Hvordan kommer jeg af med jorden?
Fra : Peter

Dato : 04-06-06 12:05

Hejsa

Jeg skal til at anlægge en terrasse, der skal fungere som underlag til
et stort redskabsrum på 10 m2.
Selve terrassen skal være 6x4 meter, altså 24 m2, hvor jeg så skal ha'
fjernet omkring 15 cm. jord i dybden.
Det fylder jo ganske meget, men hvordan kommer jeg af med det? At køre
en million gange frem og tilbage mellem genbrugspladsen og mit hus synes
ikke særlig tillokkende ...

Mvh. Peter, København.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 12:31

"Peter" <ihatespam@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> million gange frem og tilbage mellem genbrugspladsen og mit hus synes ikke

Bestiller en container ved en vognmand, og kører de 3.6 M3 ud med
trillebøren.

Alternativt kan du finde en med en Bobcat, men det er nok hårdt ved
haven/græsplænen.

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Holst

Dato : 04-06-06 12:32

Peter wrote:

> [...]
> Det fylder jo ganske meget, men hvordan kommer jeg af med det? At køre
> en million gange frem og tilbage mellem genbrugspladsen og mit hus synes

Ringer til en vognmand og får ham til at hente det.

Fra : Peter

Dato : 04-06-06 18:57

Holst wrote:

> Ringer til en vognmand og får ham til at hente det.
Okay, men kan man ikke få en container gennem R98? Jeg har prøvet at
lede frem og tilbae på deres hjemmeside, men jeg kan ikke finde noget ...

/Pter

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 04-06-06 14:27

Peter wrote:

> [...]
> Det fylder jo ganske meget, men hvordan kommer jeg af med det? At køre
> en million gange frem og tilbage mellem genbrugspladsen og mit hus synes

Lav en bakke til skihop.
Anlæg højbede.
Grav et hul til at fylde det i.
Læg det på taget og så græs. (Check spærenes dimension først)
Find en i nabolaget der vil hente det gratis.
Osv. osv.

Hvad havde du forestillet dig at vi ville svare.?

- At nogen havde en trylleformular så det pludselig forsvandt.?

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-06-06 14:35

Jørgen Rasmussen wrote:

> Anlæg højbede.

Det gjorde vi, da vi skulle grave ud til en lille gavedam -
udmærket løsning.

> Grav et hul til at fylde det i.

Jep - og det skal selvfølgelig graves så stort, at der plads til
både jorden fra hullet og den overskydende bunke

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-06-06 18:18

On Sun, 4 Jun 2006 15:34:41 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

>Det gjorde vi, da vi skulle grave ud til en lille gavedam -
>udmærket løsning.

Det lyder jo fristende med sådan en gavedam i haven
Hvor store gaver giver den? Jeg tænker på om det kan svare sig )

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-06-06 18:58

Mads Lie Jensen wrote:
> Det lyder jo fristende med sådan en gavedam i haven
> Hvor store gaver giver den? Jeg tænker på om det kan svare sig
> )

Shit - der skulle kun være EN tast på tastaturet, så kan man ikke
ramme forkert

En "gave" var ihvertfald en masse jord

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 19:32

On Sun, 4 Jun 2006 19:57:54 +0200, Jan Vestergaard wrote:

> Shit - der skulle kun være EN tast på tastaturet, så kan man ikke
> ramme forkert

Her er et med kun tre taster. Ka' det ikke bruges?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 19:33

> Shit - der skulle kun være EN tast på tastaturet, så kan man ikke
> ramme forkert
>
> En "gave" var ihvertfald en masse jord

Her er et med kun tre taster. Kan det ikke bruges?
http://prague.tv/galleries/image.php?filename=microsoft-keyboard.jpg;gallery=funny-pics2
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-06-06 20:07

Kurt Hansen wrote:
> Her er et med kun tre taster. Kan det ikke bruges?

Genialt - der nærmer vi os

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Max

Dato : 04-06-06 19:00

Hej

> Hvor store gaver giver den? Jeg tænker på om det kan svare sig )

Ja, og er de skattepligtige ? :)

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 04-06-06 15:08

Jørgen Rasmussen wrote:

> [...]
> Find en i nabolaget der vil hente det gratis.
> Osv. osv.
>
> Hvad havde du forestillet dig at vi ville svare.?

Hvis han havde vist, hvad vi ville svare, havde han jo nok ikke spurgt.
Men jeg vil da tro, at det ønskede svar var vognmanden med en container.

Men ellers er nogle af dine forslag så absolut også gode bud på, hvad
man kan bruge den ekstra jord til.

Fra : Armand

Dato : 05-06-06 13:30

Holst skrev:

> Hvis han havde vist, hvad vi ville svare, havde han jo nok ikke spurgt.
> Men jeg vil da tro, at det ønskede svar var vognmanden med en container.

Ud fra komforten ved at betale sig fra det, bør man også overveje om man
blot skal lade dyngen ligge ved siden af terrassen og finde en vognmand
der kan nå derind med grab.

--
Armand.

Fra : Peter

Dato : 04-06-06 17:23

Jørgen Rasmussen wrote:

> [...]
>

> Hvad havde du forestillet dig at vi ville svare.?
>
> - At nogen havde en trylleformular så det pludselig forsvandt.?

Tak skæbne ...

Fra : Andersen [3650]

Dato : 04-06-06 17:46

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Hvad havde du forestillet dig at vi ville svare.?
>
> - At nogen havde en trylleformular så det pludselig forsvandt.?

Man kunne vel også få fyldt hovedet op igen. Sidegevinsten ved denne
handling kunne være en selvstændig tankevirksomhed der frembragte
egne ideer til bortskaffelse af det resterende.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-06-06 21:15

> Man kunne vel også få fyldt hovedet op igen. Sidegevinsten ved denne
> handling kunne være en selvstændig tankevirksomhed der frembragte
> egne ideer til bortskaffelse af det resterende.

Hvad skulle vi så bruge usernet til??

Mvh Maria