|
| Anbefalinger til køb af trailer Fra : JBK456 |
Dato : 04-06-06 09:09 |
|
Hej Alle.
Vi er nogle stykker på vores vej der sammen vil indkøbe en trailer i
stedet for at have en stående hver.
Er der nogle her der kan anbefale nogen bestemt - den skal jo være
rimelig robust, da vi er flere der skal bruge den.
Jeg tænker naturligvis på pris/kvalitet sammen.
Gode råd/anbefalinger modtages meget gerne.
| |
Petersen_Michael (04-06-2006)
| Kommentar Fra : Petersen_Michael |
Dato : 04-06-06 10:42 |
|
In news:1149408525.011915.141630@i39g2000cwa.googlegroups.com,
JBK456 <jesper-bach@vip.cybercity.dk> Typed:
> Gode råd/anbefalinger modtages meget gerne.
Lad være..
I kommer altid op at skændes om hvis tur det er til at bruge den, og hvem
der skal punge ud, når nogen har smadret et eller andet..
Bortset fra det er jeg selv glad for min 1500 Kg Selandia. Ikke mindst fordi
den var 3-4K billigere end en tilsvarende Brenderup.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg
ved privat post fjern dyret i @dressen
| |
JBK456 (04-06-2006)
| Kommentar Fra : JBK456 |
Dato : 04-06-06 10:53 |
|
>
> ved privat post fjern dyret i @dressen
Omkring det med at lade være, det har vi styr på. Da vi laver et
trailerlaug der regulerer udlånet og vi har diskuteret det igennem
(så skal vi jo også mødes og efterse trailer af og i - mens vi får
en kølig pils)
Så jeg vil stadig gerne have råd omkring hvilken der kan anbefales
også omkring robusthed. Naturligvis også hvis nogen har et prisleje.
| |
Holst (04-06-2006)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 04-06-06 11:03 |
|
JBK456 wrote:
> Omkring det med at lade være, det har vi styr på. Da vi laver et
> trailerlaug der regulerer udlånet og vi har diskuteret det igennem
> (så skal vi jo også mødes og efterse trailer af og i - mens vi får
> en kølig pils)
Sørg for at tegne en kaskoforsikring for traileren. Traileren skulle, så
vidt jeg ved, være dækket af bilens ansvarsforsikring, men den er ikke
dækket af bilens kaskoforsikring.
| |
Maria Frederiksen (04-06-2006)
| Kommentar Fra : Maria Frederiksen |
Dato : 04-06-06 21:13 |
|
>Omkring det med at lade være, det har vi styr på. Da vi laver et
>trailerlaug der regulerer udlånet og vi har diskuteret det igennem
>(så skal vi jo også mødes og efterse trailer af og i - mens vi får
>en kølig pils)
Vi er 27 om 2 trailere og det fungerer fint - de er teknisk set ejet af
grundejerforeningen, som så betaler for diverse reparationer. Udlån foregår
ved at hvis de er ledige, kan de anvendes ellers venter man.
Mvh Maria
| |
Jesper Jacobsen (04-06-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Jacobsen |
Dato : 04-06-06 15:11 |
|
"JBK456" <jesper-bach@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:1149408525.011915.141630@i39g2000cwa.googlegroups.com...
Hej Alle.
Vi er nogle stykker på vores vej der sammen vil indkøbe en trailer i
stedet for at have en stående hver.
Er der nogle her der kan anbefale nogen bestemt - den skal jo være
rimelig robust, da vi er flere der skal bruge den.
Jeg tænker naturligvis på pris/kvalitet sammen.
Gode råd/anbefalinger modtages meget gerne.
________________________
Punkt 1 må vel nærmest være, at finde ud af hvor stor behovet er for den
trailer. Altså om det skal være en 350 kg's eller 2000 kg. Der er jo
himmelvid forskel på, hvor stor traileren skal være.
Punkt 2 må så være, at finde ud af hvor mange af bilerne der må køre med
pågældene trailer. Min Fiat Marea må f.eks. køre med 1250 kg. total, men
tager jeg svigerfars Hyundai Matrix, så må den køre med 1300 kg. total, og
det er lidt surt for mig, da jeg _har_ en 1300 kg's, at jeg faktisk ikke
må spænde den efter min egen bil, uden at jeg tager B+E kort. Derfor er det
væsentligt at vide, hvor stor traileren skal være, inden der kan rådes om
model og pris.
Personligt ville jeg vælge kvalitet, og betale det extra det koster, da jeg
mener de extra penge kommer hjem igen, i form af mindre udgifter, samt bedre
gensalgsværdi. Jeg ville _aldrig_ købe en trailer ved Harald Nyborg, da
jeg fik en finger i klemme i det fuldstændige sindssyge lukkemekanisme der
var på en derfra.
De trailere jeg ville kigge efter er Brenderup og Humbauer. Det er i mine
øjne nogen af de bedste, og dem man kan få mest udstyr til.
Jesper
| |
CC (04-06-2006)
| Kommentar Fra : CC |
Dato : 04-06-06 16:56 |
|
"JBK456" skrev i en meddelelse ...
Vi er nogle stykker på vores vej der sammen vil indkøbe en trailer i
stedet for at have en stående hver.
Er der nogle her der kan anbefale nogen bestemt - den skal jo være
rimelig robust, da vi er flere der skal bruge den.
Jeg tænker naturligvis på pris/kvalitet sammen.
Gode råd/anbefalinger modtages meget gerne.
Købe trailer der så stor, at i kan have en hel gipsplade på ladet (1,2x2,4)
| |
Armand (05-06-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-06-06 12:59 |
|
JBK456 skrev:
> Hej Alle.
>
> Vi er nogle stykker på vores vej der sammen vil indkøbe en trailer i
> stedet for at have en stående hver.
>
> Er der nogle her der kan anbefale nogen bestemt - den skal jo være
> rimelig robust, da vi er flere der skal bruge den.
>
> Jeg tænker naturligvis på pris/kvalitet sammen.
>
> Gode råd/anbefalinger modtages meget gerne.
>
Selvom påløbsbremse er et mærkbart gode allerede fra et par hundrede
kg's læs, så hold jer under en 750kg's-grænsen, således at alle vil
kunne køre med den, også efter en given opstramning af reglerne for
E-kørekort!
750'kg's koster også vægtafgift, hvilket kan være praktisk at spare et
fælles ejerskab for :-|
Boogietrailere er nok praktiske at hægte af og lade stå selv; men den
ekstra aksels vægt går fra læsseevnen 8og de er sjældent under 750kg's
alligevel!)
For at kunne holde alle fire hjul til jorden er det væsentligt at
kuglehøjden er derefter, og det kan man heller ikke regne alle
kvarterets anhængertræk for at være!
Boogie-trailere har som oftest hjulene under laddet, hvilket medfører en
højere læssehøjde - Det samme er tilfældet for enkeltakslede trailere.
Til gengæld går der som oftest noget ladbredde til hvis laddet skal ned
imellem hjulene. Dét kan være et problem hvis der f.eks. er en
havetraktor iblandt, som kan tænkes at skulle transporteres ved
lejlighed :-|
Tag lige disse faktorer i overvejelse før i begynder at kigge på
modeller og priser. Prisen skulle vel forøvrigt ikke være et problem når
man deles om indkøbet som i gør!
--
Armand.
(selv med en 900kg's etakslet med tip-lad og ladmål á std for
træ(bund)plader: 122cm X 244cm!)
| |
Petersen_Michael (05-06-2006)
| Kommentar Fra : Petersen_Michael |
Dato : 05-06-06 17:33 |
|
In news:44841c61$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> Typed:
> Selvom påløbsbremse er et mærkbart gode allerede fra et par hundrede
> kg's læs, så hold jer under en 750kg's-grænsen, således at alle vil
> kunne køre med den, også efter en given opstramning af reglerne for
> E-kørekort!
Så er der de færre til at ødelægge den! Og dem der kører med den kan
forventes at have begreb om hvad de foretager sig
> 750'kg's koster også vægtafgift, hvilket kan være praktisk at spare et
> fælles ejerskab for :-|
?? I et fællesskab burde der være råd til at bløde ca. 200,- Kr. / år.
> Boogie-trailere har som oftest hjulene under laddet, hvilket medfører
> en højere læssehøjde
Det giver samtidig den fordel at alle sider kan foldes ned, og ikke kun
bagklappen.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg
ved privat post fjern dyret i @dressen
| |
Jesper Jacobsen (06-06-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Jacobsen |
Dato : 06-06-06 21:33 |
|
> Boogietrailere er nok praktiske at hægte af og lade stå selv; men den
> ekstra aksels vægt går fra læsseevnen 8og de er sjældent under 750kg's
> alligevel!)
> For at kunne holde alle fire hjul til jorden er det væsentligt at
> kuglehøjden er derefter, og det kan man heller ikke regne alle
> kvarterets anhængertræk for at være!
> Boogie-trailere har som oftest hjulene under laddet, hvilket medfører en
> højere læssehøjde
Jeg tror ikke lige de 5-7 cm vil gøre den større forskel på det. Derud over,
er der mange boogie-trailere der IKKE har hjulene under ladet, men ved siden
af, hvilket så gør, at man ikke kan lægge siderne ned.
> - Det samme er tilfældet for enkeltakslede trailere.
> Til gengæld går der som oftest noget ladbredde til hvis laddet skal ned
> imellem hjulene. Dét kan være et problem hvis der f.eks. er en
> havetraktor iblandt, som kan tænkes at skulle transporteres ved
> lejlighed :-|
Hmm -- slisker er da ikke så dyre, men husk at få traileren understøttet i
bagenden, hvis man skal have tungere ting trillet op på den på den måde.
Jesper
| |
Armand (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-06-06 01:19 |
|
Jesper Jacobsen skrev:
>>
>> Til gengæld går der som oftest noget ladbredde til hvis laddet skal ned
>> imellem hjulene. Dét kan være et problem hvis der f.eks. er en
>> havetraktor iblandt, som kan tænkes at skulle transporteres ved
>> lejlighed :-|
>
> Hmm -- slisker er da ikke så dyre...
Læs igen!
à: bredden!
--
Armand.
| |
|
|