Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
PC-problemer.
Fra : Leif Christensen

Dato : 04-06-06 23:48

Jeg har fået et problem med min PC. Når jeg starter op (efter at strømmen
har været slukket) kommer Windows xp godt nok op på skærmen, men i ca. 2 ud
af 3 tilfælde når jeg er begyndt at bruge PCen fryser cursoren og der er kun
den løsning at slukke PCen (med resetknappen) og starte op igen. Så er der
normalt ikke flere problemer. Nogle gange lavet PCen selv genstart i stedet
for at fryse fast. Jeg har formateret PCen men det hjalp ikke. Der er lagt
den skærmdriver ind som fulgte med skærmkortet som er et NVIDIA GeForce4 MX
440.
Jeg har så prøvet at opdatere driveren på Internettet med det resultat at
den så ikke fryser mere, men i stedet blinker skærmen en del når billedet
opdateres. Det er ikke til at holde ud at se på. Så, i øjeblikket ved jeg
ikke rigtig hvad jeg foretrækker. Er der blandt læserne som har en ide til
en løsning på problemet.

De bedste hilsener, Leif.

Fra : Hagar

Dato : 05-06-06 00:40

"Leif Christensen" <oz8gw@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke rigtig hvad jeg foretrækker. Er der blandt læserne som har en ide til

Kunne man forestille sig at blæseren på grafikkortet stod stille ? Hvis den
gør, så er problemet varmen fra GPU'en.

Hagar

Fra : Leif Christensen

Dato : 05-06-06 08:34

Hej Hagar.
Tak for svaret. Det med blæseren har jeg ikke undersøgt, men så vidt jeg kan
se er det er vel ikke det da problemet viser sig i starten når den er kold.
De bedste hilsener, Leif.

Fra : Nicolai

Dato : 05-06-06 09:09

"Leif Christensen" <oz8gw@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> kan se er det er vel ikke det da problemet viser sig i starten når den er

Hey, tror du ikke bare du skal indstille skærmfrekvensen, sætte den op igen?
Når du installerer nye driver, så mener jeg at frekvensen sættes ned og det
giver jo det som du siger, med at det ikke er til at holde ud at se på.

Nicolai