:57

"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Husk af få en kopi af afmeldingsblanketten.

Hvad vil du bruge den til?

Fra : Jan Petersen

Dato : 06-06-06 21:09

:4485cfa5$0$46986$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hvad vil du bruge den til?

Den skal bruges når du skal have danske papirer!

Mvh
Jan Petersen

Picasso - Pan European

Fra : Holten

Dato : 06-06-06 21:19

"Svend" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> "Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad vil du bruge den til?

Har haft brug for den en del gange.
Hvis tyskeren 2 måneder efter påstår at bilen ikke er afmeldt, så har du et
bevis på at den er det.

Somme tider "nosser" enten det danske eller tyske system i det, og så har DU
bevisbyrden for at den ER afmeldt.

Som regel faxer eller sender jeg også en kopi til sælger i tyskland med det
samme, så kan han/hun ophæve sin forsikring med det samme.

MVH

Holten

Fra : John Sahl

Dato : 06-06-06 22:09

Holten wrote:
> Som regel faxer eller sender jeg også en kopi til sælger i tyskland
> med det samme, så kan han/hun ophæve sin forsikring med det samme.

Jeg vil så lige sige at jeg lige nu har et problem med en schweitzer
hvor myndighederne dernede ikke godkender afmeldingen i DK.

Så det er ikke altid lige smart, men mon ikke vi finder en løsning
på det!

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Holten

Dato : 08-06-06 21:45

> [...]
> hvor myndighederne dernede ikke godkender afmeldingen i DK.
>
> Så det er ikke altid lige smart, men mon ikke vi finder en løsning

Nej det har du ret i, men de er jo heller ikke i EU
Kan du ikke sende nummerplader ned til ham, og så lade ham afmelde ?

MVH

Holten

Fra : John Sahl

Dato : 08-06-06 21:50

Holten wrote:
> Nej det har du ret i, men de er jo heller ikke i EU
> Kan du ikke sende nummerplader ned til ham, og så lade ham afmelde ?

De er allerede afleveret på motorkontoret. Vi er ved at finde ud
af hvordan vi smartest løser det.

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 08-06-06 22:29

Da pladerne er afleveret til destruktion, må løsningen vel være, at
Motorkontoret faxer til Schweiz?

mvh

JV

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 08-06-06 22:30

osse i den grad!

På motorkontoret i Vejle ville de ikke tage imod, men i Kolding var det ok

JV