Anlæg af græsplæne spørgsmål
Fra : Per JM Olsen

Dato : 03-06-06 20:30

Hej

Jeg har her den 20 maj anlagt en græsplæne, med græs fra jem og fix (den
billige græs)

Fremgansmåde:
Gruppede, rev, tromlede,rev, såede NPK gødning, sådede græs, tromlede, såede
endnu engang og rev.

uheldigvis så blæste den næsten væk dagen efter, men der er dog enkelte
steder den er spiret frem i dag, jeg har derfor sået lidt mere i i dag, men
overfladen på joden var meget hård, vil det nye græs så spire frem, jeg rev
joden over med en løvrive efter jeg havde sået græs og gav det igen lidt NPK
gødning.

Hvad gør i andre når i skal have en græsplæne hurtig frem ? Det er første
gang jeg skal prøve det og syndes det kommer frem i klumper...
--
Med Venlig Hilsen
Per Olsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-06-06 20:55

On Sat, 3 Jun 2006 21:29:44 +0200, "Per JM Olsen"
<perjmolsen@hotmail.com> wrote:

>Hvad gør i andre når i skal have en græsplæne hurtig frem ? Det er første
>gang jeg skal prøve det og syndes det kommer frem i klumper...

Hvis det først er i dag du har set det spirer frem, så er det helt
normalt at det ser lidt klumpet ud. Det kan f.eks skyldes at der nogle
steder har været lidt mere fugt i jorden, så disse frø er spiret lidt
hurtigere, eller at nogle frø er kommet en ganske lille smule dybere i
jorden efter såningen.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/