Fyldning af tank på den lokale brandstatio~
Fra : Henrik

Dato : 04-06-06 20:18

Hejsa
Har gået og spekuleret på, om det rent praktisk kunne lade sig gør, at få
fyldt sin tank på den lokal brandstation (om de vil gøre det er en helt
anden snak.)
Er der nogle der har noget erfaring med dette?

Henrik

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 04-06-06 22:31

Henrik wrote:
> [...]
> anden snak.)
> Er der nogle der har noget erfaring med dette?

Jeps, har prøvet det i Nakskov. No problem.

Men var det ikke mere nærliggende at ringe til den lokale brandstation
og spørge, end at spørge her i gruppen.

Jens Olsen

Fra : Henrik

Dato : 05-06-06 07:19

jo, det kunne godt være

Men, som jeg husker det fra min tid som røgdykker, bruger de ikke "bøjle"
når de fylder, de bruger "gevind".

Findes der en adapter som jeg kan skrue på min flaske, da den er til bøjle?

Henrik

Fra : Conrad Bechmann

Dato : 05-06-06 09:09

Hej Henrik!

Får næsten altid fyldt flasker, på den lokale brandstation.
Røgdykker udstyret er som regel fra Drager, med iso kobling, så
du skal bruge en ISO til Bøjle adaptor. De første par gange lånte jeg mig
frem.
Men efter 6-8 fyldninger, havde de købt en, til stationen.

V.H. Conrad

Fra : Henning

Dato : 05-06-06 17:12

On Mon, 5 Jun 2006 08:18:30 +0200, "Henrik" <ha@danlamp.dk> wrote:

> [...]
>når de fylder, de bruger "gevind".
>
>Findes der en adapter som jeg kan skrue på min flaske, da den er til bøjle?

Skru indsatsen ud i stedet? Så har du en flaske med gevind.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 05-06-06 09:10

Henrik wrote:
> [...]
> når de fylder, de bruger "gevind".
>
> Findes der en adapter som jeg kan skrue på min flaske, da den er til bøjle?

Jeps, der findes adapter begge veje.

Jens Olsen

Fra : Henrik

Dato : 05-06-06 16:22

Tak for svarende.

Lige et lille et til sidst, hvor kan jeg købe en sådanne adapter, og hvad
koster den?

Henrik

Fra : Conrad Bechmann

Dato : 05-06-06 17:08

Mener at den kan fåes, for godt 200,-. Hos fx. aquasyd, eller andre.
Den er rimelig almindelig :c)