lortehåndbremse :-)
Fra : tb

Dato : 05-06-06 11:40

Min cordoba 2000, skal synes om 2 uger. Den er ikke istand til at holde
stille på en skrå vej vha håndbremsen, og den kan ikke blokere baghjulet
hvis jeg trækker den under kørsel (bremser dog lidt)

Jeg har haft tromlen af'e bagved, og der er tydlig slidkant.
Jeg går ud fra at tromle + bakker både er til håndbremsen og til den alm.
bremse?

I så fald bremser den vel næppe ret meget med den alm. bremse heller??
Altså : Skifter jeg trombler + bakker, er alle mine kvaler så ovre, eller
kan der være andre ting galt?

Og så lige : Hvorfor koster en thansen tromle til sådan en 600kr/stykket.
Det er fire gange så meget som til min felcia der ligner den ret
godt!?!?!?!?

Fra : Mads Stetter

Dato : 05-06-06 13:27

tb wrote:

> Og så lige : Hvorfor koster en thansen tromle til sådan en
> 600kr/stykket. Det er fire gange så meget som til min felcia der
> ligner den ret godt!?!?!?!?

www.krogslund.dk

Der koster den 460,-

MVH Stetter

Fra : tb

Dato : 05-06-06 14:05

> www.krogslund.dk
>
> Der koster den 460,-

Så det tager jeg som et : "ja du skal skifte dine tromler"

hermed bestilt. nu må jeg så se ...

Mvh Tb

Fra : Mikkel Lund

Dato : 05-06-06 15:24

tb skrev:
> [...]
>
> Og så lige : Hvorfor koster en thansen tromle til sådan en 600kr/stykket.
> Det er fire gange så meget som til min felcia der ligner den ret

Er det ikke sådan at man kan stramme håndbremse kablet, så den hiver
mere i bremsen?

Mikkel

Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-06-06 15:50

> [...]
>
> Og så lige : Hvorfor koster en thansen tromle til sådan en 600kr/stykket.
> Det er fire gange så meget som til min felcia der ligner den ret

Hvis den er med kabel og det er i ringe stand forsvinder al kræften i det.
Så kan du hive lige så tosset du vil.

Niels

Fra : tb

Dato : 05-06-06 16:00

> Hvis den er med kabel og det er i ringe stand forsvinder al kræften i det.
> Så kan du hive lige så tosset du vil.

tjae. lyder logisk, og koster vel næppe ret meget, men er det til at skifte
sådan et?

Fra : Martin Bak

Dato : 05-06-06 20:02

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> tjae. lyder logisk, og koster vel næppe ret meget, men er det til at
> skifte sådan et?

Men sagen er, at det mest sandsynlige er at hverken tromler eller kabel
fejler det mindste.
Skift bakkerne hvis de er slidt. Dit problem er temmelig sikkert, at den
automatiske justering har sat sig fast. Så skil skidtet ad og sørg for at
alle dele kører godt og kan bevæge sig. Så skal det nok virke.
En lille mulighed er der også for, at bremsecylindrene har hængt sig. Så vil
den automatiske justering også gå i fløjten. Hvis det er tilfældet, så skift
cylindrene.

Martin

Fra : p.jarnbak

Dato : 06-06-06 09:14

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
> Min cordoba 2000, skal synes om 2 uger. Den er ikke istand til at holde
> stille på en skrå vej vha håndbremsen, og den kan ikke blokere baghjulet
> hvis jeg trækker den under kørsel (bremser dog lidt)

Min ibiza fra 2000 skal også til syn nu.Der virkede håndbremsen heller
ikke,så jeg skiftede
bremsebakkerne og det løste problemet.Bremsekablet har fat i den bagerste
bremsebakke
via en arm der er monteret på bakken.Den sad helt fast og det er et typisk
problem fik jeg
at vide.
Hej Palle.