Ford: Sikkerhedskontakt til benzinpumpen
Fra : Jan Birk

Dato : 04-06-06 13:50

Min Ford Escord CLX 1995, ville ikke starte idag.

På solskærmen står der en advarsel om, at hvis man får aktiveret
sikkerhedskontakten til benzinpumpen ved et udheld, kan bilen ikke starte.

Der henvises til betjeningsvejledningen for at slå den fra igen. Nu har
jeg desværre en betjeningsvejledning ved hånden.

Er der nogen der ved hvordan man slår den fra igen (hvis det er det er
er problemet) og ikke mindst hvordan har jeg eventuelt båret mig ad med
at slå den til i første omgang?

På forhånd tak

Jan

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-06-06 14:27

Hej!

Jan Birk wrote:
> På solskærmen står der en advarsel om, at hvis man får aktiveret
> sikkerhedskontakten til benzinpumpen ved et udheld, kan bilen ikke starte.

Korrekt!

> Der henvises til betjeningsvejledningen for at slå den fra igen. Nu har
> jeg desværre en betjeningsvejledning ved hånden.

Kig i førersiden, helt nede ved siden af bremsepedalen. Der sidder et
plastic-skjold som har en lille låge. Denne fjerner du, og stikker en finger ind
og trykker ned på den røde dims.

> Er der nogen der ved hvordan man slår den fra igen (hvis det er det er
> er problemet) og ikke mindst hvordan har jeg eventuelt båret mig ad med
> at slå den til i første omgang?

Den burde kun slå fra hvis du er blevet påkørt... Alternativt kan din fejl
skyldes en defekt sikringsboks, hvis den ikke allerede er blevet skiftet. Det
var/er en normal fejl på disse Escorter (jeg har selv en '96'er).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : TS

Dato : 05-06-06 12:53

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> [...]
> skyldes en defekt sikringsboks, hvis den ikke allerede er blevet skiftet.
> Det var/er en normal fejl på disse Escorter (jeg har selv en '96'er).

hej
jeg har et par elektriske problemer med min Escort (bagrudevisker/varmer) -
så jeg vil gerne høre om du ved hvor man kan købe en ny sikringsboks, og
hvad de evt. koster. Jeg har ikke kundet finde noget ved Høyer, T. Hansen og
hvad de ellers hedder.

/TS

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 12:02

"TS" <tosch9@_fjerndette_yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en ny sikringsboks, og hvad de evt. koster. Jeg har ikke kundet finde
> noget ved Høyer, T. Hansen og hvad de ellers hedder.

Hos Ford?

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-06-06 16:30

Hej!

Tom wrote:
> Hos Ford?

Kunne være en mulighed

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : TS

Dato : 06-06-06 20:05

> Hos Ford?
>
> --
> Tom

Det var da for nærliggende *S*

/TS

Fra : Jan Birk

Dato : 06-06-06 06:42

> Kig i førersiden, helt nede ved siden af bremsepedalen. Der sidder et
> plastic-skjold som har en lille låge. Denne fjerner du, og stikker en
> finger ind og trykker ned på den røde dims.

Tak for hjælpen. Det var desværre ikke det

/Jan

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-06-06 16:31

Hej!

Jan Birk wrote:
> Tak for hjælpen. Det var desværre ikke det

Surt. Tja, du har vel undersøgt om batteriet er iorden? Forsøger den at starte
eller sker der intet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jan Birk

Dato : 07-06-06 06:57

> Surt. Tja, du har vel undersøgt om batteriet er iorden? Forsøger den at
> starte eller sker der intet?

Der er strøm på !

Der kommer en kort hyletone når jeg drejer nøglen (lidt ala den som
kommer hvis døren ikke er lukket. Bortset fra det, sker der ingen ting.

/Jan