ukrudt eller staude eller ??
Fra : peter_dinesen@hotmai~

Dato : 04-06-06 21:22

Hej

Jeg har en "plante", som jeg er i tvivl om hvorvidt det er en staude
eller decideret ukrudsplante - I plejer at være så hurtigt til at
svare - se billede i dk.binaer

Mvh
Peter D

PS: kommentaren om "lad den gro og se hvad det bliver til" vil jeg ikke
høre om - er det ukrudt skal det væk med det samme

Fra : Pilen

Dato : 04-06-06 23:02

Det er en tidsel , fjern den med det samme .
pilen

Fra : Pilen

Dato : 04-06-06 23:02

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-06-06 12:20

peter_dinesen@hotmail.com wrote:
> PS: kommentaren om "lad den gro og se hvad det bliver til" vil
> jeg
> ikke høre om - er det ukrudt skal det væk med det samme

Så må vi jo lige have defineret forskellen

F.x. Bjørneklo, som de fleste vil kalde ukrudt er indført til
landet som en haveplante.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : peter_dinesen@hotmai~

Dato : 05-06-06 13:23

Jan Vestergaard skrev:

> Så må vi jo lige have defineret forskellen
>
> F.x. Bjørneklo, som de fleste vil kalde ukrudt er indført til
> [...]

Ja- man vidste ikke bedre - anyway - er det noget som spreder sig
hurtigt og "dræber" alt andet vil jeg definere det som ukrudt (a la
bjørneklo) ) (giftig)

Da vi overtog huset havde de "gl" ejere sådan nogle tidsel lignende
staude (mandstro) , sp kand et være sådan en eller er det en TIDSEL

Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-06-06 14:58

> [...]
> sig
> hurtigt og "dræber" alt andet vil jeg definere det som ukrudt

Vi såede for nogle år siden akelejer og morgenfruer - første år
stod de pænt, hvor vi havde sået dem - året efter kom de over
hele haven ;-(

Så første år var det haveplanter - derefter var/er det ukrudt -
de kommer stadig.- de fleste bliver hevet op som ukrudt - men
nogle stykker får hver år lov til at blive - de er jo meget
pæne - bare der ikke er for mange

Men jeg tror nok, at alle forstår det samme som "ukrudt"

> Da vi overtog huset havde de "gl" ejere sådan nogle tidsel
> lignende
> staude (mandstro) , sp kand et være sådan en eller er det en
> TIDSEL

Det kan det vel godt være - der findes flere tidsel-lignende
haveplanter - men hvis den står, hvor den ikke skal være - så er
det ukrudt - hvis den står, hvor den skal være, så er det en
haveplante

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-06-06 16:29

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse news

> Det kan det vel godt være - der findes flere tidsel-lignende haveplanter -
> men hvis den står, hvor den ikke skal være - så er det ukrudt - hvis den
> står, hvor den skal være, så er det en haveplante

Nemlig - ukrudt er planter, der vokser på de forkerte steder.

Hilsen Inger