/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvor langt kører en C1,07 eller Aigo i vir~
Fra : Lazy


Dato : 05-06-06 04:39

Hej

Jeg vil gerne hører om de officielle 21,7km/l er realistiske.

MVH

Lazy



 
 
Ukendt (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-06-06 07:39

On Mon, 5 Jun 2006 05:38:57 +0200, "Lazy" <sjarme@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Jeg vil gerne hører om de officielle 21,7km/l er realistiske.
>

En FDM-test over 800 km med overvægt af landevejskørsel viste, at
testeksemplaret kørte over 20 km/l, jeg kan ikke huske det præcise
tal, men de fleste af bilerne havde kørt ca. 5% kortere end
normtallet, bortset fra to, som havde kørt en brøk længere. Så hvis
man kører meget på landevej kan det nok lade sig gøre - men hvis den
skal ud i 130 km/t krigen på motorvej er det nok lidt optimistisk.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet

Nicolai Lang (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai Lang


Dato : 05-06-06 08:32

On Mon, 5 Jun 2006 05:38:57 +0200, "Lazy" <sjarme@hotmail.com> wrote:

>Jeg vil gerne hører om de officielle 21,7km/l er realistiske.

Du kan se mit regnskab på http://nicolai.hjorth.com/kilometer.png

Jeg tror bestemt de officielle er realistiske, hvis du kører som en
gammel mand og kører meget landevej med 90 km/t. Det gør jeg ikke :D

Min kørsel er fra Græsted - Amalienborg, lige efter myldetiden. Så det
er lidt landevej med 90-100 km/t, motorvej med lidt ~130 og en del
~70-100, samt bykørsel.

Jeg kører raskt til (det overrasker vist engang imellem nogen at sådan
en lille potte kan flytte sig :D).

Mit resultat svinger mellem 14,65 og 17,72. De lave gange (under 16)
er alle i forbindelse med lange motorvejsturer (Göteborg og Nyborg),
hvor den har fået lov at køre med topfart.

Men husk, når du sammenligner - at den grønne ejerafgift jo også er
usædvanlig lav, sammenlignet med f.eks. VW Fox, Yaris osv.

Så hvis man kan leve med at der er meget meget lidt bagageplads, men
fin plads til 4 voksne og nem at komme ind og ud (5-dørs) så synes jeg
bestemt den er pengene værd.



Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Klaus D. Mikkelsen (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-06-06 08:40

Nicolai Lang skriver:
>
> Men husk, når du sammenligner - at den grønne ejerafgift jo også er
> usædvanlig lav, sammenlignet med f.eks. VW Fox, Yaris osv.

Det tro da helvede, når de "lyver" om tallene...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Claus & Lene, Ålborg (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 05-06-06 08:52


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4483DFBC.DB2FA9E4@du.kan.finde.den...
> Nicolai Lang skriver:
>>
>> Men husk, når du sammenligner - at den grønne ejerafgift jo også er
>> usædvanlig lav, sammenlignet med f.eks. VW Fox, Yaris osv.
>
> Det tro da helvede, når de "lyver" om tallene...
>

Men til gengæld holder gearkassen

> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
> Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

/Claus



Klaus D. Mikkelsen (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-06-06 09:52

"Claus & Lene, Ålborg" skriver:
>
> Men til gengæld holder gearkassen

Gør de da ikke det i en Yaris eller Fox ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Claus & Lene, Ålborg (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 05-06-06 10:20


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4483F098.AD1E699@du.kan.finde.den...
> "Claus & Lene, Ålborg" skriver:
>>
>> Men til gengæld holder gearkassen
>
> Gør de da ikke det i en Yaris eller Fox ?
>
Jo, det var min fejl - sad lige med en lupo i tankerne, sorry


/Claus



Per Henneberg Kriste~ (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 05-06-06 12:18

Claus & Lene, Ålborg wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4483F098.AD1E699@du.kan.finde.den...
>> "Claus & Lene, Ålborg" skriver:
>>>
>>> Men til gengæld holder gearkassen
>>
>> Gør de da ikke det i en Yaris eller Fox ?

> Jo, det var min fejl - sad lige med en lupo i tankerne, sorry

Er det kun de første modeller der er problemer med gearkassen, eller er det
også de sidste i modelserien?


>
>
> /Claus



Claus & Lene, Ålborg (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 05-06-06 12:57


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:448412f1$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Claus & Lene, Ålborg wrote:
>> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
>> meddelelse news:4483F098.AD1E699@du.kan.finde.den...
>>> "Claus & Lene, Ålborg" skriver:
>>>>
>>>> Men til gengæld holder gearkassen
>>>
>>> Gør de da ikke det i en Yaris eller Fox ?
>
>> Jo, det var min fejl - sad lige med en lupo i tankerne, sorry
>
> Er det kun de første modeller der er problemer med gearkassen, eller er
> det også de sidste i modelserien?
>
>
>>
>>
>> /Claus
>
Så vidt jeg er orienteret så er det alle årgangene som har problemet - selv
VW-forhandlerne vil dårlig have dem, med mindre du har købt den af dem (og
JA det siger de faktisk)

/Claus



Klaus D. Mikkelsen (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-06-06 21:28

"Claus & Lene, Ålborg" skriver:
>
> Jo, det var min fejl - sad lige med en lupo i tankerne, sorry

Nåååh, bakgearskontakten....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Claus & Lene, Ålborg (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 05-06-06 21:50


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:448493E2.A34F3F8F@du.kan.finde.den...
> "Claus & Lene, Ålborg" skriver:
>>
>> Jo, det var min fejl - sad lige med en lupo i tankerne, sorry
>
> Nåååh, bakgearskontakten....

Ja, bl.a. - men prøv du at spørge din egen VW pusher om han vil have sådan
en ind


/Claus

>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
> Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html



Klaus D. Mikkelsen (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-06-06 21:58

"Claus & Lene, Ålborg" skriver:
>
> Ja, bl.a. - men prøv du at spørge din egen VW pusher om han vil have sådan
> en ind

De referencer jeg har med 3L kørere har aldrig haft "kasseproblemer".
Min VW pusher tager hvad som helst tilbage, selv en 8 år gammel Golf III
uden undervognsbehandling, så det er nok ikke en god reference.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Claus & Lene, Ålborg (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 06-06-06 06:56


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44849AF3.21D6AFBF@du.kan.finde.den...
> "Claus & Lene, Ålborg" skriver:
>>
>> Ja, bl.a. - men prøv du at spørge din egen VW pusher om han vil have
>> sådan
>> en ind
>
> De referencer jeg har med 3L kørere har aldrig haft "kasseproblemer".
> Min VW pusher tager hvad som helst tilbage, selv en 8 år gammel Golf III
> uden undervognsbehandling, så det er nok ikke en god reference.

Prøv du nu at høre ham alligevel, en gammel G3 er en helt anden vare end en
Lupo


/Claus


>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
> Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html



Thomas Landberg (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 05-06-06 16:18

>> Men til gengæld holder gearkassen
>
> Gør de da ikke det i en Yaris eller Fox ?

Det er muligt at gearkassen holder i en Fox (aner ikke om der skulle være
problemer med den), men omvendt tror jeg ikke en Fox er bare 1 % bedre end
de andre biler i klassen. Den sælges på at det er en VW og hvis man pillede
VW-skiltet af den og monterede et Hyundai-skilt ville den ikke sælge
halvdelen af det antal den gør. Når man kan få en Swift til samme pris som
en Fox kan jeg på ingen måde se hvad der skulle tale for en Fox.


MVH

Thomas Landberg



Per Henneberg Kriste~ (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 05-06-06 18:50

Thomas Landberg wrote:

> Når man kan få
> en Swift til samme pris som en Fox kan jeg på ingen måde se hvad der
> skulle tale for en Fox.

Omvendt ville jeg så sige det omvendte - når man kan få en Fox til samme
pris som en Swift, kan jeg på ingen måde se hvad der skulle tale for en
Swift.

--
Per, Esbjerg



Brian (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-06-06 18:54

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Omvendt ville jeg så sige det omvendte - når man kan få en Fox til
> samme pris som en Swift, kan jeg på ingen måde se hvad der skulle
> tale for en Swift.

Har du prøvet begge biler ?

Det tænkte jeg nok...

/Brian



Per Henneberg Kriste~ (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 05-06-06 20:06

Brian wrote:
> Per Henneberg Kristensen wrote:
>
>> Omvendt ville jeg så sige det omvendte - når man kan få en Fox til
>> samme pris som en Swift, kan jeg på ingen måde se hvad der skulle
>> tale for en Swift.

> Har du prøvet begge biler ?

> Det tænkte jeg nok...

Jeg behøver ikke at have kørt i begge. Jeg ville slet ikke skele til
Swiften, hvis jeg skulle købe biler i den størrelse.

--
Per, Esbjerg



Brian (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-06-06 20:10

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg behøver ikke at have kørt i begge. Jeg ville slet ikke skele til
> Swiften, hvis jeg skulle købe biler i den størrelse.

Det er jeg klar over - der står jo ikke andet end VW i knolden på dig

/Brian



Per Henneberg Kriste~ (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 06-06-06 08:26

Brian wrote:
> Per Henneberg Kristensen wrote:
>
>> Jeg behøver ikke at have kørt i begge. Jeg ville slet ikke skele til
>> Swiften, hvis jeg skulle købe biler i den størrelse.

> Det er jeg klar over - der står jo ikke andet end VW i knolden på dig

Jo, det gør der faktisk.

Det meste af tiden står der faktisk Golf :D

--
Per, Esbjerg



Brian (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-06-06 15:44

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Brian wrote:

>> Det er jeg klar over - der står jo ikke andet end VW i knolden på dig
>
> Jo, det gør der faktisk.
>
> Det meste af tiden står der faktisk Golf :D

Og der lugter af diesel ?

/Brian



Nicolai Lang (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai Lang


Dato : 05-06-06 10:45

On Mon, 05 Jun 2006 09:39:40 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Det tro da helvede, når de "lyver" om tallene...

Jeg må snart tage mig sammen, og så prøve med en tankfuld:

Overholde hastighedsgrænserne
Begrænset accelleration
Hurtig skift af gear
Springe lige gear over ;)

Nogen flere?


Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Armand (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-06 12:20

Nicolai Lang skrev:
> On Mon, 05 Jun 2006 09:39:40 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>
>> Det tro da helvede, når de "lyver" om tallene...
>
> Jeg må snart tage mig sammen, og så prøve med en tankfuld:
>
> Overholde hastighedsgrænserne
> Begrænset accelleration
> Hurtig skift af gear
> Springe lige gear over ;)
>
De to sidstnævnte er modstridende: Hvis du skifter tidligt nok, vil den
ikke kunne slæbe sig videre hvis du springer et gear over

Det med hastighedsgrænserne er tilsyneladende en større faktor end man
umiddelbart vil indrømme: En tidligere kollega fik to hurtige klip
allerede i september sidste år og da han efterfølgende begyndte at holde
sig manisk til fartgrænserne steg hans brændstoføkonomi med 33%

--
Armand.
--
Armand.

Nicolai Lang (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai Lang


Dato : 05-06-06 15:27

On Mon, 05 Jun 2006 13:20:06 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>> Hurtig skift af gear
>> Springe lige gear over ;)
>>
>De to sidstnævnte er modstridende: Hvis du skifter tidligt nok, vil den
>ikke kunne slæbe sig videre hvis du springer et gear over

Ja, det kan jeg godt se du har ret i. Jeg tænkte blot at jeg
nogengange er så meget oppe i omdrejninger at jeg vælger at springe et
gear over.

Jeg tror ikke det betyder noget målbart for benzinøkonomien, med
mindre man køre for lang tid i høje omdrejninger.

>Det med hastighedsgrænserne er tilsyneladende en større faktor end man
>umiddelbart vil indrømme: En tidligere kollega fik to hurtige klip
>allerede i september sidste år og da han efterfølgende begyndte at holde
>sig manisk til fartgrænserne steg hans brændstoføkonomi med 33%

Tror jeg gerne. Især hvis man ikke kører på 130 stræk.



Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Armand (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-06 16:06

Nicolai Lang skrev:
>>>>
>> De to sidstnævnte er modstridende: Hvis du skifter tidligt nok, vil den
>> ikke kunne slæbe sig videre hvis du springer et gear over
>
> Ja, det kan jeg godt se du har ret i. Jeg tænkte blot at jeg
> nogengange er så meget oppe i omdrejninger at jeg vælger at springe et
> gear over.
>
> Jeg tror ikke det betyder noget målbart for benzinøkonomien, med
> mindre man køre for lang tid i høje omdrejninger.

Jeg kan mærke et markant større ryk omkring 2200rpm; men hvis jeg
forlægger skiftepunktet derefter (=kortvarigt besøg ved dé omdrejninger)
istedet for ved ca. 1700rpm som vanligt, falder økonomien betragteligt
Omdrejningerne er altså den helt store brændstofsluger

--
Armand.
>
>> Det med hastighedsgrænserne er tilsyneladende en større faktor end man
>> umiddelbart vil indrømme: En tidligere kollega fik to hurtige klip
>> allerede i september sidste år og da han efterfølgende begyndte at holde
>> sig manisk til fartgrænserne steg hans brændstoføkonomi med 33%
>
> Tror jeg gerne. Især hvis man ikke kører på 130 stræk.
>
>
>
> Med venlig hilsen
> Nicolai
>
> --
> http://nicolai.hjorth.com

Benny Højvælde (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Benny Højvælde


Dato : 05-06-06 21:12


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:44844822$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Nicolai Lang skrev:
>>>>>
>>> De to sidstnævnte er modstridende: Hvis du skifter tidligt nok, vil den
>>> ikke kunne slæbe sig videre hvis du springer et gear over
>>
>> Ja, det kan jeg godt se du har ret i. Jeg tænkte blot at jeg
>> nogengange er så meget oppe i omdrejninger at jeg vælger at springe et
>> gear over.
>>
>> Jeg tror ikke det betyder noget målbart for benzinøkonomien, med
>> mindre man køre for lang tid i høje omdrejninger.
>
> Jeg kan mærke et markant større ryk omkring 2200rpm; men hvis jeg
> forlægger skiftepunktet derefter (=kortvarigt besøg ved dé omdrejninger)
> istedet for ved ca. 1700rpm som vanligt, falder økonomien betragteligt
> Omdrejningerne er altså den helt store brændstofsluger

Jamen det siger da sig selv.
Jeg mener ikke den lille 3 cylindret er med variabel ventilgeometi. Har den
fast geometri og er lavet med et fornuftig moment (hvis det kan måles) ved
de lave omdrejninger, vil den være fandens uøkonomisk ved de høje
omdrejninger pga. overlap/ mangelfuld fyldning mm.
Læste en gang en amerikansk artikel om variabelt geometri. Der påstod de at
de kunne rykke 25 - 35 % større moment ud af motoren ved lav omdrejningstal
med variabel geometri end uden. Her talte de om motorer der leverede
topydelsen ved +7000 rpm.

Benny



Peter Dalgaard (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 05-06-06 21:54

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> writes:

> Jamen det siger da sig selv.
> Jeg mener ikke den lille 3 cylindret er med variabel ventilgeometi. Har den
> fast geometri og er lavet med et fornuftig moment (hvis det kan måles) ved
> de lave omdrejninger, vil den være fandens uøkonomisk ved de høje
> omdrejninger pga. overlap/ mangelfuld fyldning mm.

Den hedder da vel ikke VVT for ingenting?

> Læste en gang en amerikansk artikel om variabelt geometri. Der påstod de at
> de kunne rykke 25 - 35 % større moment ud af motoren ved lav omdrejningstal
> med variabel geometri end uden. Her talte de om motorer der leverede
> topydelsen ved +7000 rpm.


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Armand (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-06 22:16


> "Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> writes:
>

>> Jeg mener ikke den lille 3 cylindret er med variabel ventilgeometi. .....
>> Læste en gang en amerikansk artikel om variabelt geometri. Der påstod de at
>> de kunne rykke 25 - 35 % større moment ud af motoren ved lav omdrejningstal
>> med variabel geometri end uden. Her talte de om motorer der leverede
>> topydelsen ved +7000 rpm.
>

Alfa Romeo's relativt primitive system på Twin Spark -motorerne gjorde
da at deres 1,6'er længe havde mere end 20 mer-Hks i forhold til resten
af markedet, så dét skal skam nok passe.

Det må også være på samme måde at Yaris 1,4 TD henter næsten 15 Hk
(=20%) mere end konkurrenterne :-/

--
Armand.

Peter Dalgaard (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 06-06-06 07:55

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> writes:

> "Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> writes:
>
> > Jamen det siger da sig selv.
> > Jeg mener ikke den lille 3 cylindret er med variabel ventilgeometi. Har den
> > fast geometri og er lavet med et fornuftig moment (hvis det kan måles) ved
> > de lave omdrejninger, vil den være fandens uøkonomisk ved de høje
> > omdrejninger pga. overlap/ mangelfuld fyldning mm.
>
> Den hedder da vel ikke VVT for ingenting?

Æhm, ups... T som i timing selvfølgelig. Mentes der virkelig geometri?


> > Læste en gang en amerikansk artikel om variabelt geometri. Der påstod de at
> > de kunne rykke 25 - 35 % større moment ud af motoren ved lav omdrejningstal
> > med variabel geometri end uden. Her talte de om motorer der leverede
> > topydelsen ved +7000 rpm.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Egon Olsen (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Egon Olsen


Dato : 05-06-06 13:23

"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> wrote in message
news:u6v782l27frnoqog8nj6ftktvkto34cr72@4ax.com...
> On Mon, 05 Jun 2006 09:39:40 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>
> >Det tro da helvede, når de "lyver" om tallene...
>
> Jeg må snart tage mig sammen, og så prøve med en tankfuld:
>
> Overholde hastighedsgrænserne
> Begrænset accelleration
> Hurtig skift af gear
> Springe lige gear over ;)
>
> Nogen flere?
>
>
> Med venlig hilsen
> Nicolai
>
> --
> http://nicolai.hjorth.com

Jeps - hold hastighedsgrænserne og skift fra 2-5gear.
13,7km/l i en PUG 406 1,8 stc blandet kørsel.



Klaus D. Mikkelsen (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-06-06 21:30

Nicolai Lang skriver:
>
> Jeg må snart tage mig sammen, og så prøve med en tankfuld:
>
> Overholde hastighedsgrænserne
> Begrænset accelleration

Et råddent æg mellem speeder og fod.

> Nogen flere?

Være forudseende i trafikken.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Nicolai Lang (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai Lang


Dato : 05-06-06 22:02

On Mon, 05 Jun 2006 22:29:40 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Være forudseende i trafikken.

Klart. Men det er vist mest en teoretisk option i trafikken ind mod
København mellem 8 og 9.

Holder man en passende afstand til den forankørende bliver man
"belønnet" med at andre blinker, dytter og skærer ind foran dig :S



Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Per Henneberg Kriste~ (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 06-06-06 08:28

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Nicolai Lang skriver:

>> Jeg må snart tage mig sammen, og så prøve med en tankfuld:

>> Overholde hastighedsgrænserne
>> Begrænset accelleration

> Et råddent æg mellem speeder og fod.

Først når du kommer i højeste gear.

Begrænset accelleration holder også kun delvis - det gælder om at komme i
højeste gear så hurtigt som muligt under observation af en ikke for "dyb"
speederstilling.

--
Per, Esbjerg



TDN (05-06-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 05-06-06 08:59


"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse
news:p3n782pl6hjtnbj6e77qtmcto8fgfe9ume@4ax.com...
>
> Du kan se mit regnskab på http://nicolai.hjorth.com/kilometer.png
>
> Jeg tror bestemt de officielle er realistiske, hvis du kører som en
> gammel mand og kører meget landevej med 90 km/t. Det gør jeg ikke :D
>
> Min kørsel er fra Græsted - Amalienborg, lige efter myldetiden. Så det
> er lidt landevej med 90-100 km/t, motorvej med lidt ~130 og en del
> ~70-100, samt bykørsel.
>
> Jeg kører raskt til (det overrasker vist engang imellem nogen at sådan
> en lille potte kan flytte sig :D).
>
> Mit resultat svinger mellem 14,65 og 17,72. De lave gange (under 16)
> er alle i forbindelse med lange motorvejsturer (Göteborg og Nyborg),
> hvor den har fået lov at køre med topfart.
>
> Med venlig hilsen
> Nicolai
>
> --
> http://nicolai.hjorth.com

Hmm.. jeg har ca. det samme kørselsmønster og ligger på ca. 15 km/l i snit
en Toyota Carina E 1.6. Med 130 km/t ligger den på 14 km/l. Jeg synes ikke
jeg kører bedstefar kørsel.

Jeg er ikke imponeret over økonomien i de små biler, i den virkelige verden
er det svært at holde det de lover åbentbart.

Mvh
Thomas



Kasper Hansen [8270] (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 05-06-06 09:33

> Jeg er ikke imponeret over økonomien i de små biler, i den virkelige
> verden er det svært at holde det de lover åbentbart.

Jeg tror det bunder ud i at de små motorer ikke rigtigt egner sig til
motorvejskørsel. De kommer simpelthen for højt op i omdrejninger ved 130
km/t. En 1,6'er er til gengæld nok knap så økonomisk ved bykørsel. Det
gælder om at vurdere hvad man har behov for. Jeg kunne forestille mig at
107/Aygo/C1 oftest bliver købt af gamle mennesker, eller som nr. 2 bil, hvor
der oftest bliver kørt by- eller landevejskørsel.

/Kasper Hansen



TDN (05-06-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 05-06-06 09:48


"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse
news:4483ec9a$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Jeg er ikke imponeret over økonomien i de små biler, i den virkelige
>> verden er det svært at holde det de lover åbentbart.
>
> Jeg tror det bunder ud i at de små motorer ikke rigtigt egner sig til
> motorvejskørsel. De kommer simpelthen for højt op i omdrejninger ved 130
> km/t. En 1,6'er er til gengæld nok knap så økonomisk ved bykørsel. Det
> gælder om at vurdere hvad man har behov for. Jeg kunne forestille mig at
> 107/Aygo/C1 oftest bliver købt af gamle mennesker, eller som nr. 2 bil,
> hvor der oftest bliver kørt by- eller landevejskørsel.
>
> /Kasper Hansen
>

Det er rigtigt at den "store" 1.6 kommer til kort ved ren bykørsel. Der vil
de små være meget mere økonomiske.

Men mange køber dem vel for at pendle. Hvis de med det samme kørselsmønster
kun kan vride 1-1½ km/l mere ud af de små biler iforhold til mig, så betaler
jeg gladeligt merprisen i benzin for at få meget mere plads og en uanstrengt
kørsel på motorvej, hvor de små snurrer med en masse omdrejninger.

Jeg har tidligere kørt i en Jetta 1.3 med 55 hk. og den skulle altså have
noget havre for at følge med trafikken og der var intet kraftoverskud til
overhalinger m.v., så er benzinøkonomien dyrt købt hvis man skal køre langt
hver dag.

Mvh
Thomas



mohr (05-06-2006)
Kommentar
Fra : mohr


Dato : 05-06-06 10:38

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4483e436$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

> Hmm.. jeg har ca. det samme kørselsmønster og ligger på ca. 15 km/l i snit
> en Toyota Carina E 1.6. Med 130 km/t ligger den på 14 km/l. Jeg synes ikke
> jeg kører bedstefar kørsel.

15 Km/L er godt nok imponerende for den bil. Det er mere end min svigerfar
kan presse sin op på - og han kører *ekstrem* blødhat kørsel.

\Morten



TDN (05-06-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 05-06-06 11:22


"mohr" <mohr.fjern-dette..@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1USgg.29$fU.19@news.get2net.dk...
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4483e436$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Hmm.. jeg har ca. det samme kørselsmønster og ligger på ca. 15 km/l i
>> snit en Toyota Carina E 1.6. Med 130 km/t ligger den på 14 km/l. Jeg
>> synes ikke jeg kører bedstefar kørsel.
>
> 15 Km/L er godt nok imponerende for den bil. Det er mere end min svigerfar
> kan presse sin op på - og han kører *ekstrem* blødhat kørsel.
>
> \Morten
>
>

Ja, jeg er også imponeret. Det er målt med triptæller og fyldt tanken så den
"knækker" sig det samme antal gange. Den gamle ejer pendlede fra Århus til
Ålborg med ca. 130 km/t og kørte med et snit på 14 km/l.
Den er opgivet til 14,2 km/l, så hvorfor skulle det ikke være muligt at
komme op på 15 km/l. når der ikke er meget bykørsel. Den dårligste tankfuld
var fra i vinters med kulde og meget bykørsel, det gav 13,8 km/l.

Mvh
Thomas



Rasmus (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 05-06-06 16:47

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message
news:4483e436$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse
> news:p3n782pl6hjtnbj6e77qtmcto8fgfe9ume@4ax.com...
>>
>> Du kan se mit regnskab på http://nicolai.hjorth.com/kilometer.png
>>
>> Jeg tror bestemt de officielle er realistiske, hvis du kører som en
>> gammel mand og kører meget landevej med 90 km/t. Det gør jeg ikke :D
>>
>> Min kørsel er fra Græsted - Amalienborg, lige efter myldetiden. Så det
>> er lidt landevej med 90-100 km/t, motorvej med lidt ~130 og en del
>> ~70-100, samt bykørsel.
>>
>> Jeg kører raskt til (det overrasker vist engang imellem nogen at sådan
>> en lille potte kan flytte sig :D).
>>
>> Mit resultat svinger mellem 14,65 og 17,72. De lave gange (under 16)
>> er alle i forbindelse med lange motorvejsturer (Göteborg og Nyborg),
>> hvor den har fået lov at køre med topfart.
>>
>> Med venlig hilsen
>> Nicolai
>>
>> --
>> http://nicolai.hjorth.com
>
> Hmm.. jeg har ca. det samme kørselsmønster og ligger på ca. 15 km/l i snit
> en Toyota Carina E 1.6. Med 130 km/t ligger den på 14 km/l. Jeg synes ikke
> jeg kører bedstefar kørsel.
>
> Jeg er ikke imponeret over økonomien i de små biler, i den virkelige
> verden er det svært at holde det de lover åbentbart.

Grunden til Nicolais dårlige tal på hans C1 er formodentligt hans
kørestil.....
C1/Aygo/107 er så død at man automatisk træder pedalen i bund i håb om at
bilen øger farten.

Iøvrigt ligger min mors Aygo på ca. 20-21 km/L

/Rasmus



Nicolai Lang (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai Lang


Dato : 05-06-06 17:06

On Mon, 5 Jun 2006 17:46:38 +0200, "Rasmus"
<SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

>Grunden til Nicolais dårlige tal på hans C1 er formodentligt hans
>kørestil.....

Som jeg skrev - det er jeg sikker på det gør.

>Iøvrigt ligger min mors Aygo på ca. 20-21 km/L

Hvor kører hun henne? Hvor meget motorvej kører hun? Hvor meget over
110 km/t ?



Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Armand (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-06 11:51

Lazy skrev:
> >
> Jeg vil gerne hører om de officielle 21,7km/l er realistiske.
>

Tjaeh :-/
Hvor lang tid har de været på markedet? Og hvor realistiske tal kan man
forvente af nye ejere??
De første to måneder jeg havde HDi'en kørte den over 21 km/l; men
sidenhen har forbruget rettet sig til omkring 18 km/l, som også er gnsn.
qua relativt mange ture til Tyskland med læs på trailer!
Når det ikke bliver til mere er det fordi det i kr/km li'godt er det
halve beløb fa hvad min tidligere 405 1,9 kostede!

Så spørgsmålet er snarere om DU gider anstrenge dig i det daglige for at
presse den op i nærheden af det opgivne tal :-|

--
Armand.

Martin Kirk (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Martin Kirk


Dato : 05-06-06 21:21

Hej Lazy

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4483a7cf$0$27534$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg vil gerne hører om de officielle 21,7km/l er realistiske.

Jeg har tanket min 107 i dag det blev 19,8 km/l

--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk



Lazy (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Lazy


Dato : 06-06-06 16:19


"Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:44849214$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Lazy
>
> "Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4483a7cf$0$27534$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg vil gerne hører om de officielle 21,7km/l er realistiske.
>
> Jeg har tanket min 107 i dag det blev 19,8 km/l
>
¨Det var netop den præstation i min C1 der fik mig til at starte tråden, jeg
var skuffet over 19,8 km/l, har aldrig tidligere været under 20 km/l
Har kørt 8000km , har altid ligget på fra 20,2 til 21,5, dog en enkelt gang
23,4

Tak for de mange svar.

MVH

Lazy



Armand (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-06-06 22:27

Lazy skrev:
> "Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:44849214$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej Lazy
>>
>> "Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4483a7cf$0$27534$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Jeg vil gerne hører om de officielle 21,7km/l er realistiske.
>> Jeg har tanket min 107 i dag det blev 19,8 km/l
>>
> ¨Det var netop den præstation i min C1 der fik mig til at starte tråden, jeg
> var skuffet over 19,8 km/l, har aldrig tidligere været under 20 km/l
> Har kørt 8000km , har altid ligget på fra 20,2 til 21,5, dog en enkelt gang
> 23,4
>
8000?
Det er sjovest at økonomisere i starten, hvorefter der hurtigt kan gå
hverdag i sagen!
Det tog mig kun fem uger at falde under de tidlige 21km/l á: 19,5 - Som
jeg stadig får den op på når det går godt!

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste