Chevrolet Epica
Fra : BJ

Dato : 03-06-06 22:41

Ny "Chevrolet" på gaden:

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3769386/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-06 22:47

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ny "Chevrolet" på gaden:
>
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3769386/

Hmm, ud over at være en LAM æske, er der så egentlig lavet crashtest med
den?.
De plejer jo ikke at score så godt der

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 22:49

KLIP

> Hmm, ud over at være en LAM æske, er der så egentlig lavet crashtest med
> den?.

Det kan jeg ikke forestille mig.

Jeg kan ikke umiddelbart finde potten på Chevrolet´s site(s).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 04-06-06 08:34

> KLIP

> Det kan jeg ikke forestille mig.
>
> Jeg kan ikke umiddelbart finde potten på Chevrolet´s site(s).

> [...]

Men nu er det vel snart kun Vw koncernen der ikke kan levere en 2.0 diesel
med over 150 hk - tænk at man skulle falde så langt bagud at selv Deawoo har
overhalet en *LOL*

/claus
-Venter stadig på sin 520d og må derfor se sig hensat til at køre C3 1,4 HDI

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-06-06 09:17

Claus & Lene, Ålborg wrote:
> [...]

> Men nu er det vel snart kun Vw koncernen der ikke kan levere en 2.0
> diesel med over 150 hk - tænk at man skulle falde så langt bagud at

Nu tager vi det helt roligt. Alle - gentager _alle_ - VW´s 2.0 yder mellem
160 og 170HK i rullefelt, selv om de kun er opgivet til 140, og i chippet
version skulle 220 ikke være umuligt.

Prøv at chippe Chevo´en og se hvor lang tid den holder ;)

> /claus
> -Venter stadig på sin 520d og må derfor se sig hensat til at køre C3
> 1,4 HDI

Og hvor meget yder sådan en så??

Altså 1,4´eren.

BMW´en interesserer mig ikke en døjt!

;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 04-06-06 10:03

> Nu tager vi det helt roligt. Alle - gentager _alle_ - VW´s 2.0 yder mellem
> 160 og 170HK i rullefelt, selv om de kun er opgivet til 140, og i chippet
> version skulle 220 ikke være umuligt.

Rolig nu, mester - ganske rigtig så yder en VW 2.0 TDI ca. 160 hk std. - men
tro mig 220 er overhovedet ikke mulig på den motor (og ja, jeg har "kigget"
på et par stykker med laptoppen)
Og faktisk ved vi jo ikke endnu om det forholder sig lige så med den Deawoo

> Prøv at chippe Chevo´en og se hvor lang tid den holder ;)

Sikkert lige så lang tid som en VW - dog er der en chance for at svinghjulet
er af bedre kvalitet i en Deawoo

> Og hvor meget yder sådan en så??

Fra i næste uge ca. 100

> Altså 1,4´eren.
>
> BMW´en interesserer mig ikke en døjt!
>
> ;)

Nej, sikkert ikke - men de løb dog med de fleste 1 pladser i årets
konkurrence om at lave de bedste motorer (i flere klasser) og hvordan var
det nu det gik i FDM's seneste test omkring bilmærker

> --
> Per, Esbjerg

/Claus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-06-06 15:44

Claus & Lene, Ålborg wrote:
> [...]

> std. - men tro mig 220 er overhovedet ikke mulig på den motor (og ja,
> jeg har "kigget" på et par stykker med laptoppen)

Selv om du ikke kan finde ud af det, er der nok andre der kan ;)

> Og faktisk ved vi jo ikke endnu om det forholder sig lige så med den
> Deawoo

Hvorfor - jeg fristes til at tilføje i alverden - kommer du med en sådan
udmelding som du gjorde, når du - tilsyneladende - godt ved at 140HK VW 2.0
yder 160-170HK standard?

Hvorfor i alverden kommer du så med sådan en udmelding som du gjorde?

> Sikkert lige så lang tid som en VW - dog er der en chance for at
> svinghjulet er af bedre kvalitet i en Deawoo

Kia, ikke? Hvor meget holder de til i en frontalkollision med eller uden
chippet motor? ;)

> Nej, sikkert ikke - men de løb dog med de fleste 1 pladser i årets
> konkurrence om at lave de bedste motorer (i flere klasser) og hvordan
> var det nu det gik i FDM's seneste test omkring bilmærker

Nu får jeg en fornemmelse af hvorfor det ikke interesserer mig hvad FDM
laver ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : MK

Dato : 04-06-06 16:56

> Nu tager vi det helt roligt. Alle - gentager _alle_ - VW´s 2.0 yder mellem
> 160 og 170HK i rullefelt, selv om de kun er opgivet til 140, og i chippet
> version skulle 220 ikke være umuligt.

Hvor er VW i motorsport? - når de er så fantastiske.

> Prøv at chippe Chevo´en og se hvor lang tid den holder ;)

Tja' - i WTCC bankede Chevrolet sidste søndag BMW,
Alfa og Seat, så de kan godt finde ud af det, Per...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 17:01

MK skriver:

> Hvor er VW i motorsport? - når de er så fantastiske.

1. Hvad har det med sagen at gøre ?

2. Audi LeMans.

> Tja' - i WTCC bankede Chevrolet sidste søndag BMW,
> Alfa og Seat, så de kan godt finde ud af det, Per...

Chevrolet - som i det koreanske, eller Amerikanske ?

Skoda (pre-VW) vandt masser af løb...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : MK

Dato : 04-06-06 17:07

> 1. Hvad har det med sagen at gøre ?

Dét hænger normalt sammen

> 2. Audi LeMans.

Tja'

> Chevrolet - som i det koreanske, eller Amerikanske ?

Det er koreanske modeller - kender du en amerikansk Chevrolet
i klassen BMW 320i, Alfa 156, Seat Leon?

> Skoda (pre-VW) vandt masser af løb...

Hvilke?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 18:13

MK skriver:

> Hvilke?

Rallye.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 18:13

MK skriver:

> Tja'

Et af motorsportens aller støste shows !

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-06-06 18:20

MK wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:448303AA.86F7AB11@du.kan.finde.den...

> Det er koreanske modeller - kender du en amerikansk Chevrolet
> i klassen BMW 320i, Alfa 156, Seat Leon?

Hvis ikke Michell Nykjær kvajede sig flere gange havde han vundet TDC i
weekenden i en bil han havde haft i 2 dage..

Seat=VW ... i den forbindelse :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 04-06-06 20:48

> Hvis ikke Michell Nykjær kvajede sig flere gange havde han vundet TDC i
> weekenden i en bil han havde haft i 2 dage..

> [...]

Men husk nu på at den klovn heller ikke havde nogle straffekilo (wonder why
)

/claus

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-06-06 21:07

> Hvis ikke Michell Nykjær kvajede sig flere gange havde han vundet TDC i
> weekenden i en bil han havde haft i 2 dage..

> [...]
TDC = telepusher i andre forbindelser

Biksen jeg arbejder i er medsponsor på sådan en Seat-fætter

http://www.seat.de/su/de/Motorsport/supercopa-2005/teilnehmer/Fahrer/10._20Thomas_20Marschall/main.html

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-06-06 21:32

> [...]
>
> Skoda (pre-VW) vandt masser af løb...
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Den koreanske Chevrolet efter udseendet at dømme, men maskinen kan jo godt
være fra US eller et helt andet sted. Det vil i så fald ikke være første
gang at en fremmed maskine trækker en anden fabriks karosse til sejer,
nøjagtig som det før er sket med en Audi-karosse.

http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=3592

"Audi med Honda motor

ABT-Sportline teamet der i år deltager i DTM serien med fem Audi TT-R
racere, skifter til denne sæson motorfabrikant.

Tidligere anvendte teamet Mader-BMW motorere i deres Audi'er, men til denne
sæson har man valgt at satse på Honda-Mugen V8'ere af en type som der er
blevet udviklet til IRL-serien, men som aldrig kom ud at køre andet end en
enkelt test.

ABT-Sportline teamet har nu modificeret denne motor så den nu passer ind i
DTM reglementet, og ændringerne er så mange at man næsten kan kalde den for
en ABT motor."

Ariello blev i øvrigt mester det år i sådan en Auda (eller måske Hondi), jeg
ved ikke hvordan det gik da de kørte Auw.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 10:46

"Claus & Lene, Ålborg" skriver:

> Men nu er det vel snart kun Vw koncernen der ikke kan levere en 2.0 diesel
> med over 150 hk

Og ?

Så vælger man da bare en med flkere antal liter i motoren. De andres har
alligevel ringere ydelse pr liter brændstof.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-06-06 21:33

> [...]
> alligevel ringere ydelse pr liter brændstof.
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Det komme vel an på hvordan man syntes det skal regnes ud.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-06-06 21:19

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overhalet en *LOL*
>
> /claus
> -Venter stadig på sin 520d og må derfor se sig hensat til at køre C3 1,4

Nej Honda's diesel som ganskevist er på 2,2 liter bliver også kun lovet til
140 hk, men som 2,0 fra VW bliver den af eksempelvis SuperChips målt til 153
hk før chip. På trods af det er den ifølge den konkurrence du selv nævner
den bedste dieselmotor i klassen 2,0-2,5 liter, og i 2005 bedste motor i den
klasse overhovedet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-06-06 12:26

Kim Kristensen wrote:

> Nej Honda's diesel som ganskevist er på 2,2 liter bliver også kun
> lovet til 140 hk, men som 2,0 fra VW bliver den af eksempelvis
> SuperChips målt til 153 hk før chip....

.... hvor VW´s 2.0 yder 165 og deromkring.

> På trods af det er den ifølge
> den konkurrence du selv nævner den bedste dieselmotor i klassen
> 2,0-2,5 liter, og i 2005 bedste motor i den klasse overhovedet.

Fordi?

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-06-06 18:53

> ... hvor VW´s 2.0 yder 165 og deromkring.

Så gør Hondas sikkert også på det samme rullefelt, der er i hvert fald ikke
meget forskel hos SuperChips som måler:

Honda 2,2 iCDTi til 153BHP og 360 Nm før chip.
VW 2,0 TDI til 156 BHP og 345 Nm før chip.

> Fordi?
>
> --
> Per, Esbjerg

"Driving it was a sensible experience, free of drama, full of practical
tendencies and fresh technology"
Matt Davis, Freelance

"Power, economy, sound - everything puts this diesel at the top of
four-cylinder engines."
Tomaz Porekar, Avto Foto Market

"Smooth, powerful, torquey and economical - in every way a Honda."
Jack Yamaguchi, Freelance

"The Japanese aren't famed for their love of diesel engines, but they sure
can engineer a great one!"
Graham Johnson, UKIP Media & Events Automotive Magazines

"Highly refined and following the company's proud engine heritage - it has
the same star quality that oozes through the range"
Padraic Deane, Automotive Publications and Motorshow Car Buyers Guide

Derfor siger et udpluk af dommerne som dømmer til Engine of the year.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-06 21:52

"Claus & Lene, Ålborg" skriver:

> Men nu er det vel snart kun Vw koncernen der ikke kan levere en 2.0 diesel
> med over 150 hk - tænk at man skulle falde så langt bagud at selv Deawoo har
> overhalet en *LOL*

2,0 TDI med 170 HK findes da i Seat Altea...