Mistet nøgle
Fra : Mdn

Dato : 04-06-06 11:23

Hvad er lige tricket når man har mistet nøglen til sin scooter? Den er er
gammel så det er ikke vigtigt for mig med en nøgle og jeg kan godt starte
den uden, men hvordan hulen kommer jeg lige ned i rummet under sædet - for
der hælder man benzin på og så kommer jeg jo ikke langt ;)

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-06 11:31

Mdn wrote:
> [...]
> godt starte den uden, men hvordan hulen kommer jeg lige ned i rummet
> under sædet - for der hælder man benzin på og så kommer jeg jo ikke

Mener der står et nummer på hovedcylinderen, så en tur til din lokale
knallert/scooterpusher, og så kan han hjælpe dig til en ny nøgle.

Han vil nok gerne sikre sig at det er din scooter, så tag den med og dit
forsikringsbevis og noget legitimation.

--
Allan Riise

Fra : mdn

Dato : 04-06-06 14:02

Jamen jeg har ikke nogen honda-forhandler heromkring. Jeg har reg-attest da
det er en 45´er, men er der ikke en måde jeg kan komme ned under sædet uden
nøgle? Evt med vold (ja det er en gl svend)

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-06 14:40

mdn wrote:
> Jamen jeg har ikke nogen honda-forhandler heromkring. Jeg har
> reg-attest da det er en 45´er, men er der ikke en måde jeg kan komme
> ned under sædet uden nøgle? Evt med vold (ja det er en gl svend)

Af med skjoldet, så sidder låsen fast med en stor møtrik, løsen den, og så
burde du kunne få låsen af.
Evt. kan du bøje den fals der går ud og låser, den er tydelig at se når du
har taget skjoldet af!

--
Allan Riise

Fra : Brian

Dato : 05-06-06 09:15

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse news:4482e2b1$0$2102
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> burde du kunne få låsen af.
> Evt. kan du bøje den fals der går ud og låser, den er tydelig at se når du

De par scootere jeg har pillet ved har man ikke kunne pille skjoldet af uden
først at skulle skrue et par skruer ell. andet af under sædet...

Fra : Allan Riise

Dato : 05-06-06 09:21

Brian wrote:
> [...]
>
> De par scootere jeg har pillet ved har man ikke kunne pille skjoldet
> af uden først at skulle skrue et par skruer ell. andet af under

Jamen så er det bare at ligge på ryggen, og få bøjet den fals der låser
sædet, det burde man kunne gøre uden at tage skjoldet helt af.

--
Allan Riise

Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-06-06 11:10

> Jamen så er det bare at ligge på ryggen, og få bøjet den fals der låser
> sædet, det burde man kunne gøre uden at tage skjoldet helt af.

Nu har jeg været ude og "ligge". Låsen er umiddelbart indefra monteret på
selve stellet - et tyk jernrør som så på en eller anden måde har fat i en
eller anden tap som så holder sædet på plads. Jeg er sgu ved at få grå hår
af den ;) På den forskellige låse står der heller ikke umiddelbart nogen
numre, og jeg kan jo ikke komme til at montere evt nye låse uden at kunne
komme ned "i bagage-rummet" Tændingslåsen er jo også et problem den står
godt nok i position "on" så man godt kan starte dyret - sikkert pga af
slitage for der er ingen nøgle i jo - men man har jo bare et gevaldigt
problem når man vil stoppe motoren igen. - det er noget med ned under og
rode og hive tændrørshætten af eller stoppe udstødningsrøret til eller vente
på den løber tør for benzin hehe.

Argh hvis jeg dog bare kunne finde den nøgle ;) Ellers må jeg jo sælge den
billigt til en med mekaniske evner ;)

Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-06-06 12:26

Har jeg ikke mulighed for at banke en stor skruetrækker ind i låsen til
sædet og vride en med en svensknøgle eller lign? Og montere en kontakt et
eller andet sted til at afbryde tændingen?

Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-06-06 17:06

Løsnigen:

Godt med armkrafter som kom sædet op, og under sædet er der en lille lem
hvor man kan tage tændørshætten af. Så problemet er sådan set nogenlunde
løst.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-06-06 17:15

Martin Nielsen wrote:
> Løsnigen:
>
> Godt med armkrafter som kom sædet op, og under sædet er der en lille
> lem hvor man kan tage tændørshætten af. Så problemet er sådan set
> nogenlunde løst.

Sæt en kontakt på rød ledning ved hovedcylinder låsen.

--
Allan Riise

Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-06-06 00:26

> Sæt en kontakt på rød ledning ved hovedcylinder låsen.

Igen takker jeg fir dine gode svar. Det var goså min Ide men da vi klippede
alt over der gik til tændingslåsen kørte den bar videre så det er lige får
jeg tror den har fået en by.pass.operation af en slags ;) Men jeg overvejer
da at føre en slags kontakt ud fra tændrørshætten så jeg ikke skal derned
hver gang det ser jo dumt ud heheh...

Fra : Allan Riise

Dato : 06-06-06 00:47

Martin Nielsen wrote:

> [...]
> slags ;) Men jeg overvejer da at føre en slags kontakt ud fra
> tændrørshætten så jeg ikke skal derned hver gang det ser jo dumt ud

Det er nok ikke så smart, det vil højst sandsynligt brænde kontakten af, og
desuden gøre at dn tændning kan risikere at blive ringe.
Tag istedet at sætte en kontakt på den ledning der går til tændspolen ( ikke
stelledningen, ej heller tændrørsledningen).

--
Allan Riise

Fra : Brian

Dato : 06-06-06 08:00

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> alt over der gik til tændingslåsen kørte den bar videre så det er lige får
> jeg tror den har fået en by.pass.operation af en slags ;)

Kunne du ikke bare hive det stik fra, som forbinder tændingslås og
ledningsnettet - det er der måske ikke på din Honda?

Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-06-06 11:05

Øhh jo under frontskjolet var der også 2 "multistik" altså stik med mange
forskellige ledninger til. Dem hev jeg fra hinanden men det ændrede ikke en
disse.

Hvor finder jeg den til tændspolen hvor du siger det vil være bedst at sætte
en kontakt?

Fra : Allan Riise

Dato : 06-06-06 11:13

Martin Nielsen wrote:
> [...]
> ændrede ikke en disse.
>
> Hvor finder jeg den til tændspolen hvor du siger det vil være bedst

Følg tændrørsledningen op til en enten firkantet eller rund boks, der går 2
ledninger til (udover tændrørsledningen), den ene (stel) er højst sandsynlig
sort, muligvis grøn/gul, det er den anden ledning du skal sætte kontakt på.
Er der kun 1 ledning, ja så er det den du skal sætte kontakt på.

--
Allan Riise

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-06-06 01:05

mdn wrote:

> Jamen jeg har ikke nogen honda-forhandler heromkring.

Telefonen er opfundet ;)

--
Per, Esbjerg