Fords TDCi-motor - hvorfra? - Genopta
Fra : Armand

Dato : 05-06-06 15:59

> Armand skrev Ma. 23 Jan. 2006 01:58
Thomas Landberg skrev Ma. 23 Jan. 2006 10:11

> (**) Lidt på samme måde finder jeg VAG's P-D teknik for at være en
> mavesur halv-redder efter at også dé fandt sig kørt bagud mens de sov
> på deres engang så uangribelige turbo-diesel pude, men alligevel ikke
> ville falde 100% til patten á Fiat/Alfa's common-rail teknik; men
> holde skansen som opfinder af personvogns-dieselen og selv fremstille
> et alternativ til den gamle TD'er :-|

Bagud? Det kan absolut kun være på et punkt: Støj. Kunne jeg vælge
mellem en 2.0HDi 110hk og VW's gamle 1.9TDi 110hk som f.eks. kom i
Passat'en i 1997, så blev det ikke den "moderne" commonrail jeg valgte
at køre i.

Så har jeg fundet en anelse bekræftelse i ovennævnte!
VW går fra deres PD-tenik fra og med i år, og næste år vil alle VW
td'ere være af common-rail typen!

Begrundelsen ligger i de stedse strengere normer som PD-teknikken ikke
kan leve op til omkring sod, og i min verden er sod en del af
forbrændingens effektivitet, som igen må kunne aflæses på
brændstof-økonomien :-/

--
Armand.

Fra : mohr

Dato : 05-06-06 16:14

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:

> Så har jeg fundet en anelse bekræftelse i ovennævnte!
> VW går fra deres PD-tenik fra og med i år, og næste år vil alle VW td'ere
> være af common-rail typen!

Jf. Autobild (http://kortlink.dk/2s9n), tager udfasningen af PD teknologien
start i 2008. Officielt skyldes det omkostninger - skriver de.

Hvor har du dine info fra?

\Morten

Fra : Thomas Landberg

Dato : 05-06-06 16:14

> [...]
> leve op til omkring sod, og i min verden er sod en del af forbrændingens
> effektivitet, som igen må kunne aflæses på brændstof-økonomien :-/

Hvordan kommer er halvt år gammelt indlæg frem igen? Og hvorfor står det som
noget jeg skrev? Meget mærkeligt.

MVH

Thomas Landberg

Fra : Armand

Dato : 05-06-06 16:36

Thomas Landberg skrev:

> Hvordan kommer er halvt år gammelt indlæg frem igen? Og hvorfor står det som
> noget jeg skrev? Meget mærkeligt.
>
> MVH
>
> Thomas Landberg

Google, du!
Jeg kom ihu at jeg blev punket for mine synspunkter omkring VW's
fornægtelse af Commom-rail og Google gav mig tråden, som jeg har klippet
ind i denne genoptagelse.

Jeg kiksede dog med indrykningen så du får den lige igen for at
præcisere at du kun står for "Bagud? ........" afsnittet
----------------------

____________________

--
Armand.

Fra : Henrik Lyck

Dato : 05-06-06 19:27

Hej

Vedr. brændstof økonomi er VW´s motorer efter min mening nok nogle af de
bedste,
har haft kolleger med HDI og hvad franksmændene ellers kalder dere
commonrail motorer
og læst om en masse mennesker der har store problemer med brændstof
økonomien i deres HDI
biler, så jeg tror ikke du kan sætte et = mellem sod og brændstof økonomi.
Min gamle Audi 80 TD røg lidt til sidst inden den blev smadret bagfra af en
BMV 525 TDS stationcar
den havde gået 330.000 km og kørte ved almindelig kørsel stadigvæk 20km/l
diesel.

MVH
Henrik