Fargo med undertekster
Fra : YJ

Dato : 03-06-06 16:28

Jeg har købt en billig version af Fargo fra Scambox til 50 kr.

Under tekster kan man vælge danske og finske. Man kan således ikke slå dem
fra.
Min afspiller kan vælge Subtitles Off, men der er stadig danske.
Det er det samme i PowerDVD på computeren.

Kan det virkeligt passe at man SKAL have teskter på nogle film?

YJ

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-06-06 16:44

"YJ" skrev bl.a.:

> Kan det virkeligt passe at man SKAL have teskter på nogle film?

Ja, det er nyt undervisningsministerielt påbud rettet mod købere af
lavprisfilm.

Nå, måske ikke. Jeg er enig i at det virker grotesk. Altså ikke
påbuddet, men teksterne. Nå jo, også påbuddet. Hvis det findes.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 03-06-06 22:06

YJ wrote:
> [...]
> Det er det samme i PowerDVD på computeren.
>
> Kan det virkeligt passe at man SKAL have teskter på nogle film?

Så må du på med vanten og lave en backup, hvor du kan vælge
underteksterne fra.

/Kjeld

Fra : YJ

Dato : 03-06-06 23:23

"Kjeld Borch Egevang" <kjeldSLET@DETTEmail4us.dk> wrote in message

> Så må du på med vanten og lave en backup, hvor du kan vælge
> underteksterne fra.

Ja, eller bestille den fra amazon.co.uk

Min afspiller kan ikke spille brændte film og er helst fri for at køre dem
igennem computeren til skærmen.

YJ

Fra : Jesper

Dato : 04-06-06 10:59

YJ <sdf@dsf.sdf> wrote:

> [...]
>
> Ja, eller bestille den fra amazon.co.uk
>
> Min afspiller kan ikke spille brændte film og er helst fri for at køre dem

Måske var det på tide at skifte den ud?
Selv de billigste DVD-afspillere du kan købe idag kan afspille DVD±R.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : YJ

Dato : 04-06-06 15:38

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> Måske var det på tide at skifte den ud?
> Selv de billigste DVD-afspillere du kan købe idag kan afspille DVD±R.

Tjoh, men den er faktisk ganske god.
Den har component udgang og optisk, så den klarer en del af mine krav.
Desværre er fjernbetjeningen med nogle dumme dumme taster man skal trykke
hårdt på før de virker

YJ

Fra : Jesper

Dato : 04-06-06 10:59

YJ <sdf@dsf.sdf> wrote:

> [...]
> Det er det samme i PowerDVD på computeren.
>
> Kan det virkeligt passe at man SKAL have teskter på nogle film?

Det er ofte bestingelsen ophavsretsmanden stiller for, at DVD'ere kan
udsendes tidligt i Danmark. I modsat fald kunne de blive
parallelimporteret og solgt i andre lande. På Heartbreakers jeg har på
DVD kan man ej heller fjene undertekster.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : YJ

Dato : 04-06-06 15:39

> [...]
> parallelimporteret og solgt i andre lande. På Heartbreakers jeg har på
> DVD kan man ej heller fjene undertekster.

Det ville faktisk give god mening!

Tak for svaret.
Den DVD ryger i kassen med bytte DVD'er!!

YJ

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-06-06 22:19

YJ skrev:
> [...]
> Det er det samme i PowerDVD på computeren.
>
> Kan det virkeligt passe at man SKAL have teskter på nogle film?

På mange nordiske film står der bagpå: "Undertekster kan ikke fravælges".

Dybt unødvendigt, men formentlig et helt bevidst markedsføringsvalg.
Udgaverne til det nordiske marked ønsker man ikke skal sælges uden for
Norden.

DVD-mediet kan så utroligt meget, men producenterne fjerner mulighederne
af markedsføringshensyn.

Mikkel