frugt træ rende
Fra : peter_dinesen@hotmai~

Dato : 04-06-06 21:24

Har plantet nogle "standard" frugtræer i græsplænen - er dog i tvivl
om hvor stor en diameter jord areal træet skal have i mod det "slemme"
græs ?

Mvh
Peter D

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-06-06 22:17

>Har plantet nogle "standard" frugtræer i græsplænen - er dog i tvivl
>om hvor stor en diameter jord areal træet skal have i mod det "slemme"
>græs ?

30-40 cm fra stammen. Du kan fylde med flis, så slipper du for det værste
med at luge.

Mvh Maria

Fra : Svend & Anna

Dato : 02-06-06 16:19

> 30-40 cm fra stammen. Du kan fylde med flis, så slipper du for det værste
> med at luge.
>
> Mvh Maria

Hvorfor er det, at man skal fjerne græsset rundt om stammen? Pga.
svampevækst eller er der en gødningsmæsig grund?
Mvh. Anna

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-06-06 16:03

> Hvorfor er det, at man skal fjerne græsset rundt om stammen? Pga.
> svampevækst eller er der en gødningsmæsig grund?

Gødningsmæssigt og vandmæssigt. Det er vigtigt at træer kommer godt fra
start, så de hurtigt bliver store med stærke rødder, og det kommer bedst ,
hvis de ikke skal konkurrere med f.eks. græs. Senere (efter 3-4 år) kan man
sagtens lade græsset gro ind over igen, eller sætter blomster.

Mvh Maria

Fra : Pilen

Dato : 04-06-06 22:57

Jeg plejer at lave en cirkel på ca 50 cm fra stammen og ud til græskanten .
Meningen med at lave sådan en cirkel uden græs er at give træet de bedste
betingelser i de første år efter plantning .
Hvis man lader græsset gro
tæt til stammen lige efter nyplantning så tager græsset al næring og vand
fra træet , som derfor meget ofte vil gro dårligt og være mere modtageligt
for sygdomme .
Jeg har flere frugttræer i plænen som er over ti år gamle , men jeg har
bibeholdt den bare cirkel rundt om dem , jeg fylder kompost på om foråret og
planter sommerblomster under træerne om sommeren , det ser rigtig godt ud ,
især flittiglise trives fint i skyggen fra træet .
pilen

Fra : Pilen

Dato : 04-06-06 22:57

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda