Plæneklipper går meget ujævn
Fra : Lazy

Dato : 05-06-06 04:42

Hej

Min plæneklipper er let nok at starte, men når den er i gang, så stiger og
falder omdrejningerne.

Det er en BS motor på ca. 3 HK

Hvor starter jeg med at adskille den.

Jeg har prøvet at kører uden luftfilter, men uden resultat.

Jeg synes den ryger mere sort end normalt.

MVH

Lazy

Fra : johny møller

Dato : 05-06-06 04:53

er der olie på.

prøv evt. med et nyt tændrør, og rens kaburatoren.
min havde det samme problem, så jeg rensede den diverse steder.
det hjalp.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 05-06-06 08:45

Lazy wrote:
> Hej
>
> Min plæneklipper er let nok at starte, men når den er i gang, så
> stiger og falder omdrejningerne.
>
> Jeg synes den ryger mere sort end normalt.

Løst shokerspjæld? Måske knækket fjeder.

Er den uden gaskabel, bliver omdrejningerne reguleret af en fjederpåvirket
fane der drives af luften fra svinghjulet.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Armand

Dato : 05-06-06 13:35

Carsten Finn Rasmussen skrev:

> .......Måske knækket fjeder.
> Er den uden gaskabel, bliver omdrejningerne reguleret af en fjederpåvirket
> fane der drives af luften fra svinghjulet.

Alle B&S(type) motorer begrænses i omdrejninger af en fane i skakten til
blæserkølngen :-|
Og det er tit den fjeder som dén er forbundet til gasspjældet med der er
færdig!

--
Armand.

Fra : Martin Bak

Dato : 06-06-06 09:50

> Alle B&S(type) motorer begrænses i omdrejninger af en fane i skakten til
> blæserkølngen :-|

Det er ikke helt sandt. I flere af modellerne er reguleringen et
nylontandhjul med "vinger" der sidder i selve krumtaphuset. Måske primært de
opretstående.

Martin