Rengjøring av plastmøbler
Fra : Roy

Dato : 03-06-06 23:50

Hjelp! Plastmøblene mine er møkkete. Går IKKE av med såpe og vann. Kan noen
fortelle meg hva slags middel jeg skal bruke for å få de skinnene hvite
igjen?
På forhånd takk...

Mvh. Roy

Fra : Thomas

Dato : 03-06-06 23:53

"Roy" <rlhomb@online.no> skrev i en meddelelse
newsGdnQgS46eQjx_Z4p2dnA@telenor.com...
> [...]
> noen
> fortelle meg hva slags middel jeg skal bruke for å få de skinnene hvite

Wienerkalk og sprit. Kan købes hos Matas.

/Ths.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-06-06 00:26

Roy wrote:
> Hjelp! Plastmøblene mine er møkkete. Går IKKE av med såpe og vann.
> Kan noen fortelle meg hva slags middel jeg skal bruke for å få de
> skinnene hvite igjen?

Lav en vælling af sprit og wienerkalk og poler møblerne med det. Har ikke
selv prøvet, men den i Danmark så kendte Flemming Leth anbefaler den metode.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Inger Pedersen

Dato : 04-06-06 08:43

> Lav en vælling af sprit og wienerkalk og poler møblerne med det. Har ikke
> selv prøvet, men den i Danmark så kendte Flemming Leth anbefaler den
> metode.

- og når man så har gnubbet og slidt et par timer for at få - næsten -
bordpladen til at se rimelig ud, konstaterer man, at det her kan man ikke
holde en timeløn hjemme ved.
Har prøvet.
Koncentreret grundrens er det mest effektive af det, jeg har prøvet.

Hilsen Inger

Fra : Max

Dato : 04-06-06 08:52

Hej Inger

> Koncentreret grundrens er det mest effektive af det, jeg har prøvet.

Lidt afhængig af plasttypen kan Oxalsyre også være
noget der virker.

Nb: men jeg giver dig ret i at det med winerkalk, ja det ligner
sgu for meget "ærligt arbejde". :)

Mvh Max

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-06-06 14:24

> [...]
> noen
> fortelle meg hva slags middel jeg skal bruke for å få de skinnene hvite

Jeg plejer at vaske af i klorin.

- Martin