/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Fotobasen.dk - hvad sker der ?
Fra : CS


Dato : 23-03-06 12:27

Nogen der ved om fotobasen.dk er lukket ?

Der er ingen DNS´er hjemme i alle fald



 
 
Lars Troels (23-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Troels


Dato : 23-03-06 13:12


"CS" <bluenote@h.eaven.dk> skrev i en meddelelse
news:442285fc$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Nogen der ved om fotobasen.dk er lukket ?
>
> Der er ingen DNS´er hjemme i alle fald
Det kan også være lige gyldigt. Den mistede sin værdi for længe siden.

Lars T.
www.larstroels.dk



Ukendt (23-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-03-06 23:09


"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4422907a$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "CS" <bluenote@h.eaven.dk> skrev i en meddelelse
> news:442285fc$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Nogen der ved om fotobasen.dk er lukket ?
>>
>> Der er ingen DNS´er hjemme i alle fald
> Det kan også være lige gyldigt. Den mistede sin værdi for længe siden.

- der var da vist lige een der var sur der, hva´ !!!



Lars Troels (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Troels


Dato : 24-03-06 09:17

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse
news:44231c91$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>

>>> Der er ingen DNS´er hjemme i alle fald
>> Det kan også være lige gyldigt. Den mistede sin værdi for længe siden.
>
> - der var da vist lige een der var sur der, hva´ !!!
Næe Palle. Sur er jeg da bestemt ikke. At jeg har en holdning, og har gjort
den gældende, har ikke noget at gøre med at være sur.

At alle kritiksider med et bedømmelsessystem efterhånden går over i 'self
destruction mode' når først der går inflation i bedømmelserne er jo en
kendsgerning. Ikke bare noget der vedrører Fotobasen. Her har det bare været
meget udtalt....Altså skiftet fra seriøsitet til det absolut modsatte.

Med glad og positiv hilsen.

Lars T.
www.larstroels.dk




Lars Troels (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Troels


Dato : 24-03-06 09:17


"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse
news:44231c91$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse
news:44231c91$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>

>>> Der er ingen DNS´er hjemme i alle fald
>> Det kan også være lige gyldigt. Den mistede sin værdi for længe siden.
>
> - der var da vist lige een der var sur der, hva´ !!!
Næe Palle. Sur er jeg da bestemt ikke. At jeg har en holdning, og har gjort
den gældende, har ikke noget at gøre med at være sur.

At alle kritiksider med et bedømmelsessystem efterhånden går over i 'self
destruction mode' når først der går inflation i bedømmelserne er jo en
kendsgerning. Ikke bare noget der vedrører Fotobasen. Her har det bare været
meget udtalt....Altså skiftet fra seriøsitet til det absolut modsatte.

Med glad og positiv hilsen.

Lars T.
www.larstroels.dk




Klaus Madsen (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus Madsen


Dato : 24-03-06 00:57


"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote in message
news:4422907a$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "CS" <bluenote@h.eaven.dk> skrev i en meddelelse
> news:442285fc$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Nogen der ved om fotobasen.dk er lukket ?
>>
>> Der er ingen DNS´er hjemme i alle fald
> Det kan også være lige gyldigt. Den mistede sin værdi for længe siden.
>
> Lars T.
> www.larstroels.dk

Hvad mener du med det Lars???

Du har jo forøvrigt været derinde i dag

\Klaus



Lars Troels (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Troels


Dato : 24-03-06 09:34


"Klaus Madsen" <info@fjerndettegrafreaks.dk> skrev i en meddelelse
news:442335e6$0$11171$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Det kan også være lige gyldigt. Den mistede sin værdi for længe siden.
>>
>> Lars T.
>> www.larstroels.dk
>
> Hvad mener du med det Lars???
>
> Du har jo forøvrigt været derinde i dag
>

Som en af de ansvarlige ledere af fotobasen.dk ved du jo ganske glimrende
hvad jeg mener. Jeg har gjort min holdning gældende på rette sted, indtil
jeg gav op.

Jeg vil ikke til at åbne en dialog om jeres problemer her. Men blot ønske
jer god fornøjelse. I har jo valgt strategi og er helt afklarede med hvilken
vej i vil fortsætte ned af.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk



Niels Riis Ebbesen (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 24-03-06 16:00


Lars Troels wrote:

> Jeg vil ikke til at åbne en dialog om jeres problemer her. Men blot ønske
> jer god fornøjelse. I har jo valgt strategi og er helt afklarede med hvilken
> vej i vil fortsætte ned af.



Der er vel højst er et par hundrede danske amatørfotografer, som er så
dygtige, at de kan lave gode se-værdige billeder, som hæver sig op over
at være knipserier.

Så derfor har vi 4-5 danske foto-ratingsites, hvor i tusindvis af
talentløse knipsere udstiller deres registreringer, og får tiden til at
gå med at klappe hinanden på skulderen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


John Sahl (24-03-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 24-03-06 16:10

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Der er vel højst er et par hundrede danske amatørfotografer, som er så
> dygtige, at de kan lave gode se-værdige billeder, som hæver sig op
> over at være knipserier.
>
> Så derfor har vi 4-5 danske foto-ratingsites, hvor i tusindvis af
> talentløse knipsere udstiller deres registreringer, og får tiden til
> at gå med at klappe hinanden på skulderen...

Ja, hvorfor kan folk ikke bare samle deres skrammel på deres egne
hjemmesider, som nogen andre gør

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Niels Riis Ebbesen (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 24-03-06 17:43


John Sahl wrote:

> Ja, hvorfor kan folk ikke bare samle deres skrammel på deres egne
> hjemmesider, som nogen andre gør


Hmm... alle skal da være vekommen til at lægge deres knipserier til
offentlig beskuelse og bedømmelse på foto-ratingsites, men filmen knækker
fordi de talentløse knipsere udgør det store flertal, som derfor kan
sætte dagsordnen.

Det resulterer i, at ethvert knipseri udløser ros og skulderklap, og hvis
nogen skulle ha' den frækhed, at de mener noget andet og gi'r reel kritik
til knipserierne, så går alle knipserne i selvsving.

Og det medfører, at dem der skriver reel kritik selv stopper eller
fortrækker fra ratingsitet, og så har pøbelvældet og den laveste
fællesnævner endnu en gang sejret...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


HKJ (24-03-2006)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 24-03-06 17:55

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Det resulterer i, at ethvert knipseri udløser ros og skulderklap, og
> hvis nogen skulle ha' den frækhed, at de mener noget andet og gi'r reel
> kritik til knipserierne, så går alle knipserne i selvsving.

Jeg forstår udemærket hvis noget går i selvsving over din måde at give
kritik på. Du har mange gange bevist, at du ikke ønsker at give
konstruktiv kritik, på de billeder, du opfatter som knipserier.

Ukendt (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-03-06 19:15

On Fri, 24 Mar 2006 17:54:48 +0100, HKJ <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

>Jeg forstår udemærket hvis noget går i selvsving over din måde at give
>kritik på. Du har mange gange bevist, at du ikke ønsker at give
>konstruktiv kritik, på de billeder, du opfatter som knipserier.

Niels har aldrig været på Foto-basen, men han er blevet smidt ud fra
FotiKritik.
Ikke for at sige sin mening, men derimod for at håne og nedgøre andre
mennesker og deres billeder på en måde der ikke var foreneligt med
hvad man kan kalde en anstændig omgangstone, hverken på en
fotokritikside, eller i almindelighed.

/Alex

HKJ (24-03-2006)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 24-03-06 19:20

Alex Linaa wrote:
> On Fri, 24 Mar 2006 17:54:48 +0100, HKJ <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:
>
>> Jeg forstår udemærket hvis noget går i selvsving over din måde at give
>> kritik på. Du har mange gange bevist, at du ikke ønsker at give
>> konstruktiv kritik, på de billeder, du opfatter som knipserier.
>
> Niels har aldrig været på Foto-basen, men han er blevet smidt ud fra
> FotiKritik.
> Ikke for at sige sin mening, men derimod for at håne og nedgøre andre
> mennesker og deres billeder på en måde der ikke var foreneligt med
> hvad man kan kalde en anstændig omgangstone, hverken på en
> fotokritikside, eller i almindelighed.

Det var også det jeg regnede med, men NRE mener åbenbart at det er sådan
man giver kritik til billeder man ikke kan lide.

Ukendt (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-03-06 20:23


og hvis
> nogen skulle ha' den frækhed, at de mener noget andet og gi'r reel kritik
> til knipserierne, så går alle knipserne i selvsving.



Hej Niels.

- du tilhører sgu da eliten, hvis der skal tales om at gå i selvsving...

Måske skulle du lige selv prøve at kikke tilbage på din egen reaktion, når
undertegnede og så mange andre har givet dit foto-skrammel reel kritik.
Stort set hver gang reagerer du ved at blive dumsmart fornærmet eller ved at
stikke hoved i busken.

I øvrigt mangler du stadig at fortælle os, hvad du synes dit bedste billede
fra 2005 (se tidligere tråd)... - ind til da er du i mine øjne stadig en
tøsedreng


Hilsen Palle




Niels Riis Ebbesen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 25-03-06 22:29


Palle Johansen wrote:

> - du tilhører sgu da eliten, hvis der skal tales om at gå i selvsving...


Hmm... der er noget du har misforstået, den form for selvsving, som jeg
henviser til, er den flokmentalitet der praktiseres i dette og lignende
fora'er, af et større anal knipsere.


> Måske skulle du lige selv prøve at kikke tilbage på din egen reaktion, når
> undertegnede og så mange andre har givet dit foto-skrammel reel kritik.
> Stort set hver gang reagerer du ved at blive dumsmart fornærmet eller ved at
> stikke hoved i busken.


Du er godt nok træls at høre på, det forholder sig nemlig sådan, at jeg
ret konsekvent afholder mig fra at diskutere billedkritik, og det er
ligegyldigt om det er kritik som jeg selv har givet til andres billeder,
eller om det er kritik som andre har givet mine billeder.

Men det udelukker jo ikke, at jeg læser og forholder mig til det som
andre skriver i trådene.

Og jeg kan godt se, at det kan være frustrerende for de polemiske typer,
at de ikke kan fremprovokere en reaktion fra mig,


> I øvrigt mangler du stadig at fortælle os, hvad du synes dit bedste billede
> fra 2005 (se tidligere tråd)... - ind til da er du i mine øjne stadig en
> tøsedreng


Så kommer du til at vente meget længe, for jeg vurderer mine billeders
kvaliteter ud fra deres kommunikative anvendesmulighedder, og et billede
der er godt til et givent formål, vil være et meget dårligt billede til
andre formål...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Ukendt (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-03-06 18:44

On Sat, 25 Mar 2006 22:29:24 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Du er godt nok træls at høre på, det forholder sig nemlig sådan, at jeg
>ret konsekvent afholder mig fra at diskutere billedkritik, og det er
>ligegyldigt om det er kritik som jeg selv har givet til andres billeder,
>eller om det er kritik som andre har givet mine billeder.

Ja, det er ganske tydeligt at du ikke hverken magter eller vil
diskutere noget med substans.
Holdninger uden argumenter er og bliver øregas og varm luft, men det
må åbenbart bekomme dig ganske fint altid at lukke det ud.

>Så kommer du til at vente meget længe, for jeg vurderer mine billeders
>kvaliteter ud fra deres kommunikative anvendesmulighedder, og et billede
>der er godt til et givent formål, vil være et meget dårligt billede til
>andre formål...

Så prøv dog via et billede at kommunikere noget stemningsfuldt og
smukt, i stedet for at krybe om bag mors skørter hver gang nogen
udfordrer dig.
Mit bedste bud er at du ikke er talentfuld nok til at lave et
seværdigt billede, at du ganske godt selv ved dette, og at du derfor
snor dig som en ål i stedet for at sætte dine penge der hvor din mund
er.
Se det er kun en holdning, men den er sandheden indtil du tager dig
sammen og modbeviser den.

/Alex

Niels Riis Ebbesen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 26-03-06 21:33


Alex Linaa wrote:

> Ja, det er ganske tydeligt at du ikke hverken magter eller vil
> diskutere noget med substans.
> Holdninger uden argumenter er og bliver øregas og varm luft, men det
> må åbenbart bekomme dig ganske fint altid at lukke det ud.


Det er endnu mere tydeligt, at du ikke har fattet en hujende fis af noget
som helst, seriøs fotokritk er i høj grad en tilkendegivelse af smag og
behag, og min personlige smag er ikke til diskution, og på samme måde
respekterer jeg andres personlige smag, jeg begynder ikke at anfængte det
som andre mener om et givent billede.


> Så prøv dog via et billede at kommunikere noget stemningsfuldt og
> smukt, i stedet for at krybe om bag mors skørter hver gang nogen
> udfordrer dig.
> Mit bedste bud er at du ikke er talentfuld nok til at lave et
> seværdigt billede, at du ganske godt selv ved dette, og at du derfor
> snor dig som en ål i stedet for at sætte dine penge der hvor din mund
> er.
> Se det er kun en holdning, men den er sandheden indtil du tager dig
> sammen og modbeviser den.


Jeg kender udmærket mit eget værd som fotograf, og set herfra min stol,
så er det bedøvende ligegyldigt, hvad en knipser som dig mener om mine
billeder, du er ikke i stand til at rokke en millimeter ved mine holdninger.

Jeg kan også betro dig, at mine billeder sælger ganske godt, så hele
vejen ned til banken, kan jeg gå og more mig over sådan nogen som dig...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Ukendt (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-03-06 23:10

On Sun, 26 Mar 2006 22:33:28 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:


>Det er endnu mere tydeligt, at du ikke har fattet en hujende fis af noget
>som helst, seriøs fotokritk er i høj grad en tilkendegivelse af smag og
>behag,

Siger hvem?

>og min personlige smag er ikke til diskution,

Nej, det er jo den måde du slipper for at argumentere på

>og på samme måde
>respekterer jeg andres personlige smag, jeg begynder ikke at anfængte det
>som andre mener om et givent billede.

Hehe, nej du sviner dem bare til hvis de skulle driste sig til at mene
et eller andet om dine billeder, ikke? Kalder dem talentløse knipsere
m.v., ikke?

>Jeg kender udmærket mit eget værd som fotograf, og set herfra min stol,
>så er det bedøvende ligegyldigt, hvad en knipser som dig mener om mine
>billeder, du er ikke i stand til at rokke en millimeter ved mine holdninger.

Det er ret ligegyldigt hvad jeg mener om dine billeder, men indtil
videre er den eneste der er overbevist om dit eget værd dig selv.
Resten af gruppen, som du ynder at spille Karl-smart over for, har
endnu til gode at se at dit kamera overhovedet kan operere der hvor
din mund er.
Du har påstået at det er nemt at lave et kunsfoto, og du er lige siden
kommet med den ene lamme undskyldning efter den anden når nogen har
udfordret dig til at bevise din påstand.
Men indtil du laver et habilt kunstfoto vil jeg forbeholde mig retten
til at kalde dig en talentløs pose varm luft, der kun kan finde ud af
at lave stock-snapshots.

>Jeg kan også betro dig, at mine billeder sælger ganske godt, så hele
>vejen ned til banken, kan jeg gå og more mig over sådan nogen som dig...

Der er jo et marked for alt, hvis man vil prostituere sig nok.
Richard Ragnvald sælger også ganske godt, men det er hverken stor
kunst eller noget som seriøse musikere ville lægge navn til.

Jeg må så på den anden side sige at jeg griner hele vejen ud på hver
eneste fotoopgave over sådanne nogle som dig der er nødt til at tage
en masse intetsigende billeder for at overleve, mens jeg sagtens kan
leve uden, og derfor kan tage de billeder jeg har lyst til. - Stakkel
:)

/Alex

JYH (24-03-2006)
Kommentar
Fra : JYH


Dato : 24-03-06 17:24

Niels Riis Ebbesen wrote:
>
> Så derfor har vi 4-5 danske foto-ratingsites, hvor i tusindvis af
> talentløse knipsere udstiller deres registreringer, og får tiden til
> at gå med at klappe hinanden på skulderen...

Og hvad er der galt i det?
Du kan jo bare holde dig væk fra de sites,
du ikke bryder dig om.



Niels Riis Ebbesen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 25-03-06 22:31


JYH wrote:

> Og hvad er der galt i det?
> Du kan jo bare holde dig væk fra de sites,
> du ikke bryder dig om.


Hva'... skal jeg holde mig væk, blot fordi jeg siger knipserne nogle
sandhedder, som de ikke ka' li' at høre...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


ddk (25-03-2006)
Kommentar
Fra : ddk


Dato : 25-03-06 22:49

On Sat, 25 Mar 2006 22:31:23 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>
>JYH wrote:
>
>> Og hvad er der galt i det?
>> Du kan jo bare holde dig væk fra de sites,
>> du ikke bryder dig om.
>
>
>Hva'... skal jeg holde mig væk, blot fordi jeg siger knipserne nogle
>sandhedder, som de ikke ka' li' at høre...
Oh jeg forstår nu, O master.

Og sandheden, har du den?


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste