PlusOptimizer
Fra : Ole

Dato : 06-01-01 21:07

Erfaringer med PlusOptimizer efterlyses - også gerne alternativer.

PFT

Ole

Fra : Peter Gersmann

Dato : 06-01-01 21:19

In article <1emtzx6.1a6bg28trt0mcN%otn@stofanet.dk>, otn@stofanet.dk
(Ole) wrote:

> Erfaringer med PlusOptimizer efterlyses - også gerne alternativer.

Tjah, der kører sådan set fint - du får flere muligheder i "Slet Disk".
Men HFS+ blokkene er i forvejen så små, at det ikke gør den store
forskel. Hvis du har en HFS disk som du ønsker konverteret til HFS+ vil
jeg anbefale et af følgende:

1. Tag en sikkerhedskopi, konverter med PlusMaker.

eller

2. Kopier dine data over på en anden disk, slet din disk #1, nyt rent
system, kopier data tilbage.

Efter min erfaring kører PlusMaker perfekt til det formål.

//Peter

PS: Det skal nok siges at jeg arbejder for distributøren af begge de
nævnte produkter.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-01-01 03:33

Hej Ole

- Peter har faktisk ret i, at det kan anbefales at bruge både
PlusOptimizer og PlusMaker til at konvertere HFS diske til HFS+. Jeg
bruger selv flere andre af Alsofts produkter - inkl. DiskWarrior og
PlusMaximizer. Så de fire programmer fra Alsoft udgør et rigtig godt sæt
værktøjer til mange ting.

Men Peter, - tager du ikke lige fejl af 'Maximizer' og 'Optimizer'? -
PlusOptimizer bruges til at optimere og defragmentere harddiskens
directory struktur og ikke til formattering. PlusMaximizer bruges i
forbindelse med formattering. - Ellers har jeg da hidtil brugt
programmerne forkert...-)

mvh. Erik Richard

Peter Gersmann wrote:

> [...]
>
> Efter min erfaring kører PlusMaker perfekt til det formål.
>
> PS: Det skal nok siges at jeg arbejder for distributøren af begge de

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Peter Gersmann

Dato : 07-01-01 14:18

In article <3A57D554.520541A7@mail1.stofanet.dk>,
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:

> [...]
> directory struktur og ikke til formattering. PlusMaximizer bruges i
> forbindelse med formattering. - Ellers har jeg da hidtil brugt

Du har ret.

PlusMaker - konvertering til HFS+
PlusMaximizer - ændr blokstørrelse (rummer også PlusMaker)
PlusOptimizer - defragmenterer, men kan trods navnet ikke optimere.

Ser ud til at jeg har brugt for meget pc på det seneste :-/

//Peter

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 07-01-01 21:44

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Ser ud til at jeg har brugt for meget pc på det seneste :-/

Kendetegnes også ved at prøve at skrive en backslash på Mac'en ved at
trykke på højre cmd-tast og derefter større end/mindre end-tasten, uf.

Thomas Tvegaard