Terassevarmer
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 05-06-06 10:07

Jeg håber virkelig, at nogen kan hjælpe mig.

Jeg har købt en terassevarmer i Silvan, som jeg ikke kan få til at fungere.
Der burde ikke være nogen som helst ben i at samle sådan en, så den virker.
Der er slanger, gasregulator m.v. med - men den virker ikke.

Jeg har købt en helt ny gasflaske, da jeg ikke kunne få den til at fungere
med min gamle flaske (der ellers ikke var helt tom).

Dette her er nr. 2 - en præcis magen til, som jeg købte i Brugsen, fungerede
heller ikke, og jeg leverede den derfor tilbage.

Nu er jeg begyndt at tro, at jeg ikke kan finde ud af det.

Problemet er, at når man forsøger at tænde den, kommer der ingen gas op i
varmehuset - man kan heller ikke høre noget.

Er der nogen, som kan hjælpe?

Fra : Steen Andersen

Dato : 05-06-06 10:34

> [...]
>
> Problemet er, at når man forsøger at tænde den, kommer der ingen gas op i
> varmehuset - man kan heller ikke høre noget.

Nu vil jeg helst ikke spørge - men alligevel: Er du sikker på at regulatoren
er HELT nede over flaskens bajonet? Og at regulatoren er sat i "åben"
stilling?

Dette er 2 klassiske brølere vedr. F-gas, og når du har probl. med 2 forsk.
flasker og 2 forsk. regulatorer, så tror jeg næppe det er dit udstyr der
fejler.

-Steen

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 05-06-06 14:33

"Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4483fa88$0$12399$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
>
> Dette er 2 klassiske brølere vedr. F-gas, og når du har probl. med 2
> forsk. flasker og 2 forsk. regulatorer, så tror jeg næppe det er dit
Hehe - det har jeg sikret mig! Jeg har oven i købet forsøgt med en anden
regulator, som jeg havde fra min gamle gasvarmer.

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-06-06 10:40

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Problemet er, at når man forsøger at tænde den, kommer der ingen gas
> op i varmehuset - man kan heller ikke høre noget.

Prøv at se tråden i news:dk.fritid.camping fra den 4. juni.

mvh
Preben

Fra : Steen Andersen

Dato : 05-06-06 11:09

> Prøv at se tråden i news:dk.fritid.camping fra den 4. juni.
>
> mvh
> Preben

Hej Preben. Jeg deltog selv i et kursus hvor En Arne Hosbond fra SIK
fortalte om problemet. Det var sidste sommer, jeg vil tro alle de
regulatorer er væk fra markedet. Selvfølgelig kan der komme nye "kinesere",
med nye fejl.

Så vidt jeg husker, var problemet dengang at de ikke regulerede ned i tryk,
og altså ikke, at de slet ikke gav gas.

-Steen

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 05-06-06 11:25

Henrik Steffensen wrote:
> Jeg håber virkelig, at nogen kan hjælpe mig.

UUps. Svaret røg i dk.fritid.camping.

Soren Kuula wrote:

> Kort sagt, kan jeg skyde skylden på regulartoren, hvis der ikke kommer
> gas ud uden slange?

Ja formodentlig. Er du sikker på at den er monteret korrekt? Der er en
låsering (stor sort og af platic) der skal trykkes ned og give et 'klik' før
regulatoren sidder rigtigt. Rigtigt monteret skal gassen strømme ud når du
åbner for regulatoren (/flammen er synlig på knappen).

Er den mage til den der er nævnt i denne tråd, skal du omgående få den
byttet. Men det er ikke årsagen til dit problem.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 05-06-06 20:59

Husk på at den skal startes i den stilling som hedder "PILOT" - det er en
hjælpe flamme du tænder for først, hvorefter du drejer knapper om på max

/Claus

Fra : Nick

Dato : 10-06-06 10:45

"Claus & Lene, Ålborg" skrev i en meddelelse...
> Husk på at den skal startes i den stilling som hedder "PILOT" - det er en
> hjælpe flamme du tænder for først, hvorefter du drejer knapper om på max

En anden klassisk fejl er, at man åbner for gassen i PILOT-stillingen og
ikke er tålmodig nok.
Du skal vente mindst 30 sekunder.

Og hvis du først har prøvet og ikke var tålmodig nok, skal du vente mindst
et minut før du åbner for gassen igen og venter 30 sekunder og...

/Nick

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 10-06-06 15:14

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og hvis du først har prøvet og ikke var tålmodig nok, skal du vente mindst
> et minut før du åbner for gassen igen og venter 30 sekunder og...
Jeg har nu fået den byttet - og så må jeg jo prøve igen!

Mange tak for de mange hints!