Hvilken film skal jeg leje i aften?
Fra : YJ

Dato : 03-06-06 16:22

Jeg skal se en eller to film, som man skal tænke lidt over.

Jeg er helt vild med:
Vanilla Sky
Memento
Machinist
Basic
Eyes Wide Shut
Seven
6th Sense
Sin City
Mulholland Drive
Lucky Number Slevin

Det er ikke afgørende at de er nye, bare man skal tænke mens man ser dem
eller i det mindste at man kan gå og tænke over dem bagefter (Machinist er
et godt eksempel på sidstnævnte)

Hvilke film burde jeg se nærmere på?

YJ

Fra : Maria de Francis

Dato : 03-06-06 17:22

"YJ" <sdf@dsf.sdf> skrev i en meddelelse
: Jeg skal se en eller to film, som man skal tænke lidt over.
:
: Jeg er helt vild med:
: Vanilla Sky
: Memento
: Machinist
: Basic
: Eyes Wide Shut
: Seven
: 6th Sense
: Sin City
: Mulholland Drive
: Lucky Number Slevin
:
[...]
The Jacket f eks
http://www.imdb.com/title/tt0366627/

Mvh Maria

--
I am kind of paranoiac in reverse. I suspect people of plotting to make me
happy.

Fra : YJ

Dato : 03-06-06 17:40

> The Jacket f eks
> http://www.imdb.com/title/tt0366627/

Ja den ser fin ud.
Den har tidligere stået på min liste over film, men må være forsvundet.

1 down, 1 to go

Tak,
YJ

Fra : Flinkesen

Dato : 03-06-06 17:54

The Butterfly Effect

http://www.imdb.com/title/tt0289879/

JK

Fra : Flinkesen

Dato : 03-06-06 17:54

The Butterfly Effect

http://www.imdb.com/title/tt0289879/

JK

Den har indtil videre sparet mig for at få 15874 spam-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Flinkesen

Dato : 03-06-06 17:57

Eller den barske men virkelig fede film:

Requiem for a Dream

http://www.imdb.com/title/tt0180093/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-06-06 18:24

Den 03-06-06 18.56 skrev Flinkesen følgende:

Kan du ikke gøre os en tjeneste at bruge et ordentligt program til at
stoppe spam i stedet for SpamFighter? Dels spammer spamfighter, og dels
er programmet defekt, idet det dobbeltsender dine indlæg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : YJ

Dato : 04-06-06 17:33

"YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote in message

> Ja den ser fin ud.
> Den har tidligere stået på min liste over film, men må være forsvundet.

Sådan! To gode film!
Jacket og Requiem.

Men vi skal på den igen for der er jo helligdag i morgen.

hvad bør jeg kaste mig over i dag?

YJ

Fra : Brian K

Dato : 05-06-06 01:36

"Maria de Francis" <maria-de-francisslet@sletwhite-magic.dk> skrev i en
meddelelse news:BGigg.52$cx5.43@news.get2net.dk...

> :
> The Jacket f eks
> http://www.imdb.com/title/tt0366627/
>
> Mvh Maria

Hej

sjovt.... det var også mit bud

Eller "The butterfly effect"?

mvh
brian

Fra : Maria de Francis

Dato : 05-06-06 13:40

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

: Eller "The butterfly effect"?
:
: mvh
: brian

Jep, som absolut også er i den genre. Og værd at se!

Mvh Maria

Fra : Kenneth

Dato : 03-06-06 20:14

Hvad med Svampebob Firkantbuks?

Kenneth

Fra : Peter Heide

Dato : 03-06-06 23:33

> Hvilke film burde jeg se nærmere på?

Helt klart en film med sømænd, måger, og smukke girlie-boys smurt
ind i vaseline fra top til tå. voldsomme havnekajs-knejper med rå
mandfolkelatter iblandet en sødmefuld underliggende ømhed. Store
mandfolkenæver hævet mod himlen iført gummihandsker med en
tynd bleg mandsling med vidt spredte ben skælvende i forventning....osv

kort og godt; en Fassbinder film.

Sådan en skal du se !

Fra : Kim2000

Dato : 04-06-06 17:49

"YJ" <sdf@dsf.sdf> skrev i en meddelelse
> Jeg skal se en eller to film, som man skal tænke lidt over.

> [...]

Seven er i hvert fald ret oplagt, den kommer på dr1 i aften.

mvh
Kim

Fra : acid

Dato : 04-06-06 18:25

On Sat, 3 Jun 2006 17:22:21 +0200, "YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote:

>Jeg skal se en eller to film, som man skal tænke lidt over.

Fx:

Jacob's Ladder
http://imdb.com/title/tt0099871/

Fight Club
http://imdb.com/title/tt0137523/

A Tale Of Two Sisters
http://imdb.com/title/tt0365376/

Og husk at tjekke Caché, når den bliver tilgængelig:
http://imdb.com/title/tt0387898/

Stenberg

Fra : YJ

Dato : 04-06-06 19:00

"acid" <Stenberg@xxx.xxx> wrote in message

> Fx:

> [...]

Jeg har set de to første, og de er super!
Den anden er en gyser og det er ikke lige mig

> Og husk at tjekke Caché, når den bliver tilgængelig:
> http://imdb.com/title/tt0387898/

Ja, de skriver man skal vide noget om den fransk-algierske krig.
Men hvor vigtigt er det? Er det bare at man så får mere ud af den eller
fatter man ikke det store ellers?

YJ

Fra : acid

Dato : 04-06-06 20:21

On Sun, 4 Jun 2006 19:59:53 +0200, "YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote:

> [...]
>
>Ja, de skriver man skal vide noget om den fransk-algierske krig.
>Men hvor vigtigt er det? Er det bare at man så får mere ud af den eller

Tjaa..
Der er flere teorier om filmen.
Én af dem går ud på at titlen Caché (skjult) direkte refererer til
nogle begivenheder i ´61 (adskillelige algiere blev dræbt af fransk
politi - skjult for offentligheden i årevis)
Den køber jeg nu ikke...

Fra : Brian P

Dato : 04-06-06 18:51

YJ wrote:

> 1 down, 1 to go

Frailty
http://imdb.com/title/tt0264616/

Fra : YJ

Dato : 04-06-06 18:55

"Brian P" <kanal@klog.dk> wrote in message

> Frailty
> http://imdb.com/title/tt0264616/

Ohh glemte at sige at gysere ikke er lige mig...

Men jo, den ser spændende ud

YJ

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-06-06 18:54

YJ wrote:

> Hvilke film burde jeg se nærmere på?

Oldboy:
http://www.imdb.com/title/tt0364569/

Fra : YJ

Dato : 04-06-06 18:56

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
YJ wrote:

> Hvilke film burde jeg se nærmere på?

Oldboy:
http://www.imdb.com/title/tt0364569/

Den har godt nok fået gode karakterer!
Den prøver jeg!

Takker,
YJ

Fra : Brian P

Dato : 04-06-06 19:02

YJ wrote:

> Ohh glemte at sige at gysere ikke er lige mig...
>
> Men jo, den ser spændende ud

Den er nu ikke mere gyser end Seven er det.

Fra : Brian P

Dato : 04-06-06 19:05

Brian P wrote:

> Den er nu ikke mere gyser end Seven er det.

....eller Sixth Sense

Fra : YJ

Dato : 04-06-06 19:21

Brian P wrote:

> Den er nu ikke mere gyser end Seven er det.

....eller Sixth Sense

Jamen så må jeg jo give den en chance

Tak.

YJ

Fra : MM

Dato : 04-06-06 19:31

> [...]
> eller i det mindste at man kan gå og tænke over dem bagefter (Machinist er

Har du set Donnie Darko ? Ellers kunne det også være et bud...

~MM

Fra : YJ

Dato : 04-06-06 19:52

> Har du set Donnie Darko ? Ellers kunne det også være et bud...

Jep, DD og Butterfly Effect

YJ

Fra : Brian P

Dato : 04-06-06 20:30

acid wrote:

> [...]
> nogle begivenheder i ´61 (adskillelige algiere blev dræbt af fransk
> politi - skjult for offentligheden i årevis)

Og jeg som ellers er en stor beundrer af Michael Haneke - køber ikke
Caché. Men referencen til Algier osv. er nu reel nok.

Fra : Mr. D

Dato : 05-06-06 07:23

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
acid wrote:

> Og jeg som ellers er en stor beundrer af Michael Haneke - køber ikke
> Caché. Men referencen til Algier osv. er nu reel nok.

Hvorfor ikke? Er den dårlig?

simon

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-06-06 20:51

YJ wrote:

> Den har godt nok fået gode karakterer!

Jep, og det er der også en grund til. Oldboy er den bedste film
indenfor sin genre og en af 2003s allerbedste film overhovedet.
Koreanerne laver mange supergode film, man skal bare lige finde dem.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-06-06 04:08

On Sat, 3 Jun 2006 17:22:21 +0200, "YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote:

>Jeg er helt vild med:
>Vanilla Sky
>Memento
>Machinist
>Basic
>Eyes Wide Shut
>Seven
>6th Sense
>Sin City
>Mulholland Drive
>Lucky Number Slevin

Ohh det er svært jeg ville tage

sin city eller Eys wide shut

--
MvH Bo M Mogensen
"i min flugt imod jorden flyver jeg dog frit et øjeblik"Camus

Fra : Brian P

Dato : 05-06-06 08:26

Mr. D wrote:
> "Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke? Er den dårlig?

Det er noget pretentiøst bullshit, der ikke har sammenhængskraft nok
til at fortælle en histoire og hvis eneste pointe er at gøre publikum
opmærksom på, at vi ser en filmisk konstruktion. Hvis den så bare
havde gjort det på en spændende måde som fx Funny Games eller La
Pianiste. Men Caché er i sammenligning en fuldstændig ligegyldig og
uforløst oplevelse.