Så blev der handlet - Fiesta ST m. 170 hk ~
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 03-06-06 20:45

Da jeg har fået nyt job pr. 1/8, kommer jeg til at køre ca. 25 km dagligt i
stedet for de nuværende ca. 190.
Det skulle selvfølgelig fejres med en ny bil - de nuværende 68 dieselheste
er ikke meget ved :)
Resultatet var denne diskrete Fiesta ST:
http://www.h-hansen.dk/foto/default.asp?path=%2FFiesta

Den er fra februar 2006 og har gået 6.000 km. Den har fuld læderkabine, org.
Eibach sænkningssæt, komplet Milltek udstødning (inkl. manifold) og OZ
Superturismo GT fælge... Nypris i omegnen af 270.000. Min pris: 210.000.

Hold k*ft hvor er det svært at vente til på lørdag, hvor den skal
afhentes... Den er bare såååå fin :)

/Kasper Hansen, 12 år.

Fra : Madsen

Dato : 03-06-06 21:08

Kasper Hansen [8270] wrote:
> [...]
> 270.000. Min pris: 210.000.
> Hold k*ft hvor er det svært at vente til på lørdag, hvor den skal

Ja men det bliver din far jo glad for, mar han har den at køre i de næste
6År til du er gammel nok til at få kørekort

--
Hilsen Madsen

Fra : Per O.

Dato : 03-06-06 21:51

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 210.000.
>
> Hold k*ft hvor er det svært at vente til på lørdag, hvor den skal

Tillykke og velkommen i Ford familien!

Per O.
C-Max 1.8 Trend på HVIDE plader

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 03-06-06 22:51

> Tillykke og velkommen i Ford familien!

Jo tak :)
Det er en helt ny verden for mig - det er min første ikke-franske bil. Jeg
er spændt på at se hvordan den klarer sig rent vedligeholdelsesmæssigt i
forhold til min C3 (den har ikke været slem). Men de kan næppe sammenlignes
helt ;)

/Kasper Hansen

Fra : Per O.

Dato : 04-06-06 10:54

> [...]
> er spændt på at se hvordan den klarer sig rent vedligeholdelsesmæssigt i
> forhold til min C3 (den har ikke været slem). Men de kan næppe

Jeg har lige rundet to år og 55.000km i min C-Max og den har været på
værksted en gang med en defekt olieføler og det var 1 måned før garantien
udløb (efter 23 mdr for at være helt præcis). Jeg har naturligvis været til
service to gange, men det er jo ikke fordi der har været problemer.

--
Per O. Madsen
www.skaldepande.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-06-06 20:36

Kasper Hansen [8270] wrote:

> [...]
> vedligeholdelsesmæssigt i forhold til min C3 (den har ikke været
> slem). Men de kan næppe sammenlignes helt ;)

170 HK.

Hvis ikke politiet kommer efter dig, kommer forsikringen.

Når vi nu snakker om den - hvad koster den i forsikring - jeg håber du nåede
at spørge inden du købte den?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 04-06-06 21:07

> 170 HK.

Tja... men det står jo ingen steder. Jeg har som sådan heller ikke fået det
bekræftet, udover at jeg har set andre rullefelts målinger.

> Hvis ikke politiet kommer efter dig, kommer forsikringen.

Hvorfor skulle politiet komme efter mig? Jeg kører da lovlydigt :)

> Når vi nu snakker om den - hvad koster den i forsikring - jeg håber du
> nåede at spørge inden du købte den?

Selvfølgelig spurgte jeg først...
Codan skal have ca 16.000 årligt ved 2 års anciennitet - det er lidt lavere
end Tryg som vil have i omegnen af 45.000 for det samme. Jeg håber dog
stadig at jeg kan få den forsikret billigere hos Runa, men de holder ferie
så jeg har ikke haft mulighed for at spørge (den er ikke i deres database).

/Kasper Hansen

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-06-06 23:12

> Resultatet var denne diskrete Fiesta ST:
> http://www.h-hansen.dk/foto/default.asp?path=%2FFiesta

Tillykke - den ser satme fin ud! Skulle jeg ha' sådan en bil, skulle den se
PRÆCIS sådan der ud m. striberne (kun på siden) og de fælge der. Sådan! :)
Og at den yder lidt ekstra, gør jo heller ikke noget ;)

Godt at den er sænket - std. føles den lidt løs i "røven" ;)

Mvh/Thomas

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 03-06-06 23:54

> Tillykke - den ser satme fin ud! Skulle jeg ha' sådan en bil, skulle den
> se PRÆCIS sådan der ud m. striberne (kun på siden) og de fælge der.
> Sådan! :) Og at den yder lidt ekstra, gør jo heller ikke noget ;)

Jeg var også fuldstændig solgt, da jeg så den på bilbasen i starten af
ugen... Kæresten synes at den skulle have været sort, men jeg er helt tosset
med den "performance blue". Og de hvide striber er lige prikken over i'et.
Iøvrigt er det lækkert at den første ejer virkeligt har gået op i det - det
er kvalitetsdele der er brugt hele vejen rundt.
Jeg har lige opdaget at han også har smidt den på bilgalleri.dk -den har da
ganske rimelige 1/4 mile tider, kan jeg se

> Godt at den er sænket - std. føles den lidt løs i "røven" ;)

Jeg har faktisk slet ikke prøvet standard udgaven. Men jeg får de originale
fjedre med ved siden af, så jeg kan altid skifte tilbage, hvis jeg får lyst
til mere komfort.

/Kasper Hansen

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-06-06 00:16

> med den "performance blue".

Det hedder RS-blå ;)

> Iøvrigt er det lækkert at den første ejer virkeligt har gået op i det -
> det er kvalitetsdele der er brugt hele vejen rundt.

Hvorfor sælger han den SÅ hurtig?? Pga. Focus RS'eren?? Det er godt nok et
hurtigt skifte!

> Jeg har faktisk slet ikke prøvet standard udgaven. Men jeg får de
> originale fjedre med ved siden af, så jeg kan altid skifte tilbage, hvis
> jeg får lyst til mere komfort.

Du bliver skuffet over deres "performance" eller mangel på samme!

Mvh/Thomas

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 04-06-06 09:01

> Det hedder RS-blå ;)

Ja, jeg er jo ny i faget... Ved bare at der står Performance Blue i
brochuren ;)

> Hvorfor sælger han den SÅ hurtig?? Pga. Focus RS'eren?? Det er godt nok
> et hurtigt skifte!

Ifølge bilforhandleren havde han solgt sit hus, og vidste ikke hvad han
skulle bruge pengene på - og da Focus'en så blev lanceret lige efter købet
af Fiesta'en, var han solgt. Men det er fuldstændig vanvittigt - manden har
jo tabt noget i retning af 50-70.000 på 3 måneder. Surt for ham, fedt for
mig :)

> Du bliver skuffet over deres "performance" eller mangel på samme!

Det er heller ikke sikkert de nogensinde bliver monteret - jeg synes faktisk
komforten var fin med de andre. Men de er rare at have, når den skal sælges
igen.

Næste trin må blive dette bodykit:
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=261
Hold op, det er sejt :)

/Kasper Hansen

Fra : MK

Dato : 04-06-06 16:45

> Manden har jo tabt noget i retning af 50-70.000 på 3 måneder.

Hvordan det?
Min kammerat har netop haft 2 stk splinternye ST150 med for-
skelligt udstyr på hånden. Den en kostede 210.000 kr, og den
anden med fuld læder 215.000 kr.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 16:55

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min kammerat har netop haft 2 stk splinternye ST150 med for-
> skelligt udstyr på hånden. Den en kostede 210.000 kr, og den

hehe, det er temmelig svært at gennemskue hvad bilerne koster hos
forhandleren med de ret store rabatter de giver

--
Tom

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 04-06-06 17:48

> hehe, det er temmelig svært at gennemskue hvad bilerne koster hos
> forhandleren med de ret store rabatter de giver

Det er selvfølgelig fuldstændig umuligt at sige hvad han har tabt. Men
ifølge bilgalleri.dk har den stået ham i 240.000. Som han skriver det, vil
jeg tro at det er excl. udstødning, fælge, sænkning, anlæg, solfilm osv.
Den er desuden købt fra ny hos den samme forhandler, som jeg købte den ved -
så det er altså ikke noget parallelimport (på bilbasen stod der nypris
270.000 i annoncen).
Jeg er for så vidt fuldstændig ligeglad hvad han har givet - om han så har
tjent penge på den, er jeg stadig godt tilfreds :)

/Kasper Hansen

Fra : MK

Dato : 05-06-06 10:10

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

> Det er selvfølgelig fuldstændig umuligt at sige hvad han har tabt. Men
> ifølge bilgalleri.dk har den stået ham i 240.000.

Ok...

> Jeg er for så vidt fuldstændig ligeglad hvad han har givet

Sådan skal det lyde! :)

> om han så har tjent penge på den, er jeg stadig godt tilfreds

Vi kan hermed konkludere, at du nok ikke er nordjyde
(skal ha det hele til den halve pris - og endvidere uden moms)

Jeg solgte på et tidspunkt en speciel bil til en nordjyde. Køber
var i princippet hamrende ligeglad med prisen, blot den var la-
vere end udgangspunktet. I løbet af de 3 timer, handlen tog (!),
var vi meget igennem, og da han til sidst fik mig presset rimelig
ned i pris, havde han (og kammeraten) meget svært ved at gem-
me sejrs-smilet. De skreg af grin.

Efter 4 mdr fik "tonen" imidlertid en anden lyd.- da ringede han
til mig for at brokke sig over, at jeg havde solgt ham bilen med
50% fortjeneste.....

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 11:25

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Det hedder RS-blå ;)

> Hvorfor sælger han den SÅ hurtig?? Pga. Focus RS'eren?? Det er godt nok
> et hurtigt skifte!

Andre sælger alt hurtigt han har vel haft over en håndfuld forskellige
motorcykler inden for det sidste års tid

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 07:40

> Iøvrigt er det lækkert at den første ejer virkeligt har gået op i det -
> det er kvalitetsdele der er brugt hele vejen rundt.

Hvor uoriginal er den i forhold til en standard ST150'er ?

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 04-06-06 09:03

> Hvor uoriginal er den i forhold til en standard ST150'er ?

Ikke meget. Manifold og udstødning er skiftet, det samme er fælgene.
Fjedrene er Fords egen opgradering, så de er efter bogen.
Udover det, er der monteret solfilm i bagruderne og skiftet anlæg - begge
dele er gjort meget professionelt.

/Kasper Hansen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-06-06 07:53

Den Sun, 4 Jun 2006 00:54:23 +0200 sendte "Kasper Hansen [8270]"
<news@SLETpostmand.com> følgende røgsignaler:

> [...]
>Jeg har lige opdaget at han også har smidt den på bilgalleri.dk -den har da
>ganske rimelige 1/4 mile tider, kan jeg se

Tænk at give en endnu ikke tilkørt bil tæsk.

Men den sidste Brian er jo ikke født endnu, så...

Vi må bare håbe på at det ikke har forkortet Fård'ens liv betydeligt.

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 04-06-06 09:07

> Tænk at give en endnu ikke tilkørt bil tæsk.

Det kan man sige, er en mulighed. Efter at have set bilen, er jeg sikker på
at manden har haft hjertet med hele vejen rundt. Det er ikke en knægt på 20,
der har voldtæsket den.

> Men den sidste Brian er jo ikke født endnu, så...

Det kan du have ret i... og de bliver nok ved med at komme.

> Vi må bare håbe på at det ikke har forkortet Fård'ens liv betydeligt.

Det tror jeg ærligt talt ikke. Og hvis det har, kan jeg jo berolige mig selv
med at det er en helt standard mondeo motor - den kan formentligt skiftes
for et rimeligt beløb.

/Kasper Hansen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-06-06 09:27

Den Sun, 4 Jun 2006 10:06:47 +0200 sendte "Kasper Hansen [8270]"
> [...]

>at manden har haft hjertet med hele vejen rundt. Det er ikke en knægt på 20,

Jeg synes bare at billederne på bilgalleri.dk signalerer Brian
No-brain, men det er jo forskelligt som man opfatter tingene.

Men lad mig gætte: Ifølge sælgeren er det en midaldrende mand der har
haft bilen, og den er kun blevet brugt til at køre til og fra kirke
samt søndagsture med max. 75 km/t....

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 04-06-06 09:38

> Jeg synes bare at billederne på bilgalleri.dk signalerer Brian
> No-brain, men det er jo forskelligt som man opfatter tingene.

Helt enig - det var også en frygt jeg havde i starten. Jeg tror heller ikke
der er nogen tvivl om at manden er "Brian". Samtidig er der heller ingen
tvivl om at han elsker biler. Ifølge bilgalleri.dk har han 2 biler og 3
motorcykler.
Det er svært at sige, men jeg lever med risikoen.

> Men lad mig gætte: Ifølge sælgeren er det en midaldrende mand der har
> haft bilen, og den er kun blevet brugt til at køre til og fra kirke
> samt søndagsture med max. 75 km/t....

Ellers et godt bud, men faktisk sagde han at det var en mand på 35 :)

/Kasper Hansen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-06-06 12:14

Den Sun, 4 Jun 2006 10:38:18 +0200 sendte "Kasper Hansen [8270]"
<news@SLETpostmand.com> følgende røgsignaler:

>Ellers et godt bud, men faktisk sagde han at det var en mand på 35 :)

Det er også midaldrende.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 04-06-06 14:23

> Det er også midaldrende.

Puha, det vil jeg ikke udtale mig om her i gruppen :)

/Kasper Hansen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-06-06 15:14

Den Sun, 4 Jun 2006 15:23:21 +0200 sendte "Kasper Hansen [8270]"
<news@SLETpostmand.com> følgende røgsignaler:

>Puha, det vil jeg ikke udtale mig om her i gruppen :)

Hvis vi ser på den gennemsnitlige levetid for mænd i dagens Danmark,
så er 37-38 år faktisk midtvejs i livet.

Den der med at midaldrende er lig med 50-55 år er kun hvis man bliver
et sted i mellem 100 og 110 år. Og det er de færreste, der bliver så
gamle.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-06-06 21:05

Hr. Jensen wrote:
> [...]

> Hvis vi ser på den gennemsnitlige levetid for mænd i dagens Danmark,
> så er 37-38 år faktisk midtvejs i livet.

Men de første 20 år kan vi ikke huske alligevel - t.o.m. sidste gang vi gik
på værtshus. Så vi er faktisk midt i livet :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mads Stetter

Dato : 04-06-06 14:03

Hr. Jensen wrote:

> Tænk at give en endnu ikke tilkørt bil tæsk.
>
> Men den sidste Brian er jo ikke født endnu, så...
>
> Vi må bare håbe på at det ikke har forkortet Fård'ens liv betydeligt.

Der er mange forskellige måder at køre en bil/motor til på... Emnen har
været oppe mange gange inde på dk.fritid.motorcykel.
Tilkøring med mange tæsk, selvfølgelig når den er driftvam, giver som regel
nogle ekstra Hk, men om det så korter lidt af levetiden skal jeg ikke kunne
sige!

Ja, det er sku trist at blive kategoriseret som en brian fordi man går op i
sin bil! :-/ Gå du hellere ud i carporten og puds din Carina E med
dørbeskyttere og reflekser!

MVH Stetter

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-06-06 15:21

Den Sun, 4 Jun 2006 15:03:28 +0200 sendte "Mads Stetter"
<stetter@gmail.com> følgende røgsignaler:

>Ja, det er sku trist at blive kategoriseret som en brian fordi man går op i
>sin bil! :-/ Gå du hellere ud i carporten og puds din Carina E med
>dørbeskyttere og reflekser!

Må jeg være fri!

Jeg har en Hyundai Getz 1,3 uden alt det der Biltema-pjank.

Den har kun 2 gange været oppe over 5000 o/min. En gang på motorvej og
én gang i byzone (et par alternativt pigmenterede synes pludselig at
der skulle køres om kap, da jeg ville overhale deres udkneppede Mazda
323)

Min Yamaha har flere gange været over 8000 o/min. men det er jo også
bare en Øv'ert.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-06-06 20:11

Kasper Hansen [8270] wrote:

> Jeg har lige opdaget at han også har smidt den på bilgalleri.dk -den
> har da ganske rimelige 1/4 mile tider, kan jeg se

Sjov lille potte, kan jeg se. Den har lidt over det halve af mit
drejningsmoment ved dobbelt så mange omdrejninger ...

--
Per, Esbjerg
G3 TDI :)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-06-06 05:58

> Sjov lille potte, kan jeg se. Den har lidt over det halve af mit
> drejningsmoment ved dobbelt så mange omdrejninger ...

Til gengæld lyder den godt :)
Ej, det bliver svært at vende sig til at køre benzin igen - men nu bliver
det heldigvis sjovt i stedet.

/Kasper Hansen

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-06-06 23:28

Kasper Hansen [8270] skrev:
> [...]
> Superturismo GT fælge... Nypris i omegnen af 270.000. Min pris: 210.000.
>
> Hold k*ft hvor er det svært at vente til på lørdag, hvor den skal

Er den fra østjylland området af ??
Ellers tillykke med den fine bil tror du bliver meget glad for den..

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 03-06-06 23:49

> Er den fra østjylland området af ??
> Ellers tillykke med den fine bil tror du bliver meget glad for den..

Nej desværre... Jeg brugte 7 timer på at køre frem og tilbage til det
nordligste nordsjælland i dag (frederiksværk), for at prøve den. Men det var
turen værd

/Kasper Hansen

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-06-06 00:16

Kasper Hansen [8270] skrev:

> [...]
> nordligste nordsjælland i dag (frederiksværk), for at prøve den. Men det var

Ja det kan jeg tænke mig, det var bare fordi der er en fra Ford klub
Danmark på Djursland der har en magen til også med komplet Miltek
udstødning på, men jeg syntes heller ikke at ha hørt den skulle være til
salg

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 04-06-06 09:10

> [...]
> Danmark på Djursland der har en magen til også med komplet Miltek
> udstødning på, men jeg syntes heller ikke at ha hørt den skulle være til

Jeg kan se på bilgalleri.dk at der er en mere der kører med Milltek
udstødningen, så mon ikke det er ham du tænker på?
Ved faktisk ikke hvem der er inspireret af hvem? Pudsigt at de har samme
fælge også (bortset fra farven).

/Kasper Hansen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 05-06-06 20:58

> [...]
> 210.000.
>
> Hold k*ft hvor er det svært at vente til på lørdag, hvor den skal

Damn, den er fin!!! Lidt en skam den ikke har striberne hen over
taget/fronten/bagklappen også. Men ellers rigtig rigtig flot bil!

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-06-06 06:00

> Damn, den er fin!!! Lidt en skam den ikke har striberne hen over
> taget/fronten/bagklappen også. Men ellers rigtig rigtig flot bil!

Tak :) Ja, Viper striberne er fede - men jeg kunne forestille mig at man
bliver træt af dem i længden... De kan da heldigvis "eftermonteres", hvis
man kommer til at savne dem for alvor.

/Kasper Hansen

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-06-06 18:13

Kasper Hansen [8270] skrev:

> Tak :) Ja, Viper striberne er fede -

Det er faktisk Ford striber , det er Viperen der har taget dem fra de
Ford GT40'er der kørte på LeMans, så vidt jeg husker.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-06-06 18:16

> Det er faktisk Ford striber , det er Viperen der har taget dem fra de
> Ford GT40'er der kørte på LeMans, så vidt jeg husker.

Det tror jeg du har fuldstændigt ret i... Det med Viper striperne er bare
sådan noget der hænger ved :)
Godt ser det i hvert fald ud.

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 21:45

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er faktisk Ford striber , det er Viperen der har taget dem fra de
> Ford GT40'er der kørte på LeMans, så vidt jeg husker.

hehe..se bort fra mit tidligere indlæg..tænkte det nok..Ford ER
originalt.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 21:45

> Tak :) Ja, Viper striberne er fede - men jeg kunne forestille mig at man
> bliver træt af dem i længden... De kan da heldigvis "eftermonteres", hvis
> man kommer til at savne dem for alvor.

VAR det viper som havde disse striber først eller var det den oprindelige GT
fra 60'erne ?

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 07-06-06 12:36

Nogen der ved hvad sådan en komplet Milltek udstødning står i og om den
forhandles herhjemme?

Har desuden hørt at Cosworth kommer med et stage 1, 2 og 3 kit til ST'en
med
henholdsvis 170, 210 og 250 HK. Nogen der har hørt mere om det?

/Lars