AVI - filer, hvordan ser jeg dem?
Fra : Steen Villumsen

Dato : 07-01-01 11:33

Hej!

En af mine bekendte, en PC-bruger, har sendt mig en AVI-fil.
Hvad skal jeg bruge til at se denne film? QuickTime (4) kan ikke
umiddelbart, og jeg har også installeret "Indeo® Video5" som efter sigenede
skulle kunne klare det.
Nogle i æble-land, med andre idéer?

På forhånd tak,

Steen

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-01-01 12:32

On Sun, 07 Jan 2001 11:33:13 +0100, Steen Villumsen
<supersteenNOSPAM@mailme.dk> wrote:

> [...]
>Hvad skal jeg bruge til at se denne film? QuickTime (4) kan ikke
>umiddelbart, og jeg har også installeret "Indeo® Video5" som efter sigenede

Download Windows Media Player fra microsoft.com, der er en mac
version.

Fra : Simon T

Dato : 07-01-01 12:43

> Download Windows Media Player fra microsoft.com, der er en mac
> version.

Det er sandsynligvis en DivX-fil. DivX er et enormt lækkert format som af
uransalige årsager ikke kan afspilles tilfredsstillende (med mindre du har
en 7GHz G6 i baglommen . Der findes en afspiller til DivX, men den er
virkelig ringe (www.mac.st). Den kræver rigtigt nok Windows Media Player,
men skal altså også lige bruge en udvidelse...
Du kan nok få afspillet filen, men du skal forvente at det hakker og at
lyden ikke følger med...
Du kan evt. teste om det er AVI-afspilning den er gal med hvis du har lidt
tålmodighed. Prøv f.eks. at hente

http://www.rhk.dk/users/mac/crouchingtiger.avi

Det er en avi-film andre har haft problemer med.

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-01-01 19:27

Simon T <c973474@student.dtu.dk> wrote:

> Der findes en afspiller til DivX, men den er
> virkelig ringe (www.mac.st). Den kræver rigtigt nok Windows Media Player,
> men skal altså også lige bruge en udvidelse...

Jeg har ikke rigtigt fulgt med i udviklingen af de nyeste ikke quicktime
codecs, men hvad er forskellen på DivX og 3ivx? Er der ikke tale om
samme pre MPG4 codec? Hvis det er, så er det vel på sin plads at nævne
at 3ivx codec'et findes som QuickTime plug-in <www.3ivx.com>, dvs at
dette codec kan afspilles med QuickTime Player og alle QT kompatible
programmer.

Er der i øvrigt ikke tale om at det endelige MPEG4 codec vil blive
basseret på - QuickTime?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Simon T

Dato : 07-01-01 21:13

> [...]
> at 3ivx codec'et findes som QuickTime plug-in <www.3ivx.com>, dvs at
> dette codec kan afspilles med QuickTime Player og alle QT kompatible

3ivX er (så vidt jeg har forstået) en videreudvikling af DivX, men den er
_vistnok_ ikke bagudkompatibel - tror jeg. Fik jeg nævnt jeg ikke er sikker
Derudover har jeg med den tilgængelige plugin fået lige omkring 3 frames
i sekundet (Blå & Hvid 300MHz G3 med rigelig ram)...

> Er der i øvrigt ikke tale om at det endelige MPEG4 codec vil blive
> basseret på - QuickTime?

Det var vist nærmere noget med at arkitekturen i QT4 blev brugt som
forbillede for DivX. Men det er der nok nogen der ved mere om?

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Steen Villumsen

Dato : 08-01-01 08:28

Det skulle jeg sikkert have skrevet, men jeg har allerede downloadet
playeren. Måske der er et eller andet galt med med filen... Måske han skulle
sende en ny. Eller måske jeg skulle finde venner der ikke bruger PC

Tak for hjælpen, til allesammen alligevel!!

/Steen

in article 4skg5t03u5g282es07c7rahccrpo6pispu@4ax.com, Martin Schultz at

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-01-01 19:27

Steen Villumsen <supersteenNOSPAM@mailme.dk> wrote:

> og jeg har også installeret "Indeo® Video5" som efter sigenede
> skulle kunne klare det.

5'eren er ikke nok. For at kunne klare de mest almindelige AVI formater
skal man have _både_ "Indeo® Video 3" og "Indeo® Video 5" (4'eren er
indbygget i 5'eren). Hvis der er tale om DivX kodec'et skal du støtte
dig til Simons løsning.

Begge Indeo codec's kan dowloades fra apple's server.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-01-01 10:22

Morten Reippuert Knusen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
> dig til Simons løsning.
>
> Begge Indeo codec's kan dowloades fra apple's server.

Hej Morten

Der mangler et d i Knusen...................... Det er vist kun på Fyn
man hedder Knusen og der er du da ikke fra vel ??

))

--
Ciao Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-01 20:45

> Hej Morten
>
> Der mangler et d i Knusen...................... Det er vist kun på Fyn
> man hedder Knusen og der er du da ikke fra vel ??

Det var sgu da pinligt

Reippuert slægten eksistere faktiisk på Fyn i oover huneere åår, selv er
jæ doug føødt på Lolland æfter min mors emigration, så ska dar tales
dialekt er det halfjards proocænt Fynsk og traive proocænt Lollllansk -
Knudsen er fra vestsjælland, så min undskyldning holder desværre ikke i
længden

NB. se det var Offtopic!

Fra : Gunnar Holse

Dato : 09-01-01 03:44

"Morten Reippuert Knusen" <reippuert@mac.com> wrote in message

> [...]
> dialekt er det halfjards proocænt Fynsk og traive proocænt Lollllansk -
> Knudsen er fra vestsjælland, så min undskyldning holder desværre ikke i

Ja, og ves int' du ka art' dej så ka du sææl væll om du ve vrøvls' sammn
eller ha braat din skrempe!

/Gehååå

Fra : Frederik Sampras Lun~

Dato : 07-01-01 15:38

QT 5 preview kan en gang imellem hvis du er heldig, på en tirsdag osv.... :)

Ellers er der masser af programmer til at konvertere til mpeg eller moov, fx.
AVI to QT Utility

Fra : Frederik Sampras Lun~

Dato : 07-01-01 15:39

preview 2 skulle der vist have stået...