Corolla/Starlet - serviceintervaller?
Fra : numzie@gmail.com

Dato : 04-06-06 09:20

Jeg skal i morgen ud og se på hhv en Corolla 1,3 fra 96 med 110.000 km
på tælleren - og en Starlet 1,3 fra 98 med kun 37.000 km på klokken.

Er der nogen, der kan oplyse mig om serviceintervallerne for disse to
modeller? Jeg tænker især på tandrem og andre større ting, som jeg
evt. skal påregne. Starletten har fuld servicebog - men når den ikke
kører mere er serviceintervallerne måske årsbetingede og ikke
km-betingede?

Corollaen er undervognsbehandlet - og ingen af dem skulle efter sigende
have nogen former for rust.

Andre kommentarer til de to modeller er meget velkomne, inden jeg
begiver mig ud på en pinseprøvetur :)

Hygge og god pinse,
Kenneth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 09:19

numzie@gmail.com skriver:

> [...]
> evt. skal påregne. Starletten har fuld servicebog - men når den ikke
> kører mere er serviceintervallerne måske årsbetingede og ikke

Alle service intervaller er enten km eller årsbetingede.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Deaster

Dato : 05-06-06 15:35

numzie@gmail.com skrev:
> [...]
> have nogen former for rust.
>
> Andre kommentarer til de to modeller er meget velkomne, inden jeg

Kig efter rust og rust, speceitl i paneler og skærmkanter. Tjek køler er
lidt følsom, og tjek raslen fra katalysator og bundplade under motoren.

Jesper

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 06-06-06 07:22

[klip]

> Kig efter rust og rust, speceitl i paneler og skærmkanter. Tjek køler er
> lidt følsom, og tjek raslen fra katalysator og bundplade under motoren.

Den så ganske fin ud. Nogle skrammer og ridser i kofangerne, men det
er jo at forvente på en 10 år gammel bil. Kørte rigtig godt.

Men mangler stadig nogle serviceintervaller og tal for, hvor tit jeg
skal skifte diverse væsker, filtrer osv.

Nogen der har dem eller ved, hvor jeg kan finde dem?

/Kenneth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-06 07:24

numzie@gmail.com skriver:

> Men mangler stadig nogle serviceintervaller og tal for, hvor tit jeg
> skal skifte diverse væsker, filtrer osv.
>
> Nogen der har dem eller ved, hvor jeg kan finde dem?

Servicebogen.

Et besøg på bibliotelet efter Haynes manualen:
<http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=13177&langId=-1>

Eller et ring til nærmeste Toyotaforhandler

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 06-06-06 08:58

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Eller et ring til nærmeste Toyotaforhandler

Takker - servicebogen har jeg jo så ikke, men jeg prøver at få fat i
en Toyota-forhandler og høre, om de kan hjælpe. Ellers må jeg på
biblioteket - takker :)

/Kenneth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-06 08:56

numzie@gmail.com skriver:

> Takker - servicebogen har jeg jo så ikke, men jeg prøver at få fat i
> en Toyota-forhandler og høre, om de kan hjælpe. Ellers må jeg på
> biblioteket - takker :)

Velbekom da...