Et par praktiske spørgsmål...
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 09:50

Hej alle,

Min familie og jeg daffer en tur til Italien om kort tid. Det er første gang
vi besøger dette, efter sigende, dejlige land.Vi har efterhånden styr på alt
det praktiske - men der er dog et par ting som vi ikke har kunnet finde svar
på - så nu håber jeg at en eller flere venlige sjæle herinde vil være
behjælpelige

Herhjemme tanker vi blyfri oktan 95 på vores bil. Hvad hedder denne type
benzin i henholdsvis Tyskland, Østrig og Italien? Vil nødig hælde noget
forkert på og gå i stå

Vi lader elektriske apparater blive hjemme - men det er dog rart lige at
kunne sætte barbermaskine til - oplade batterier til kameraet (og ungernes
mp3 afspillere) - derfor: Skal vi bruge en adapter i Italien for at kunne
anvende vores medbragte apparater? I så fald - hvilken slags? Vi har kigget
mange steder - men kan ikke finde ud af hvad vi skal bruge. Kan man evt.
købe den hos Harald Nyborg?

På forhånd mange tak!

Mvh John

Fra : Holst

Dato : 05-06-06 10:13

John wrote:

> [...]
> mange steder - men kan ikke finde ud af hvad vi skal bruge. Kan man evt.

Nope. Jeg havde ingen problemer med at smide min bærbare og mobilladeren
i stikket i Rom for et års tid siden.

Og det gik da vist også fint med mobilladeren for fem års tid siden i
det nordlige Italien.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 11:37

> [...]
> stikket i Rom for et års tid siden.
>
> Og det gik da vist også fint med mobilladeren for fem års tid siden i det

Det lyder bare rigtig godt - tak for hurtigt svar. - Så håber jeg bare at
nogen også kan fortælle mig hvilken benzin jeg skal tanke?

Mvh John

Fra : bj

Dato : 05-06-06 13:33

"John" <uioshdf> skrev i en meddelelse

> Det lyder bare rigtig godt - tak for hurtigt svar. - Så håber jeg bare at
> nogen også kan fortælle mig hvilken benzin jeg skal tanke?
>
> Mvh John
Blyfri i Tyskland og Østrig ses oftes som Bleifrei elelr Ohne Blei - nok
nærmere det første, men det er ikke noget problem det giver sig selv når man
kører på tanken, ellers er det bare at spørge....de bruger også
oktan-betagenelse.

Italien: senza piombo vil jeg tro......senza betyder uden og piombo er
bly.....så lige ud af landevejen er det vel senza piombo....igen sprøg hvis
I er i tvivl, de er jo vant til os turister.

god tur

bj

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 05-06-06 13:23

> [...]
> anvende vores medbragte apparater? I så fald - hvilken slags? Vi har
> kigget mange steder - men kan ikke finde ud af hvad vi skal bruge. Kan man

Der er et par steder på nettet man kan finde information om sådan noget.
http://www.kropla.com/ er et godt sted. Der er alt inden for el og it med.

Fra : John

Dato : 05-06-06 13:52

John skrev:
> [...]
>
> Herhjemme tanker vi blyfri oktan 95 på vores bil. Hvad hedder denne type
> benzin i henholdsvis Tyskland, Østrig og Italien? Vil nødig hælde noget

"Super Bleifrei" i Tyskland
"Superbenzin" i Østrig
"Verde" i Italien

Mvh