Græsplæneklipperproblem
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-06-06 19:21

Da jeg vred selvstarteren på min 15 år gamle græsslåmaskine ville den kun gå
i tomgang - eller noget der lignede. Den var stort set ligeglad med
gashåndtagets stilling.

Motoren er en Quantum35 - det står der vist oven på den.

Nogen forslag til hvor jeg skal begynde? Skille karburator ad? Forbindelsen
til karburator ser ok ud.

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-06-06 20:30

> Da jeg vred selvstarteren på min 15 år gamle græsslåmaskine ville den
> kun gå i tomgang - eller noget der lignede. Den var stort set ligeglad
> med gashåndtagets stilling.

Kablet er sprunget eller faldet af?

mvh
Preben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-06-06 08:54

Preben Andersen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:4481d300$0$27601$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Kablet er sprunget eller faldet af?

Det virker sådan. Men alle forbindelser ser ud til at være i orden - også
chokeren bliver aktiveret.

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-06-06 09:12

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev > Det virker sådan.
Men alle forbindelser ser ud til at være i orden - også
> chokeren bliver aktiveret.

Er det sidste den har præsteret, at køre brat i stå ved at ramme
fremmedlegeme eller lignende? Så kan noten knække, så tænding er i ulave.
Ellers prøv at give den frisk luft, enten ved at fjerne filteret eller
skifte/rense det.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-06-06 18:09

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> fremmedlegeme eller lignende? Så kan noten knække, så tænding er i
> ulave. Ellers prøv at give den frisk luft, enten ved at fjerne

Jeg fandt fejlen - der var en masse forbindelser på det gashåndtag og den
allersidste forbindelse - som åbenbart trækker via snoretræk direkte på
karburatoren - gik for stram for den fjeder der er brugt på den.

En lille justering af fjederens længde hjalp på det, og nu tager den mange
flere omdrejninger end før :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-06-06 19:11

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev
> En lille justering af fjederens længde hjalp på det, og nu tager den mange
> flere omdrejninger end før :)

Hurtigt ud til bilen og slå motorhjelmen op.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-06-06 00:45

Preben Riis Sørensen wrote:

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev

> Hurtigt ud til bilen og slå motorhjelmen op.....

Nu er vi jo nogen der har en bil hvor forbindelsen til speederen er med
ledninger - fly by wire.

Og man flyver virkelig i en VW!

;)

--