Utæt vinge- Hvad nu?
Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 04-06-06 20:48

Hej NG!
Jeg har tidligere haft stor succes med at stille spørgsmål herinde, så nu
prøver jeg igen...
Jeg har lige opdaget at der er en lille flænge i min blære på min Dive Rite
Rec Wing. Hullet er ca 2 mm langt og sidder midt på en plan flade (heldigvis
ikke i samlingen). Det ser ud som om den er blevet klemt på en eller anden
måde.
Mit spørgsmål er nu hvad der er den bedste måde at lappe min vinge?
Skal jeg bruge noget to-komponent neoprenlim og et stykke gummi, En
cykkellap, aquasure, eller noget helt fjerde?
Håbe I kan hjælpe mig med lidt vejledning.

Mvh
MNM

Fra : Henrik Manley

Dato : 04-06-06 20:52

> Skal jeg bruge noget to-komponent neoprenlim og et stykke gummi, En
> cykkellap, aquasure, eller noget helt fjerde?

To-komponent kontaktlim og en lap af samme materiale som vesten er lavet af.
Neopren lim bruger man kun til neopren.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 04-06-06 21:08

Hej Henrik!
Jeg kom lige til at læse lidt nærmere på etiketten min "neopren" lim. Det
hedder "PU 2225 Kontaktlim", så det burde vel være godt nok? Så skal jeg
bare finde ud af hvordan jeg kan skaffe noget vest-materiale.
Mvh
Morten Mandrupsen

Fra : Henrik Manley

Dato : 04-06-06 22:49

> hedder "PU 2225 Kontaktlim", så det burde vel være godt nok? Så skal jeg
> bare finde ud af hvordan jeg kan skaffe noget vest-materiale.

Det er fint, der følger nogle gange lapper med til trilaminat tørdragte som
man kan bruge.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 17:42

Morten Mandrupsen wrote:
> [...]
> cykkellap, aquasure, eller noget helt fjerde?
> Håbe I kan hjælpe mig med lidt vejledning.

en fra klubben har bare lagt en ordenlig klat AquaSure, og det har holdt
fint, nu er det 2 år siden, der gik hul og den er stadig tæt.

mvh Morten

Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 17-06-06 09:56

To-komponent lim og cykellapper. Det holder tæt og falder ikke af når der
dykkes med vingen.
Tak for de gode råd.
Mvh
Morten Mandrupsen