Skærme
Fijala 3554
Skærm fryser.
Fra : Leif Christensen

Dato : 04-06-06 15:16

Jeg har fået et problem med min PC. Når jeg starter op (efter at strømmen
har været slukket) kommer Windows xp godt nok op på skærmen, men i ca. 2 ud
af 3 tilfælde når jeg er begyndt at bruge PCen fryser cursoren og der er kun
den løsning at slukke PCen (med resetknappen) og starte op igen. Så er der
normalt ikke flere problemer. Nogle gange lavet PCen selv genstart i stedet
for at fryse fast. Jeg har formateret PCen men det hjalp ikke. Der er lagt
den skærmdriver ind som fulgte med skærmkortet som er et NVIDIA GeForce4 MX
440.
Jeg har så prøvet at opdatere driveren på Internettet med det resultat at
den så ikke fryser mere, men i stedet blinker skærmen en del når billedet
opdateres. Det er ikke til at holde ud at se på. Så, i øjeblikket ved jeg
ikke rigtig hvad jeg foretrækker. Er der blandt læserne som har en ide til
en løsning på problemet.

De bedste hilsener, Leif.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-07-06 04:05

sø 04 jun 2006 04:16:11p satte Leif Christensen sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Er der blandt
> læserne som har en ide til en løsning på problemet.

Det er nok ikke så skærmrelateret men jeg vil forsøge at hjælpe ddig
alligevel.

Når Windows kører.

Højreklik på denne computer. Vælg egenskaber.

I egenskaber for system vælger du fanebladet avanceret.
og under start og genoprettelse klikker du på indstillinger

under systemfejl fjerner du fluebenet ud for genstart automatisk.
og klikker ok og ok igen.

Genstart computeren

Hvis du fremover får samme fejl vil maskinen, i stedet for at genstarte,
komme med en stopfejl (= en blå skærm med noget tekst) hvos det sker,
noterer du dig den fejl der står på skærmen samt e.v.t. filnavne på et
stykke papir. For at genstarte maskinen derefter trykker du blot på
reset.

Informationerne her er interessante fordi de giver et kraftigt fingerpraj
om hvor problemet opstår (en bestemt driver) jeg tror nemlig entenen du
har et driverproblem eller en hardwarekonflikt. Hvis Windows genstarter
sådan som du har oplevet det tyder det meget på en defekt driver eller
defekt ram / cpu så hvis det er forskellige fejl du får kan du checke
disse ting.

Steven