Højde på bord og vask i badeværelse
Fra : Grønne

Dato : 05-06-06 12:42

Jeg sidder og prøver at finde ud af højder på bord og vask i vores
badeværelse og kan ikke rigtig finde noget entydigt svar på det.

Vasken bliver en fritstående oven på en separat bordplade, hvor højt skal
der være til overkant af vask ?

Ved siden af kommer der en bordplade til puslebord, sminkebord eller hvad
men nu kan kalde det, hvor højt skal det være ?

Nogen der har et bud eller evt. link til en hjemmeside med lidt info ?

/Grønne

Fra : Holst

Dato : 05-06-06 13:11

Grønne wrote:

> [...]
> men nu kan kalde det, hvor højt skal det være ?
>
> Nogen der har et bud eller evt. link til en hjemmeside med lidt info ?

Selvfølgelig findes der sikkert nogle standardmål for højden af sådan.
Ligesom nogle standardmål for højde af bordpladen ude i køkkenet.

Det store spørgsmål er her: Hvad passer jer. Er I meget høje mennesker,
vil I måske gerne have bordpladen højere op. Er I dværge, vil det måske
være træls at have den i normalhøjde, så I altid er nødt til at træde op
på en skammel.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 05-06-06 20:08

> [...]
> vil I måske gerne have bordpladen højere op. Er I dværge, vil det måske
> være træls at have den i normalhøjde, så I altid er nødt til at træde op

Der er vist nogle tommelfinger-regler, noget med en given afstand fra albuen
og ned til bordpladen... Kontakt en køkkenbutik.

Jacob

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-06-06 20:59

> Jeg sidder og prøver at finde ud af højder på bord og vask i vores
> badeværelse og kan ikke rigtig finde noget entydigt svar på det.

Overkant vask skal være 5-10 cm lavere end køkkenbordet. Så kan man få
benene op i vasken, og man kan bøje sig ind over, når man skal børste
tænder. Du kan jo prøve med din eksisterende vask. Hænger den i en god højde
for jer? Så er det den rigtige højde.

Mvh Maria

Fra : Carsten Keller

Dato : 12-06-06 13:26

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Overkant vask skal være 5-10 cm lavere end køkkenbordet. Så kan man få
> benene op i vasken, og man kan bøje sig ind over, når man skal børste

Benene op i vasken? Det har jeg alligevel aldrig hørt om, hvorfor skulle man
gøre det?

Keller

Fra : Fam. Olsen

Dato : 12-06-06 16:57

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> Benene op i vasken? Det har jeg alligevel aldrig hørt om, hvorfor skulle
> man gøre det?

For at vaske tæer vil jeg tro.

MVH Niels

Fra : Carsten Keller

Dato : 13-06-06 07:44

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> wrote in message

> For at vaske tæer vil jeg tro.

Det lyder lidt halvfarligt

Keller

Fra : Fam. Olsen

Dato : 13-06-06 19:19

> Det lyder lidt halvfarligt

Ja jeg plejer nu at gøre det i badet. Men er det kun tæerne der skal have en
tur plejer jeg at sætte mig op på bordet. Men det er nu mest af hensyn til
smidigheden :-/
Stiller man sig på et håndklæde så er det ikke så farligt mht. at glide på
halen.

MVH Niels